جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله محمود محمدی عراقی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سیلی زدن به رژیم منحوس صهیونیستی یک امر واجب بود، زیرا آنها گستاخی را در شهادت سرداران سپاه تمام کرده بودند

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی عراقی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در درس فقه خود گفت: در روزهای گذشته شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم و بیگناه فلسطینی بوده ایم. وقتی بی رمقی دولت های اسلامی در مقابل این کشتارها را می بینیم درد ما افزون می شود و گویا غیرت اسلامیت را نیز از دست داده اند.

وی افزود: قابل فهم و تصور نیست که چطور مسلمان معتقد به جمله پیامبر(ص) باشد که کسی به امور مسلمین مبادرتی نداشته باشد مسلم نیست و یا اگر کسی درد مسلمی را شنید و پاسخی نداد، مسلم نیست.

استاد حوزه بیان کرد: آیا در اینجا می توانیم خیل عظیمی از دولت های مسلمان را بخاطر سکوت و یا همکاری با اسراییل از خیل مسلمانان خارج شده اند یا خیر؟ ولی قدر مسلم آن است که این بی تفاوتی و سکوت با اسلام حقیقی سازگار نیست.

وی گفت: برخی از دولت های اسلامی که مدعی اسلام گرایی نیز دارند در پاسخ به خبرنگاری که از آنها سوال شد که چرا مواد منفجره به اسراییل صادر می کنید می گوید که این مواد منفجره، کاربرد نظامی ندارد. از این جمله استفاده می شود که اولا روابط با اسراییل برقرار است و صادرات نیز برقرار است و مواد منفجره نیز صادر می شود و از آن بدتر می گویند که کاربرد نظامی ندارند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی یادآورشد: تصور می کنم که از جهت فرهنگی و سوای مباحث نظامی و سیاسی، این بحث کاملا قابل مطالعه است. چنانچه می گوییم فرهنگ و تمدن غرب با حمایت از نسل کشی اسراییل سقوط کرد، در اینجا نیز باید گفت که فرهنگ مسلمانی مسلمانان نیز در اینجا مخدوش شده است.

وی افزود: اسراییل ثابت کرد که با تظاهرات مسلمانان از مواضع خود عقب نمی رود و یک ضربه کاری می خواهد.

استاد حوزه بیان کرد: بنده در روز قدس در قم بودم. در تاریخ انقلاب هیچ گاه چنین جمعیتی در تظاهرات روز قدس شرکت نکرده بودند. بخصوص اینکه آیین تشییع شهدای سوریه در قم برگزار شد و زن و مرد و پیر و جوان در این تظاهرات شرکت کردند.

عضو خبرگان رهبری گفت: سیلی زدن به رژیم صهیونیستی یک امر واجب بود زیرا آنها گستاخی را در شهادت سرداران سپاه تمام کرده بودند. آقای هنیه در همین روزها عزادار فرزندانش بود که اتفاقات اسراییلی ها به شکل گسترده علیه آنها تبلیغات می کردند که این فرزندان در اروپا در حال خوشگذرانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی یادآورشد: باید فتوای هرگونه رابطه اجتماعی و اقتصادی و سیاسی با اسراییل از سوی همه علمای مسلمان با صدای بلند فریاد زده می شد، ولی متاسفانه چنین کاری را شاهد نبودیم. این موارد برای تحت فشار گذاشتن این رژیم کافی نیست. باید تلاش کنیم که افکار عمومی مسلمانان را نسبت به این امر توجیه کنیم که هیچ امری از این امر بالاتر نیست. قدس مساله اولیه جهان اسلام و جهان بشریت است. آمریکا و اسراییل قدرت ندارند که در مقابل همه دنیا بایستند و متاسفانه این سکوت ها باعث شد که این همه جنایات رخ دهد.

وی افزود: ترس ما از این است که آه این همه خون بی گناه باعث غضب و خشم و عذاب الهی شوند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم گفت: این مصیبت، مصیبت بزرگ در دین است. از این سوی انسان های حق طلب و فهیمی نیز پیدا می شوند و وقتی می بینند که یک نوجوانی روی جسد خانواده اش قرآن می خواند به فکر مطالعه قرآن بیفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha