یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ورزنه

حوزه/ نشست علمی با عنوان «شاخصه های رئیس جمهور خدمتگزار و انقلابی»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) ورزنه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم سمیه فصیحی، استاد حوزه، در نشست علمی با عنوان «شاخصه های رئیس جمهور خدمتگزار و انقلابی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) ورزنه با اشاره به برخی روحیات شهید رئیسی، مردمی بودن و ولایت مداری ایشان را از برجسته ترین خصوصیات وی برشمرد و گفت: درست است که هنوز نامزدهای ریاست جمهوری مشخص نشده اند ولی به طور کلی هر فردی که بخواهد ریاست مهم ترین و گسترده ترین مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد باید از ویژگی های ممتاز و خاصی برخوردار باشد. دلیل این امر آن است که رئیس جمهور کشور مسئولیت های زیادی را بر عهده دارد و میزان توانایی های او تاثیر مستقیم و عمیقی بر میزان پیشرفت کشور در امور مختلف خواهد داشت. از این رو وظیفه هر فرد ایرانی است که در انتخاب خود بیش ترین وسواس را به خرج دهد.

وی در ادامه شاخصه هایی مانند: ایمان به خدا، عدالت خواهی، شجاعت، اعتماد به نفس، مردمی بودن و صدق و راستی در گفتار و کردار، و نیز تکیه داشتن بر توانمندی های داخلی را، از ویژگیهای لازم رئیس جمهور دانست و با اشاره به سخت کوشی شهید رئیسی در انجام امور مردم و رفع مشکلات گوناگون در مناطق محروم کشور، گفت: اگر حوادث و اتفاقاتی که در این چندسال رخ داده را خوب بررسی کنیم به یقین در می یابیم که اعتقاد و اعتماد به توانمندی جوانان ایران زمین می تواند در رفع بسیاری از مشکلات کشور موثر و مفید باشد و این امر می تواند ملاک مهمی در انتخاب یا رد نامزدهای ریاست جمهوری باشد.

خانم فصیحی انقلابی بودن را یکی دیگر از شاخصه های تاثیرگذار در انتخاب رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: اگر به رفتار رئیس جمهور شهید رئیسی دقت کنیم می بینیم کار انقلابی با بقیه کارها متفاوت است. انقلابی بودن به معنای راسخ بودن برای انجام کار، و ایمان به اهداف متعالی و دوری از خودبزرگ بینی و ریاست طلبی است و نیز محشور و مانوس بودن با طبقات مستضعف جامعه و درک شرایط و سختی های آنان، و در عین حال قاطعیت در اداره امور و پایبند بودن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در مبارزه با مستکبران و ظالمان جهان است. ضعف نشان ندادن در مقابل دشمن و اتکا به خداوند و نیروهای مردمی از آثار انقلابی بودن و تفکر انقلابی داشتن است، که همه ما در هنگام انتخاب فرد اصلح باید به آن توجه کنیم تا بتوانیم فردی را که در شان انقلاب و نظام اسلامی است برای عهده دار شدن چنین مسئولیت سنگینی برگزینیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha