چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
سیره امام صادق(ع)

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها سنجان نشست "سیره امام صادق (علیه السلام ) در تحکیم روابط اسلامی " برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها سنجان پیش از ظهر امروز نشست "سیره امام صادق (ع) در تحکیم روابط اسلامی " با حضور خانم قاسمی استاد حوزه و دانشگاه اراک در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

خانم قاسمی بیان کرد : شارع، هر قانونی را که وضع کرده هدف نهایی آن وحدت مسلمین است و هجرت پیامبر (صلوات الله علیه) نیز اولین هدفش وحدت مسلمین و از بین بردن تفرقه بین مردم بود و این روش سیره امامان بعد از رسول خدا بود و در زمان حکومت امام صادق (ع) نیز این امر ادامه داشت.

وی گفت: شیعیان تا به امروز پیرو مذهب جعفری هستند و در زمان امام صادق(ع) معارف ولایی تثبیت و تبیین شد.

این استاد حوزه تصریح کرد :امام صادق (ع) با خلفا اختلاف نظر داشتند ولی سیره ایشان رابطه برادرانه با بزرگان اهل‌ سنت بود که این مسئله باعث شد بزرگان اهل تسنن از کلاسهای درس ایشان استفاده کنند.

خانم قاسمی اظهار داشت: از ویژگی های ظاهری امام صادق (ع) آراستگی دائمی بود و خلق و خوی بسیار خوب ایشان باعث جذب تعداد زیادی از شاگردان گردید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام صادق (ع) سعی داشت توانمندیهای شاگردان خود را کشف کنند و با توجه به همین استعدادها به تربیت آنها می پرداخت و شاگردان را در راستای توانمندی هایشان سوق می داد و با شاگردان خود اعم از شیعه و سنی رابطه عاطفی برقرار می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روش امام صادق (ع) تاکید نبر ملاک و مصلحت بود و احکام را طبق همین روش تدریس می‌کردند تا تعصب را از جامعه از بین ببرد یکی از شاگردان برجسته ایشان نیز جابربن حیان بوده است.

برگزاری نشست " سیره امام صادق(ع) در تحکیم روابط اسلامی" در سنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha