یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت ۱۴ هزار نفر در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اعتکاف دانش آموزی در تمامی شهرستان‌های استان در حال برگزاری بوده و ۱۴ هزار دانش‌آموز در سال ۱۴۰۲ معتکف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ معتکف از کل معتکفان را دانش‌آموزان تبریزی تشکیل می‌دهند که در هشت مسجد شاخص این شهر مراسم اعتکاف را به جا می‌آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعتکاف دانش‌آموزی را گامی برای تحقق تربیت دینی ، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین دانست و گفت: ایام اعتکاف، فرصت مغتنمی برای بازسازی روحی و معنوی به ویژه در میان دانش‌آموزان و آینده سازان کشورمان و در راستای عمل به ساحت اعتقادی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول، غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف را موجه دانست و ادامه داد: اشتیاق و استقبال دانش‌آموزان واجد شرایط استان آذربایجان شرقی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، بسیار چشمگیر بود؛ بطوریکه شرایط نامساعد جوی و سرما و بارش برف بی‌سابقه هم مانع حضور آنان در مساجد نشد و این استقبال نشانگر علاقه دانش‌آموزان به شرکت در مراسم‌های و جذابیت این برنامه معنوی و تربیتی است.

سعادتی، برپایی نمازهای جماعت و مناجات های شبانه ، جشن میلاد امام علی (ع)، برگزاری جُنگ های شبانه، برپایی گفتمان ها و حلقه های معرفت، برگزاری دوره‌های توانمندسازی و آموزشی، سخنرانی‌های تخصصی و برپایی محافل انس با قرآن و بیان احکام و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های ایام اعتکاف، برشمرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گروه هدف برنامه اعتکاف، دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه را شامل می‌شد و بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز از سراسر شهرستان‌های آذربایجان شرقی در برنامه اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش؛ مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در سومین روز از اعتکاف دانش‌آموزی با حضور در مسجد جامع تبریز در جمع دانش‌آموزان حاضر شده و ضمن گفت‌وگو با آنان از عوامل برگزاری این مراسم معنوی، قدردانی کرد.

گفتنی است؛ مراسم ملکوتی اعتکاف دانش‌آموزی از ۴ الی ۷ بهمن ماه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha