شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1154243
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
یادداشت

حوزه/ با حمله موشکی ایران در قالب عملیات "وعده صادق" مشخص شد که نرم‌افزارهای تشخیص و رهگیری سامانه‌های گنبد آهنین صهیونیست‌ها پشمی بر کلاه نداشته و به یک پشم‌افزار بی‌خاصیت شبیه‌تر است تا یک نرم‌افزار کارآمد جنگ الکترونیک.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رسول رضایی در یادداشتی آورده است:

۱. اضمحلال دامپیوتر گنبد آهنین!

نقل است که چوپانی بی‌سواد اما پرمدعا و زورگو به خواستگاری دختری ثروتمند رفته بود. پدر دختر پرسید شغل شریف شما چیست!؟ چوپان کلاهبردار که از قبل شنیده بود بازار کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار گرم و چشم‌پرکن و باکلاس است؛ در جواب گفت: توی کار دامپیوتر هستم!. پدر دختر خیال کرد یارو لکنت زبون داره و برای اینکه مطمئن شود پرسید: نرم افزار یا سخت افزار؟ چوپان گفت: پشم افزار!

حکایت فوق روایتگر دست‌های خالی و قمپزهای "دامپیوتری" اسرائیل در عرصه نظامی‌گری است. بحمدالله با حمله موشکی ایران در قالب عملیات "وعده صادق" مشخص شد که نرم‌افزارهای تشخیص و رهگیری سامانه‌های گنبد آهنین صهیونیست‌ها پشمی بر کلاه نداشته و به یک پشم‌افزار بی‌خاصیت شبیه‌تر است تا یک نرم‌افزار کارآمد جنگ الکترونیک.

۲. اعتراف رسانه‌های بیگانه به قدرت موشکی ایران

از قدیم گفته‌اند که " الفضل ما شهدت به الاعداء" . به تعبیر گویا و خودمانی‌تر: "خوشتر آن باشد که سر دلبران / گفته آید در حدیث دیگران"

خالی از لطف نیست اگر نیم‌نگاهی به اعترافات برخی مقامات و رسانه‌های بیگانه انداخته تا ببینیم چگونه در برابر قدرت پهپادی و موشکی ایران زبان به تحسین و اعتراف به عجز خود نموده‌ و چگونه از اصابت موشک‌های ایران به حفاظت‌ شده‌ترین نقطه دنیا انگشت به دهان مانده‌اند.

به عنوان مثال تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: 《گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند. ایران حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد》.

همچنین دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار در گفتگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد. آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص‌شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد؛ بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به قوی‌ترین منطقه دفاع‌شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد.عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آن‌ها اخطار ۷۲ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آن‌ها نمی‌توانند تحمل کنند».

۳. ضرورت عملیات وعده‌صادق بر علیه قواعد نئولیبرالیسم

حاکم شدن ضوابط استعمارگرانه نئولیبرالیسم از دهه هفتاد به بعد در عرصه تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی کشور، یکی از علل اصلی کاهش ارزش ریال و تورم‌های افسارگسیخته در کشور است.

به عنوان نمونه رهاسازی قیمت ارز به دست نامرئی بازار سبب شده که ارزش ریال طی ۱۰ سال گذشته یک روند بسیار نزولی به خود بگیرد و سفره معیشت مردم را بسیار کوچک سازد. مثلا سال ۱۳۹۳ با ۵۰ هزار ریال ۳۰ عدد تخم مرغ می‌گرفتیم اما سال ۱۴۰۳ با ۵۰ هزار ریال تنها یک عدد تخم مرغ (آن هم به زور) می توان خرید!

بنابراین طرح این پرسش بسیار منطقی و بجاست که در دولت سیزدهم که پرچم حمایتگری‌از مستضعفان را بلند کرده است، چرا یک عملیات "وعده‌صادق" شبیه آنچه بر سر صهیونیستها آوار شد، بر علیه دشمنان اقتصادی و ذی‌نفعان تورم صورت نمی‌گیرد؟! چرا یک عملیات شجاعانه موثر و ابتکاری بر علیه لییرالهای ایرانی و بمنظور تثبیت قیمت ارز و دلارزدایی رقم نمی‌خورد؟! آیا قرار نیست این جهت‌گیری غلط نئولیبرالی و این ریل اقتصادی نکبت‌بار یک‌بار برای همیشه تغییر کند؟!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha