چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سلبریتی

نشست"بررسی تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم" در آستانه انتخابات یازدهم اسفندماه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست که به همت انجمن سواد رسانه طلاب در مجموعه "فکرت" برگزار شد، دکتر محمد حسنی از کارشناسان رسانه ای با اشاره به این که چالش اصلی سلبریتی ها اینجاست که بحث انتخابات ورای ابعاد مختلفی که دارد یک وجه دینی و انقلابی هم دارد که همان سلبریتی های تا حدی کتابخوان به آن وجه ایدئولوژیک می گویند. این در حالی است که به نظر می رسد نوعی از هضم شدگی و انقیاد در مقابل غرب و غرب زدگی را انسان در فضای سلبریتی زده امروز جامعه می بیند به نحوی که حتی خودشان هم این را قبول دارند و بر این اساس کنشگری داشته و به مسایل مختلف واکنش نشان می دهند.

حجت‌الاسلام وکیلی نیز در این نشست با اشاره به این که ما هنوز حتی در محافل علمی نتوانسته ایم به درستی پدیده سلبریتی ها را بشناسیم، گفت: به همین خاطر نمی توانیم مواجهه درستی هم با آن ها داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدلو فعال رسانه ای نیز بیان داشت: البته سلبریتی ها در آن حدی نیستند که طرفدارانشان به آنها بگویند انسان کامل اما به هر حال به جهت نوع فعالیت رسانه این ها در دنیای مدرن امروز به عنوان خدایان بد کردار مطرح شده اند یعنی واقعاً برای عده ای تبدیل به بت می شوند.

وی افزود: از سویی تا وقتی ما به افکارعمومی نزدیک نشویم نمی توانیم در تحلیل این مسایل موفق باشیم، کما این که وقتی من طلبه یا فلان فرد دانشگاهی به جامعه نزدیک نشود و مثلاً در بحث انتخابات کنشگری و جهاد تبیین مناسب نداشته باشد، طبعاً فلان سلبریتی خیلی راحت می تواند بر روی افکار عمومی یا دست کم برخی گروه های اجتماعی اثرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha