چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حسین رفیعی

معاون امور طلاب و دانش آموختکان حوزه‌های علمیه کشور گفت: انتخابات کشور ما با غرب متفاوت است، انتخابات در جمهوری اسلامی بر محوریت دین استوار است و بر مبنای اسلامیت و عقلانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: یکی از ارکان بسیار مهم و اساسی در ایران اسلامی ما مسئله جمهوریت و اسلامیت است و اگر به سیره عقلانی و دینی عمل کنیم به اسلامیت و جمهوریت می‌رسیم.

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت نظام و تحول ایران پاسخی بزرگی به غرب بود. در غرب هزار سال کلیسا حاکم بود، حاکمیت کلیسا به عنوان مذهب و دین محدودیت و جمود داشت و نتوانست پیشرفت و رشد داشته باشد. مراجعه به تاریخ برای ما سندی است که در آن دانشمندان یا در تبعید و یا در زندان بودند و کلیسا می گفت حرف من حرف خدا و حرف دین و غیر از این باطل است.

این استاد حوزه گفت: دانشمندان نظریات علمی می دادند. مردم از سوی دیگر نیازمند رشد و توسعه بودند، اما کلیسا محدودشان می‌کرد و با ایجاد انقلاب صنعتی راه برای ادامه کار دانشمندان باز و علم راه گشای مشکلات مردم شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: روشنفکران همین راه تفکر را وارد ایران کردند و دین را نادیده گرفتند و این بن‌بستی برای دین بود. در این تفکر که اسلام برای اداره حکومت حرفی ندارد، دین را منزوی و ناقص معرفی کردند و گفتن که اسلام برای اداره حکومت حرفی برای گفتن ندارد. این فکر غلط با مبانی ما سازگاری نداشت، در ایران ملی‌گرایی و در کشورهای عربی پان عربیسم رواج پیدا کرده بود.

وی بیان کرد: ملیت در ایران مقابل اسلام قرار گرفت و در غرب نظام دوقطبی رواج داشت و همه اینها باعث شد که ما الگویی برای حکومت اسلامی نداشته باشیم.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی در کشور ما ۹۸ درصد مسلمان بودند ولی حاکمیت غیر دینی داشتیم، اما جمهوری اسلامی مرهون جمهوریت و اسلامیت است.

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه گفت: امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و رشد و بالندگی و شکوفایی روز به روز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با اشاره تفاوت دموکراسی در غرب و ایران، خاطرنشان کرد: انتخابات کشور ما با غرب متفاوت است، انتخابات در جمهوری اسلامی بر محوریت دین استوار است و بر مبنای اسلامیت و عقلانیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha