سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
کد خبر: 1157590
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: درس آزادی خرمشهر، مقاومت است و مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود و عملیات وعده صادق در تنبیه رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی خرمشهر های جدیدی است که به دشمن شکست های دیگری تحمیل کرده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به روز ملی جمعیت و با بیان اینکه جمعیت یک موهبت الهی و از عوامل اقتدار و یک مانع جدی در برابر دشمنان است و در عین حال افزایش جمعیت و فرزندآوری مورد تاکید منابع دینی است، گفت: کاهش جمعیت خطری است که تن انسان را می‌لرزاند و در ۳۰ سال گذشته در حالی که کاهش نرخ باروری در دنیا ۳۳ درصد و در دنیای اسلام ۴۱ درصد بوده، در ایران ۷۰ درصد بوده که فاجعه است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه متاسفانه شهرستان سلطانیه هم به کاهش نرخ باروری مبتلا و از پیرترین شهرستانها است و آمار ازدواج و موالید در شهرستان هم کاهشی است و با این وضعیت در سال ۱۴۰۲ در قالب «طرح نفس» از سقط ۵۳ جنین جلوگیری شده است، افزود: سقط جنین توسط هر کسی اعم از پزشکان یا خود پدران و مادران اتفاق بیفتد حرام شرعی است و دیه دارد و از منظر قانون نیز جرم است.

وی با بیان اینکه مسأله جوانی جمعیت موانع اقتصادی و فرهنگی هم دارد که باید برطرف شود، ادامه داد: مسأله جوانی جمعیت جاده دو طرفه است که هم مسئولان و هم جوانان باید همت متقابل داشته باشند و مسئولان باید قوانین جوانی جمعیت را اجرا کنند و در وام فرزندآوری مردم را به دردسر نیندازند و از زوج های ناباور حمایت کنند که متاسفانه کم رنگ شده است.

حجت الاسلام حسینی نسب با قدردانی از حضور گروه جهادی بهداشتی و درمانی انصارالحسین (ع) در سلطانیه با اولویت ارائه خدمات رایگان به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین تقدیر از خیرین نیکوکار بخاطر حمایت مالی از این گروه و با بیان اینکه خدمت گروه های جهادی نوعی ایثار و از خودگذشتگی است و البته اساس حرفه پزشکی همین است، گفت: عده ای از پزشکان هم هستند که هم از پرداخت مالیات فرار می کنند و هم با لباس مقدس پزشکی و با گرو گرفتن جان مردم، تجارت می کنند و زیرمیزی آنان بیشتر از رومیزی است و باید با آنان برخورد عبرت آموز شود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به پروژه مصلای پیامبر اعظم (ص) سلطانیه و با بیان اینکه همه می دانند که سلطانیه به مصلی نیاز دارد و از طرفی هم پروژه شروع شده و باید تکمیل شود، گفت: انتظار داریم شهرداری و شورای شهر به وعده خود عمل کنند البته از کمک هایی که قبلا داشته اند قدردانیم و از مردم خصوصا ثروتمندان نیز انتظار می رود کمک کنند. مصلی ۵۰ تا پنجره دارد و انتظار می رود هر نفر هزینه یک پنجره را بپردازد.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی و بیان اینکه خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال آزاد شد و ضربه سختی به دشمن بعثی وارد شد و بعد از این بود که صدام فکر غلبه بر ایران را از سر خود بیرون کرد و تا بغداد عقب نشینی کرد و حتی از ترس خود گارد ریاست جمهوری را برای دفاع از بغداد بسیج کرد، گفت: بعثی ها آمده بودند تا بمانند و صدام هم گفته بود اگر ایران خرمشهر را پس بگیرد بصره را هم هدیه خواهد داد ولی خرمشهر آزاد شد و انقلاب اسلامی هم ماند اما صدام نابود شد، حامیان صدام نیز یکی پس از دیگری نابود می شوند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به درس آزادی خرمشهر و با بیان اینکه درس آزادی خرمشهر، مقاومت است و مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود، افزود: عملیات وعده صادق در تنبیه رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی خرمشهر های جدیدی است که به دشمن شکست های دیگری تحمیل کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha