شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
اقامه نماز جمعه کرج به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز

حوزه / امام جمعه کرج گفت: وعده صادق به دشمن عنود و آمریکا و انگلیس و فرانسه و کشورهایی که صهیونیست‌های غاصب را کمک می‌کردند فهماند ایران قدرت فرماندهی در هدایت پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین عملیات پهپادی و موشکی را با پیشرفته‌ترین تجهیزات دارد و در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران با هیچ‌کس شوخی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج بابیان اینکه ۳۱ اردیبهشت مصادف با ۱۱ ذی‌القعده ولادت امام رضا(ع) را به همه شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما از برکات وجودی آن حضرت بهره‌مند باشیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند: «جامعه‌ شیعه، در زمینه‌ معرفت ائمّه نقایص زیادی دارد»، این بیان ایشان به ما هشدار می‌دهد که در زمینه شناخت ‌ائمه‌ و شناساندن ایشان در سه ‌بعدی که فرمودند یعنی بُعد معنوی و سبک زندگی و سیاست بیشتر از قبل کار کنیم، حتی در بُعد معرفی به دنیا.

وی بابیان اینکه وقتی در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) و حریم رضوی قرار می‌گیریم با یک بشارت بزرگ مواجه می‌شویم و آن اینکه خدای تعالی در زیارت امام رضا(ع) مغفرت عظیم خودش را قرار داده است، گفت: رسول خدا(ص) فرمودند: «به‌زودی پاره تن من در خراسان دفن می‌شود، هرکس که دچار گرفتاری و سختی است او را زیارت کند، غم از او برداشته می‌شود» و فرمودند: «هیچ گناه‌کاری نیست که به زیارت او برود الا اینکه خداوند گناهان او را می‌آمرزد و در ادامه دارد، خداوند بر او بهشت را واجب کرده و جسدش را بر آتش حرام کرده است».

امام‌جمعه کرج ادامه داد: در روایت دیگری امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «به‌زودی مردی از فرزندان من در سرزمین خراسان با سَم مظلومانه به شهادت می‌رسد که اسم او اسم من و اسم پدرش اسم پسر عمران موسی(ع) است، پس هر کس او را در غربتش زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌آمرزد ولو از نظر تعداد مثل عدد ستارگان و قطره‌های باران و برگ درختان باشد» ‌ و روایت سوم از امام صادق(ع) است که فرمود: «کشته می‌شود از نوادگان من در سرزمین خراسان در شهری که به آن طوس می‌گویند، هر کس او را بامعرفت به حقش زیارت کند در روز قیامت دستش را می‌گیرم و داخل بهشت می‌کنم ولو از اهل کبائر باشد»؛ بحق هم چیز سنگینی نیست، یعنی بدانید که او امامی است که اطاعت از او بر شما واجب است و فرموده این کار را نکنید، نکنید و فرموده این کار را بکنید، بکنید، اگر این را توجه داشته باشید و عمل کنید، عارفا بحقه به زیارت رفته‌اید، می‌بینید که حریم امام رضا(ع) حریم استغفار است، لذا در دعایی که بعد از زیارت امام رضا وارد شده و تأکید شده که بعد زیارت ترک نشود مجموعه‌ای از انواع استغفار در آن قیدشده است.

توجه به فرهنگ غرب در دوران سازندگی در بحث حجاب و فرزند آوری صدمات فراوانی به کشور زد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، اظهار کرد: مسئله جوانی جمعیت و رفع موانع فرزند آوری و بعضی تسهیلات اقتصادی را باید همه به‌طور جد دنبال کنند والا خسارت، غیرقابل‌جبران خواهد شد، متأسفانه توجه به فرهنگ غرب در دوران سازندگی و قرض به‌شرط کنترل جمعیت و اجرای سیاست‌های مدنظر غربی‌ها و دور شدن از فرهنگ ناب اسلام و آداب‌ و رسوم ایرانی در بحث حجاب و فرزند آوری صدمات فراوان فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به کشور زد.

وی با تأکید بر اینکه جوانی جمعیت تضمین‌کننده امنیت کشور در عرصه‌های اقتصادی، نظامی‌ و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بحث کاهش جمعیت از قبل انقلاب شروع شد، یادم هست ‌همین شعار صهیونیستی را آن موقع‌ روی ‌زبان‌ها انداخته بودند که فرزند کمتر زندگی بهتر اما بعد از انقلاب جلوی این مسیر گرفته شد و امامین انقلاب به‌هیچ‌وجه و در هیچ مقطعی راضی به کاهش جمعیت نبودند، در هیچ بیانی شما نمی‌بینید حتی حضرت آقا ولو ایشان می‌فرماید که متوجه من است ولی خود ایشان این را هرگز تشویق و ترغیب نکرده‌ تا اینکه بنای دولت سازندگی استقراض از بانک جهانی حدود مبلغ ۱۴۳ میلیون دلار شد و آن‌ها هم شرط‌هایی گذاشتند که مثلاً رشد جمعیت به طول ۲۲ سال از ۵/۶ به ۴ برسد، اما متأسفانه آقایان در ۳ سال این کار را تمام کردند و شوربختانه امروز رشد جمعیت کشور نزدیک به ۱ رسیده است.

اگر در ۵ سال پیش رو، گذشته جبران نشود در سیاه‌چاله جمعیتی خواهیم افتاد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه بحث آماری بخواهم بدهم مکدر می‌شوید، عنوان کرد: آمارها در فضاها است می‌توانید نگاه کنید، بحث فقط یک‌بعدی نیست ابعاد مختلفی دارد، دشمن پشت سر قضیه قرار دارد در تشویقاتی که می‌کنند، دیده‌اید بنده یک کلمه درباره جمعیت که صحبت می‌کنیم ۳۰۰، ۴۰۰ هزار بد و بیراه به من می‌گویند، آن‌ها حواسشان هست که دارند چه‌کار می‌کنند، در داخل باورها را تغییر دادند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، اگر در ۵ سال پیش رو، گذشته جبران نشود در سیاه‌چاله جمعیتی خواهیم افتاد که نجات از آن ده‌ها سال طول خواهد کشید، خودشان می‌گویند ۱۵۰ سال طول می‌کشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه الان بعضی از اقوام ایرانی منقرض‌شده‌اند، گفت: دیگر نسلی ندارند، آن گویش را دیگر چند سال دیگر نخواهیم داشت، دشمن کارش را با دقت انجام داده، داخلی‌ها هم که تعدادی‌شان ایادی دشمن هستند با فشار این کار را پیش بردند.

وی بابیان اینکه هر چه باروری کاهش یابد شاخص سالخوردگی افزایش می‌یابد و برای کشور تبعاتی در همه مسائل به وجود می‌آورد، اذعان کرد: دهه ۶۰ بیشترین جمعیت جوان را داشتیم، الآن آن‌ها تقریباً سنشان ۴۰ سال است و چند وقت دیگر از باروری می‌افتند و بعد از آن دیگر رو به نزول بوده، نتیجه چه می‌شود؟ مهم‌ترین مشکل در کشور امنیت است‌ و دچار تبعات امنیتی خواهیم شد.

امام جمعه کرج ادامه داد: جمعیت پیر توان کار ندارد و از طرف دیگر خودش رسیدگی می‌خواهد که یا خانواده‌ها باید انجام دهند یا دستگاه‌هایی متولی شوند و این در حالی است که نیروی کار لازم برای این مهم وجود نخواهد داشت‌ که اتفاقاً چند سال آینده آن دستگاه‌ها هم نیروی جوان ندارند که این کار را انجام بدهند، ولو پول هم داشته باشند اما کسی نیست آنها را جمع کند.

اگر مشکل سقط‌جنین حل شود بخش زیادی از چالش جمعیت حل خواهد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه مسئله فقط اینکه یک جوانی بچه بیاورد و بگوید بیشتر نمی‌توانم نیست، یادآور شد: قصه مهم‌تر از این حرف‌هاست، تحمل هزینه هم بخواهد بکند باز دیگر نمی‌شود، بحث اینجا مفصل است و من باید با آمار و ارقام عرض کنم که در چه موقعیت حساسی قرار داریم و همه باید کمک کنند تا از این مرحله هم عبور شود، یکی از موارد مسئله سقط‌جنین است که بسیار حساس می‌باشد.

وی اظهار کرد: در همین سال‌ها و هرروز تعداد سقطی که وجود دارد بلیه‌ای است که به جان کشورهای اسلامی به‌خصوص ایران افتاده، اگر مشکل سقط‌جنین حل شود بخش زیادی از چالش جمعیت حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به بیش از ۳ میلیون و هفت‌صد هزار نفر در سال برای جمعیت احتیاج داریم تا تعادل پیدا کند و در حالی که بیش از یک‌میلیون و هفت‌صد هزار نفر سقط می‌شود، البته کاری با قسمت خلاف شرعش ندارم.

وی با تأکید بر اینکه طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی، صداوسیما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که جریان سازی می‌کند باید ۱۰ درصد از برنامه‌های خود را به موضوع فرزند آوری اختصاص دهد، ابراز کرد: سؤال این است که چرا به این مهم کمتر توجه می‌شود؟ چند برنامه که مستقیم پرداخته وجود دارد اما در سریال‌ها و فیلم‌ها که غیرمستقیم مطالب را القاء می‌کند کمتر این موضوع دیده می‌شود و متأسفانه به‌جای آن الگودهی طوری است که زوج‌های جوان اولاً رغبت به فرزند آوری ندارند و بعد هم درگیر تجملات و زرق‌وبرق‌های دست‌وپا گیر است که اجازه فرزند بیشتر را نمی‌دهد، بنابراین باید برنامه‌هایی ساخته شود که باورهای غلطی که در این چند سال در جان افراد رخنه کرده از بین برود.

حکم به جهاد فرزند آوری داده‌شده است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه برای حل بحران جمعیت لازم است اقدام چندبعدی و چندلایه در سطوح مختلف قانون‌گذاری و اجرائی انجام شود و لازم است در بعد فرهنگ‌سازی و ایجاد حس ضرورت در جامعه علی العجاله اقدام صورت گیرد، ابراز کرد: دستگاه‌های متولی در بحث‌های مختلف این مقوله ترک فعل را کنار بگذارند، دوستان جوان، نیروهای حزب‌اللهی، شما که ولایی هستید، کسانی که می‌گویید آقا باید حکم جهاد بدهد، حکم به جهاد فرزند آوری داده‌شده است! پس چرا کوتاهی می‌کنید؟ کسانی که بی‌دلیل کوتاهی می‌کنند مقبول نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه ۳ خرداد سالگشت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر الی بیت‌المقدس با رمز یا علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است، گفت: آن مقطع از تاریخ جنگ پر از درس‌هایی است که در زمان و مکان نمی‌گنجد و باید با دقت دنبال کرد و توضیح داد، به‌خصوص وقتی عده‌ای اقدام به شیطنت و تحریف و انحراف و ایجاد شبهه دارند.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس، یکی از نام‌ آشناترین واژه‌ها در مجموعه حماسه‌های عزت ‌آفرین ایران است، یادآور شد: فرزندان رشید ایران اسلامی با بضاعت مادی ناچیز اما باصلابت و نور ایمان، به مصاف کسانی رفتند که از ماشین‌های جنگی برخوردار بودند و تمام دنیا آنان را حمایت می‌کردند، لذا دفاع مقدس، نماد استقامت و سمبل پیروزی و از پیچیده‌ ترین عرصه رقابت‌های جهانی به ‌شمار می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه ایران هرگز فزون ‌خواهی و قدرت ‌طلبی و جنگ‌طلبی نداشته، اما وقتی جنگ به او تحمیل شد هرگز تسلیم و ننگِ ذلت را نمی‌پذیرد و از کیان اعتقادی و سرزمینی خودش دفاع می‌کند، یادآور شد: تجاوز عراق به ایران طولانی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جنگ متعارف قرن حاضر به شمار می‌رود، چرا که جنگ جهانی اول و دوم، کمتر از هشت سال طول کشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه تاریخ از هشت سال جنگ برای ایران، شرف و آزادگی و مقاومت و ایمان به خدا را در صفحات خود ثبت کرد و برای متجاوز و متحدان او جز به زشتی یاد نمی‌کنند، عنوان کرد: از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس این است که هرچه مرور شود موجب کسالت نخواهد بود، بلکه هر بار جلوه‌ای دیگر از آن روشن می‌شود و هدایت‌گری می‌کند، پس خوب است در گام دوم انقلاب و در این جنگ ترکیبی و پیچیده‌ای که در آن واقع‌شده‌ایم، نگاه گذرایی به دستاوردها داشته باشیم که برای تقویت عزم و اراده نسل امروز ما که در مسیر پیشرفت و اعتلا قرار دارد، درس‌آموز خواهد بود.

وی تصریح کرد: اول اینکه فراموش نکنیم در هر شرایطی دشمن‌داریم که برای نابودی ما و رسیدن به مقاصدش، ترفندهای بی‌شمار و نقشه‌های خطرناک، اعم از جنگ سخت و نرم و تحریم اقتصادی و به اقتضای زمان نوع خاصی را طراحی می‌کند، دوم اینکه بدانیم فتنه‌گران داخلی زمینه را برای تجاوز دشمنان و بیگانگان فراهم می‌کنند، اگر اقدامات لیبرال‌ها و جریان نفاق نبود حمله عراق صورت نمی‌گرفت‌ و سوم اینکه اعتماد به جوانان مؤمن متعهد در کارهای بزرگ همیشه نتیجه‌بخش بوده است، به طوری که فرماندهان جنگ که عملیات‌های بزرگی مثل ثامن‌الائمه، فتح المبین، بیت‌المقدس، خیبر، والفجر ۸ و کربلای ۵ را خلق کردند همگی زیر سی سال داشتند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز ادامه داد: چهارم اینکه باتدبیر می‌توان تهدید دشمن را به فرصت و غلبه بر او تبدیل کرد، حضرت امام(ره) فرمودند: «هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کرده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت کرده‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم» ‌ و پنجم و مهم‌تر از همه اینکه هرچه شرایط سخت‌تر و کمبود بیشتر باشد، با توکل و اعتماد بر خدا، اراده انسان‌های شجاع و باحمیت محکم‌تر شده و در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی و ایثار بیشتری خواهند داشت که نتیجه‌اش پیروزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی خاطرنشان کرد: و این درس مهم را از راه و رسم زندگی شهدا می‌آموزیم که تنها راه نجات، حرکت در مسیری است که منجی بشریت خواسته است‌ و ما در آموزه‌های مهدوی داریم که در زمان ظهور امام عصر(عج) بیت‌المقدس فتح و حکومت جهانی مستقر می‌شود و امروز ادامه مقاومت و ایثار در عملیات الی بیت‌المقدس و فتح خرمشهر را که رویکردی کاملاً ضد صهیونیستی داشت را در جهان اسلام و در محور مقاومت و مبارزه در عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی می‌بینیم که به فضل الهی مقدمات آزادی قدس شریف را فراهم خواهد کرد و اسرائیل خبیث را برای همیشه از صفحه روزگار محو خواهد کرد.

جمهوری اسلامی در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران با هیچ‌کس شوخی ندارد

وی با بیان اینکه دشمنان ما خواستند انقلاب را از صحنه خارج کنند اما ایران استقلال و اقتدار خودش را تثبیت کرد و ملت ایران به همه جهان آموخت که هرگونه تعرض به ارزش‌های الهی و تجاوز به خاک این سرزمین در هرکجای دنیا بی‌پاسخ نخواهد ماند، اظهار کرد: ادامه عملیات الی بیت‌المقدس، عملیات وعده صادق‌ شد، درست است که این عملیاتی تنبیهی و محدود بود، اما تبیینی هم بود که به دشمن عنود و آمریکا و انگلیس و فرانسه و کشورهایی که صهیونیست‌های غاصب را کمک می‌کردند فهماند ایران قدرت فرماندهی در هدایت پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین عملیات پهپادی و موشکی را با پیشرفته‌ترین تجهیزات دارد و در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران با هیچ‌کس شوخی ندارد، امروز ایران الگوی ملت‌ها و انسان‌های آزاده برای مقابله با نظام سلطه است که تبلور آن را در اجتماعات گسترده در کشورهای غربی و اروپائی و اخیراً در تظاهرات دانشجویان می‌بینید که چگونه مثل شما بر اسرائیل ‌لعن ‌می‌فرستند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: ایران ادعای دروغین حقوق بشری آمریکا و مردود شدن سازمان ملل در دفاع از مظلوم را در دوران دفاع مقدس به جهان نشان داد و از طرف دیگر ملت ایران الگوی جدیدی به نام مقاومت را به جهانیان عرضه داشت، الگویی که به نماد پیروزی حق بر نظام سلطه و استکبار مبدل شد، الگوی مقاومت ملت ایران از منطقه عبور کرد و سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد و امروز ملت‌ها و دولت‌های جهان بر پایان حاکمیت نظام سلطه بر جهان تأکید دارند و این یعنی فرهنگ انقلاب اسلامی جهانی شده است، این همان است ‌که‌ رسول خدا فرمود، مردمی از شرق قیام می‌کنند و به حضرت مهدی(عج) در برپائی حکومتش کمک می‌کنند، همان‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «انقلاب ما در حقیقت میراث علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و مسیر به سمت تمدن جهانی امام عصر ارواحنا فداه است».

عنایت خاص حضرت زهرا(س)، راز ماندگاری کتاب مفاتیح‌الجنان است‌

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به سالروز تألیف کتاب مفاتیح‌الجنان، مرحوم شیخ عباس قمی، عنوان کرد: با این‌که تقاضاهایی از ایشان درباره تألیف کتاب دعا می‌شد، می‌گفت بزرگان، کتاب دعا نوشته‌اند و دیگر نیازی به نوشتن من نیست، اما خداوند در دل ایشان الهام می‌کند که کتاب دعایی بنویسد و به حضرت فاطمه زهرا(س) هدیه کند، لذا یکی از برکات خواندن مفاتیح‌الجنان این است که با هر دعایی که شخص می‌خواند، حضرت فاطمه زهرا(س) سر سفره آسمانی و معنوی خودش از وی پذیرایی می‌کند و این عنایت خاص حضرت، راز ماندگاری کتاب مفاتیح‌الجنان است.

وی تصریح کرد: راجع به تعطیلی شنبه هم نکته‌ای بود که باید با مقدمه عرض کنم، اما همان‌طور که کارشناسان می‌گویند استدلال آقایان موافق بر تعطیلی از جهات مختلف قابل خدشه است و آثاری که گفته می‌شود با این تعطیلی محقق نمی‌شود، بلکه تبعات منفی دیگر دارد و باید ببینیم شورای نگهبان چه‌ نظری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: باید از مردم و کاندیداهایی که تنور انتخابات را گرم کردند و مشارکت زیبایی را به وجود آوردند، تقدیر کنم، در این دوره چه مرحله اول چه دوم، مشارکت و رقابت و امنیت و سلامت، علیرغم بعضی تخلفات، بسیار خوب بود و امیدواریم همه با همدلی و محبت کمک کنند تا استان در مسیر تعالی بیشتر و برطرف شدن کمبودهای ساختاری که دارد حرکت کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha