شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: گردشگران و میهمانان نوروزی حرمت ماه رمضان و روز شهادت مولی علی (ع) را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: از منظر قرآن برپاداشتن عدالت لازمه ایمان و ویژگی مؤمنان کامل الایمان است. از منظر امیرالمؤمنین علی(ع) رعایت انصاف نسبت به بندگان خدا، ظلم نکردن به مردم، توجه به نیازمندان و مستضعفان جامعه، برابری فرصت ها و مساوی بودن همه در برابر قانون و عدم تجاوز به حقوق دیگران از جمله مهمترین شاخص ها برای رسیدن به عدالت اجتماعی است.

خطیب جمعه خورموج افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی هم برخی از خواص در امتحان ضَرَّاءِ صبر کردند و موفق شدند اما در امتحان سَرَّاءِ کم آوردند و به زمین خوردند.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای یک آقا زاده صاحب شغل و درآمد خوب از بیت المال باشد اما یک روستازاده در نان شب خود بماند یا اگر دلال بازی و پارتی بازی در ادارات وجود داشته باشد و ریشه آن هنوز خشکانده نشده باشد تا مردم راحت بشوند با عدالت سازگار نیست. رهبر معظم انقلاب فرمودند: در مقوله عدالت مسئولان مخاطب اول هستند. در همه تصمیمات و مقررات باید عدالت مورد توجه باشد.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه روز ۱۹ رمضان روز نهج‌البلاغه نامگذاری شده و باید از این گنج عظیم بیشتر استفاده کنیم گفت: مایه تاسف است که بیشتر افراد جامعه با نهج‌البلاغه آشنایی چندانی ندارند.

وی با تسلیت ۲۱ رمضان شهادت مولی علی (ع) گفت: شب قدر بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته انسان است.

وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: امام راحل (ره) فرمودند: ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: ۱۳ فروردین روز طبیعت با روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) تقارن پیدا کرده امیدوارم گردشگران و میهمانان نوروزی حرمت ماه رمضان و روز شهادت مولی علی (ع) را حفظ کنند.

امام جمعه خورموج با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر معظم انقلاب گفت: سرباز مقاومت گزارشی از جنگ ۶ ماهه غزه به فرمانده جهانی مقاومت ارائه کرد و مورد تشویق و تفقد فرماندهی معظم قرار گرفت.رهبر معظم انقلاب فرمودند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha