شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
کد خبر: 1133709
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
رمضانی

حوزه/دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:روزانه ۱۲۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی کشور به اعضا امانت داده می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، مهدی رمضانی،دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور امروز در دیدار با فرهاد زیویار،استاندار لرستان در استانداری این استان با اشاره به اهمیت فرهنگ مطالعه در جامعه بیان داشت:مطالعه به جامعه دانایی می دهد و در رشد و پیشرفت مولفه های کشور بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه گسترش کتابخانه ها در مناطق مختلف ایران اسلامی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است،افزود:در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۳۰۰ کتابخانه در ایران وجود داشته،اما پس از انقلاب این تعداد با آمار ۸۰۰ کتابخانه جدید روستایی،به ۳ هزار و ۸۰۰ باب رسیده و تعداد کتابخانه های سیار نیز ۵۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی در ایران تقریبا مطلوب است،گفت:ولی تا رسیدن به نقطه آرمانی مد نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه در کشور فاصله داریم که باید برای تحقق این مهم همت والا داشته باشیم.

رمضانی با بیان اینکه اکنون ایران در حوزه شبکه کتابخانه‌ای بین ۲۰ کشور برتر جهان، پنج کشور برتر اوراسیا و رتبه نخست منطقه قرار دارد گفت: تمام این افتخارات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها تنها دستگاهی است که به گروه‌های خاص مانند نابینایان و ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهد یادآور شد:حدود ۱۱ میلیون نفر عضو کتابخانه‌ های کشور هستند و کمتر از سه میلیون نفر فعالیت دارند.

رمضانی در پایان گفت:روزانه ۱۲۰ هزار و سالانه بیش از ۳۰ میلیون جلد کتاب به اعضا امانت داده می‌شود و سالانه گردش مالی فروش کتاب نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha