یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
عملیات بیت المقدس

حوزه/ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس» و فتح خرمشهر سرآغازی برای تنبیه دشمن متجاوز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، غلامرضا درکتانیان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد، روز فتح خرمشهر و چهارم خرداد، روز مقاومت جانانه مردم قهرمان دزفول (روز ملی مقاومت و پایداری) پیامی صادر کرد.

وی در این پیام ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره)، شهیدان به خصوص سیدالشهدای خدمت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه هوایی، با اشاره به سالگرد عملیات «بیت‌المقدس» گفت: این عملیات غرورآفرین با رمز «یا علی‌ابن‌ابیطالب» از روز دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز شد و طی چهار مرحله تا روز سوم خرداد ادامه داشت تا اینکه نهایتاً به فتح خرمشهر انجامید.

درکتانیان افزود: در این عملیات تمام بخش‌های نیروهای مسلح شامل بسیج مردمی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و همچنین نیروهای انتظامی که در آن مقطع در قالب کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و ژاندارمری انجام وظیفه می‌کردند، به همراه جهاد سازندگی و سایر بخش‌ها در یک حرکت هماهنگ و منسجم دست در دست یکدیگر این عملیات را آغاز و پشتیبانی کردند تا به پیروزی رسید.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره)، فتح خرمشهر، فتح خاک نبود بلکه فتح قله‌های شرف، انسانیت و عزت یک ملت بود چراکه پیش از این، دشمن به خاک ایران تجاوز و بخشی از آن را اشغال کرده بود و به دنبالش با تغییر تابلوها به ادعای خودشان آمده بودند تا بمانند. آن‌ها نام خرمشهر را تغییر داده بودند که با این کار به عزت، شرف و هویت ملت ایران خدشه وارد شده بود.

این پژوهشگر تاریخ معاصر ایران مطرح کرد: در عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس» و فتح خرمشهر، نسبت به هویت و حیثیت خدشه‌دار شده توسط دشمن اعاده حیثیت و سرآغازی برای تنبیه دشمن متجاوز شد و دشمن از آن زمان به بعد از وجب به وجب خاک میهن اسلامی عقب‌نشینی کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: بر اساس فرمایشات امامین انقلاب اسلامی، در مسیر فتح خرمشهر پیش رو، نباید سستی به خود راه بدهیم و در پیچ و خم زندگی روزمره گم و اسیر دنیاطلبی و هوس‌ها شویم بلکه باید در همان مداری که در دوران دفاع مقدس بودیم، گام برداریم و با ثبات قدم از فرهنگ و ارزش‌های آن دوران پرافتخار صیانت کنیم.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: همچنین روز چهارم خرداد سالروز مقاومت جانانه مردم قهرمان دزفول در برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی، موجب شد این تاریخ به نام روز ملی مقاومت و پایداری در تقویم رسمی کشور ثبت و این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران نامگذاری شود.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر دشمن، از حماسه‌های جاویدان و ماندگاری است که تا ابد فراموش نمی‌شود و تا همیشه ورد زبان جهانیان است. در این میان شهر دزفول نامی ماندگار در تاریخ دفاع مقدس و یادآور مردمانی صبور، قهرمان و با ایمان است که با مقاومت خود در برابر موشک باران وحشیانه دشمن حماسه‌ای جاودان از ایمان و اراده خلق کردند و درسی تاریخی و فراموش ناشدنی به متجاوزان دادند.

درکتانیان با اشاره به اینکه این درس در تاریخ به نام مردم ولایتمدار و شهیدپرور دزفول ثبت شد، تأکید کرد: باید راه شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را ادامه دهیم و پرچمی که آن‌ها برافراشتند را با قدرت در اهتزاز نگهداریم و در مسیر فتح خرمشهرهای پیش رو مجاهدت کنیم چراکه عرصه‌های جهاد و دفاع همه جانبه از جهاد تبیین تا مقابله با تهدید و جنگ ترکیبی دشمنان به روی امت حزب‌الله همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امسال همزمان با گرامیداشت حماسه سوم و چهارم خرداد، وظیفه مهمی پیدا کردیم که شرکت در مراسم تشییع، تدفین و تکریم خادم الرضا، رئیس جمهور مجاهد، مردمی، محبوب و خدمتگزار است. از عموم ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و جهادگرانی که دل در گرو آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس دارند دعوت می‌شود در مراسم مختلف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی حضور پرشور داشته باشند.

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، جهت‌گیری‌ها به‌گونه‌ای باشد که از این مجاهد حاضر در همه عرصه‌های جهادی همزمان با گرامیداشت مناسبت‌های ملی روز سوم و چهارم خرداد، تکریم و تجلیل به عمل آید. بدون شک، تکریم و تجلیل از شهید جمهور، تکریم و تجلیل از حماسه‌سازی‌ها و اعتلای فرهنگ دوره دفاع مقدس است و ان‌شاءالله اجر و پاداش معنوی به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha