چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تصاویر/ بازدید آیت خاتمی از بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: احساس می‌کنم حوزه دینش را به قرآن ادا کرده؛ اما نباید در اینجا متوقف بماند، ما مدیون قرآنیم و باید مدام قرآن و معارف قرآنی را در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه حوزه پیش ببریم. ​

آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بقای حوزه متوقف نشده و مدام در حال پیشرفت است، اظهار داشت: از آغاز پیروزی انقلاب با حکم امام(ره) و مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی( ره) نظام حوزه شکل گرفت و شورای عالی ابتدایی تشکیل شد.

بیشتر ببینید:

تصاویر بازدید آیت الله خاتمی از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و بخش حوزوی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ضمن اشاره به فرایند برنامه ریزی های ارتقایی شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در بحثی که بخواهیم وارد شویم، دنیایی از سخن وجود دارد، تصریح کرد: در رابطه با بعد قرآنی حوزه های علمیه باید گفت؛ اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تفسیر قرآن محدود بود و به درس تفسیر مرحوم آیت الله مشکینی، درس تفسیر مرحوم آیت الله خزعلی و درس تفسیر حضرت آیت الله جوادی آملی خلاصه می شد، در حالی که امروز درس‌های تفسیر متداول حوزه به بیش از ۲۰۰ درس تفسیری می رسد.

برگزاری بیش از ۲۰۰ درس تفسیر قرآن در حوزه/هرکس دقیق‌ترین خبر در رابطه با حوزه می‌خواهد خبرگزاری حوزه را دنبال کند

وی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ۲۰۰ کرسی درس تفسیر در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بنده‌ در سی و شش سال درس تفسیر توفیق تفسیر ۱۵ جزء قرآن کریم را کسب نموده ام.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، به کتاب 31 جلدی "منیة البیان فی تفسیر القرآن" آیت الله العظمی سبحانی اشاره نمود و اذعان داشت: تفسیر تسنیم آیت الله العظمی جوادی آملی که تاکنون ۷۲ جلد آن منتشر و احتمالاً به ۸۰ یا ۹۰ جلد خواهد رسید و یا پیام قرآن آیت الله العظمی مکارم شیرازی تنها بخشی از فرآورده‌های قرآنی بعد از انقلاب در حوزه تفسیر قرآن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به "مفاهیم القرآن" حضرت آیت الله سبحانی و کارهای گسترده‌ مرحوم آیت الله مصباح یزدی اشاره نمود و اذعان داشت: من احساس می‌کنم حوزه دینش را به قرآن ادا کرده؛ اما نباید در اینجا متوقف بماند، ما مدیون قرآنیم و باید مدام قرآن و معارف قرآنی را در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه حوزه پیش ببریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت فعالیت رسانه حوزه به ویژه خبرگزاری حوزه، خاطرنشان کرد: رسانه حوزه و خبرگزاری حوزه تا جایی که من اطلاع دارم افراد متعهد در این عرصه مشغول کار و تلاش‌اند.

وی افزود: با توجه به فراگیری رسانه و تاثیرگذاری فوق العاده آن، باید تلاش بیشتری برای مطرح شدن این رسانه در سطح رسانه‌ها صورت گیرد؛ تا جایی که هرکه اولین خبر و دقیق‌ترین خبر را در رابطه با حوزه می‌خواهد، خبرگزاری حوزه را دنبال کند.
آیت الله خاتمی با بیان این که بخشی از کار رسانه، هنر است و نحوه مطرح سازی سخن در آن بسیار مهم است، اظهار داشت: امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت حوزه در انجام رسالت خود باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha