چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار اعضای ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اصفهان، به اهمیت کار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کار آموزش و پرورش و حوزه علمیه یکی است، بنابراین باید از یکدیگر حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد عصر امروز در دیدار اعضای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق این عملیات را ارزشمند بیان کرد و اظهار داشت: زمانی ارزش این کار را بهتر در می‌یابیم که ابتدا بدانیم ابهتی که به دروغ اسرائیل پیدا کرده بود و آن را تلقین می کرد و حتی سبب شده بود کشورهای عربی تصور کنند هیچ قدرتی نمی تواند اسرائیل را هدف قرار دهد، این ابهت و گنبد آهنین که سال ها برای آن هزینه و تبلیغ کرده بودند از بین رفت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه ۵۱ سوره مائده و دلیل ترس برخی مسلمانان از دشمنان، گفت: خداوند می فرماید هر کس با یهود و نصاری باشد دیگر از مسلمانان نیست و افراد بیمار دل به سرعت به سوی آنها می روند و اگر به آنها گفته شود که چرا به سمت آنها رفتید، می گویند به دلیل آن که می ترسیدیم، اما چه بسا خداوند پیروزی را برای مسلمانان می آورد و آنگاه آنها پشیمان می شوند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی قدم اول پیروزی بود و عملیات وعده صادق قدم دو این مسیر بود و این عملیات قدرت ایران را نشان داد به طوری که بازنشسته ارتش آمریکا اظهار می داشت ایران در این عملیات بسیار مدبرانه عمل کرده است.

وی عنوان کرد: شکست اسرائیل در این عملیات همانند شکست آنها در طوفان الاقصی جبران ناپذیر است و این ها همه، کار خدا است و گاهی خداوند با دشمن خود، حق را جلو می برد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه سخنان خود به اهمیت کار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کار آموزش و پرورش و حوزه علمیه یکی است، بنابراین باید از یکدیگر حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه در هزار مدرسه اصفهان طلبه ویژه طرح امین اعزام کرده است و این در راستای رسالت ذاتی است، چرا که کار همه ما تربیت کردن انسان ها بوده و لذا باید این همراهی را با آموزش و پرورش داشته باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه در خصوص لزوم و وجوب تربیت طلاب علوم دینی به ویژه در شرایطی که جامعه نیازمند آن است، گفت: طلبه شدن برای همه مردم واجب کفایی است هم چنان که قرآن کریم می فرماید" فلولا نفر من کل فرقه منهم طایفه لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم "و این کار کاری است که باید به آن کمک کنیم.

وی همچنین توصیه هایی در خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس علمیه نیمه ساز در استان نیز داشت.

تبیین عملیات وعده صادق برای فرهنگیان و دانش آموزان

در ابتدای این دیدار محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به اقدامات آموزش و پرورش جهت تبیین عملیات وعده صادق برای فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: در جهت تبیین این دفاع مقتدرانه وظیفه خود دانستیم برای دانش آموزان و فرهنگیان این مسئله را تشریح و تبیین نماییم و جلسات مختلفی نیز بر همین اساس برگزار شد.

وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده ابلاغ به مدیران نواحی و مناطق در خصوص ارسال کارهای خلاقانه پیرامون این پیروزی بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: هم چنین زنگی را تحت عنوان زنگ غیرت و سپاسگزاری قرار دادیم که این زنگ در مدارس نواخته شد و اقتدار ویژه و نشاط و شادابی در مدارس ایجاد شد.

وی هم چنین از حضور دانش آموزان مدارس تیزهوشان در حوزه های علمیه اصفهان نیز خبر داد و افزود: این دانش آموزان جهت آشنایی با محیط علمی، فرهنگی و معنوی حوزه های علمیه به مدت یک شب و یک روز در مدارس علمیه اصفهان حضور یافتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha