یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 1161427
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
انتخابات

حوزه/ شهادتِ یک‌ رئیس‌جمهور ساده‌زیست، خدمتگزار و مخلص‌،‌ هر چند برای‌ ملت‌ ایران‌ داغ بزرگی‌ست، اما نباید از یاد برد که جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با تکیه بر قدرت‌ درون‌زایی‌ که‌ ظرفیت‌ پرورش‌ و تربیت‌ رئیسی‌ها را دارد که‌ سکان‌دار امور اجرایی کشور شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرضیه عاصی نویسنده و پژوهشگر حوزوی در یادداشتی آورده است:

خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. (رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین، ۳ خرداد ۹۵)

اینک پس از شهادت آیت‌الله رئیسی خرمشهرهای پیش روی ما چه هستند؟

الآن خرمشهرهای زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، انتخاب یک رئیس جمهور در تراز انقلاب و ادامه راه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی است.

رئیس جمهوری که علاوه بر ساده‌زیستی، مردمی بوده و برای حل مشکلات کشور و مردم، زمان نشناسد و لحظه‌ای نیاساید و از همه مهم‌تر کسی باشد که بتواند زیر ساخت‌هایی که رئیس‌جمهور قبلی ریل‌گذاری نموده‌اند را تکمیل کند، به همین منظور باید جهادگران عرصه تبیین برای معرفی یک رئیس جمهور مردمی واقعی تا روز هشتم تیر در آماده باش کامل باشند.

تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است که با رفتن یک خدمتگزار مردمی خللی در اراده پولادین و مسیر ملت رخ نمی‌دهد و ریشه‌های مستحکم جمهوری اسلامی نمی‌گذارد اختلالی در کشور ایجاد شود.

شهادتِ یک‌ رئیس‌جمهور ساده‌زیست، خدمتگزار و مخلص‌،‌ هر چند برای‌ ملت‌ ایران‌ داغ بزرگی‌ست، اما نباید از یاد برد که جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با تکیه بر قدرت‌ درون‌زایی‌ که‌ ظرفیت‌ پرورش‌ و تربیت‌ رئیسی‌ها را دارد که‌ سکان‌دار امور اجرایی کشور شوند،‌ وارد میدان تبیین گردند و رئیسی‌های انقلابی را در مدت تعیین‌شده به مردم بشناسانند، چون"ما در سال‌ ۶۰،‌ در مقابل‌ این‌ همه‌ حادثه‌ و شدّت‌ عمل‌ توانستیم‌ روی‌ پای‌ خودمان‌ بِایستیم‌ و دشمن‌ را ناامید کنیم،‌ امروز هم‌ می‌توانیم؛‌ خدایِ‌ سالِ‌ ۶۰،‌ همان‌ خدای‌ امسال‌ است؛‌ خدای‌ دوران‌های‌ سختی‌ و دوران‌های‌ گوناگون‌ یکی‌ است،‌ همه‌ سنّت‌های‌ الهی‌ هم‌ سر جایش‌ است. ‌سعی‌ کنیم‌ خودمان‌ را مصداق‌ سنّت‌های‌ الهی‌ در راه‌ پیشرفت‌ قرار بدهیم.‌"،(بیانات در دیداربا رئیس ومسئولان دستگاه قضائی، ۷ تیر ۱۴۰۱)

زمانی که آقای رجایی شهید شد همه ناراحت بودند و این اتفاق، ضایعه و غم بزرگی بود ولی خداوند جایگزینی مثل آیت‌الله خامنه‌ای را برای ما قرار دادند. اگر کشور در دل‌ بحران‌های سختی که‌ هنوز ساختارهای‌ رسمی‌ و قانونی‌ آن‌ کاملاً شکل‌ نگرفته‌ بودند و نهال انقلاب مانند یک ساقه باریک و بسیار ضربه‌پذیر بود، اما رشد کرد و یک درخت تنومندی شد؛ امروز هم پس‌ از حوادث‌ تلخ‌ و غم‌انگیزی‌ مثل‌ شهادت‌ حاج‌ قاسم‌ و آیت‌الله رئیسی‌ سربلند و پیروز خواهد شد، چون یک‌ نظام‌ با ساختارهای‌ برآمده‌ از اراده‌ و قدرت فولادین‌ یک ملت‌ منسجم و ولایتمدار است‌ که‌ از دل‌ کودتا و ترور و تجزیه‌طلبی‌ و جنگ تحمیلی‌ دشمن‌ خارجی‌ سربلند بیرون‌ آمده است.

اگر انسان چیزی را از دست بدهد، ناراحت می‌شود، ولی اگر به او مژده دهند که به‌جای آنچه از دست داده، چیز بهتری به دست خواهد آورد، خوشحال می‌شود و کلمه استرجاع چنین کاری را می‌کند، آقای رئیسی شهید شد، اما درس‌های زیادی به ما داد، او یادمان داد، هیچ‌وقت خسته نشویم؛ از خودمان بگذریم؛ نگذاریم کار به تعارض منافع بکشد؛ تقوای سیاسی داشته باشیم... اما از همه مهم‌تر اینکه یادمان داد، به خاطر "وفاق، وحدت کلمه و یکپارچگی" از حق‌مان بگذریم و دعوا نکنیم و در مواقع لزوم سکوت کنیم که حرم آسیب نبیند، پس پیرو راه او باشیم و در انتخاب یک رئیسی دیگر با این ویژگی‌ها تلاش کنیم و دیگران را هم به این راه دعوت کنیم و علاوه بر تبیین و روشنگری در این مدت قبل از انتخابات این دعا را زیاد بخوانیم و از خدا بخواهیم که جایگزینی بهتر برای‌مان قرار دهد.

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ، اللّهُمَّ عِندَکَ احتَسِب مُصیبَتی هذِهِ. اللّهُمَّ اخلُفنی فیها خَیراً مِنها" خداوندا، این مصیبت را به پیشگاه تو حساب می‌کنم. خداوندا، بهتر از او را برای من جای‌گزین کن". (مسکّن‌الفؤاد عند فقدالأحبة والأولاد، جلد۱، ص۴۸)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha