شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1134023
۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
عنوان

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب‌کبری(سلام الله علیها) بشاگرد گفت: اعتکاف پرورش جسم و جان است، روزه که خود عبادتی ارزشمند است شرط اعتکاف است و حضور در مسجد و خواندن نماز هم شرط آن است، در واقع اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت است.

خانم فاطمه شهدادی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) بشاگرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، ضمن تاکید به اهمیت اعتکاف و ماه رجب بیان کرد: اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است، اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است، سنت اعتکاف از سالیان پیش تا کنون در بین مسلمانان وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: زمان اعتکاف انسان برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی دنیوی به گوشه خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می برد و با خدای خود نجوا می کند تا کدورت و زنگار را از چهره جان بزدایید.

خانم شهدادی درباره اجر فراوان ایام اعتکاف افزود: پاداش اعتکاف ده روز ماه رمضان، معادل دو حج و دو عمره می‌باشد، طلاب باید برای خود تکلیفی مهم بدانند چرا که می توانند با شرکت در این عمل عبادی تبلیغ دین نمایند.

وی در پایان با اشاره به اینکه، با توجه به وضع کنونی جامعه و تهاجمات فرهنگی که افکار مردم را فرا گرفته حضور طلاب امری ضروری و از واجبات یک طلبه می باشد، تصریح کرد: ۱۵نفر از طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، برای تبلیغ جهت حضور پرشور مردم در انتخابات، بیان مسائل فقهی و اعتقادی بانوان، زیرا با توجه به بستر فراهم شده طلاب خود را مکلف به این امر می دانند و این طلاب ۱۰ مسجد بشاگرد را پوشش می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha