شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در کرمان حقیقتاً فرصت بزرگ فرهنگی و تاریخی برای ما به شمار می رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی طی سخنانی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به ارادت فوق العاده مردم کرمان به دستگاه سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: استان کرمان در این همایش می‌تواند خود را بهتر و بیشتر به کشور و دنیای اسلام نشان بدهد و باید بهره فرهنگی استان را از این همایش بزرگ ببینیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را محصول محرم و صفر می‌دانیم، افزود: این نهضت قرن‌ها توانسته اسلام را حفظ کند و بر طرفدارانش بیافزاید و روز به روز قوی‌تر شود.

امام جمعه کرمان همچنین گفت: پیرغلامان عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود که جریان مردمی با ستاد برگزاری همایش هماهنگی بیشتری داشته و این جریان دیده شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز بیان داشت: با برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان فرصتی برای معرفی شخصیت‌ها، پیرغلامان و هیات‌های مذهبی که چند دهه در این استان فعالیت دارند و مراسم عزای اهل‌بیت (ع) را برگزار می‌کنند، فراهم شده است.

وی افزود: تقسیم کاری متناسب با شرح وظایف دستگاه‌ها برای برگزاری بهتر و آبرومندانه اجلاس پیرغلامان حسینی صورت گرفته است.

فداکار همچنین با اشاره به این که بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در آستانه ماه محرم برگزار خواهد شد و فضای معنوی را در شهر شکل می‌دهد، گفت: حمایت و پشتیبانی آبرومند از این برنامه ارزشمند ضروری است و حتما شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم برای امام حسین (ع) کار دلی و خارج از ساختار اداری است، توفیقی که برای خدمتگزاری به این آستان مقدس فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha