سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
ب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین درویشی گفت: شهید رئیسی عاشق خدمت به کشور و مردم بود، افتخار می کرد که با فقرا و مظلومان نشست و برخواست داشت، روز عید را در کنار بچه‌های بهزیستی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مراسم هفتمین روز شهدای خدمت در جزیزه هرمز با حضور حجت الاسلام والمسلمین درویشی امام جمعه موقت بندرعباس و جمعی از اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبر درویشی امام جمعه موقت بندر عباس به نقش مسئولان در خدمت به مردم در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی همه وجود خود را صرف خدمت به مردم و کشور کرد و خدمات گسترده‌ای را انجام داد.

درویشی تصریح کرد: شهید رئیسی با دولت ورزی و حکمرانی خود، دولت اسلامی را که از رهگذر برخی حکمرانان از معنای واقعی خود فاصله گرفته بود مجددا احیا کرد.

امام جمعه وقت بندرعباس با اشاره به اینکه مجالس بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در همه نقاط کشور و استان برقرار است، به تشییع میلیونی رئیس جمهور و سایر شهدای خدمت اشاره و عنوان کرد: شهید رئیسی یک مجتهد حوزه علمیه، دست پرورده فقها و علمای بزرگ، یک قاضی عادل و خادم امام رضا و کسی بود که زندگیش و موفقیت در کارش را مدیون و مرهون امام رضا(ع) می دانست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما از زمره افرادی بود که با درد نشو و نما کرده بود، و با این مقوله عرفانی به خوبی آشنایی داشت.

وی در ادامه افزود: انسان بی درد و بی‌تفاوت که به لحاظ اجتماعی برای خود هیچ مسئولیتی تعریف نمی‌کند، در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی، بیان کرد: خستگی ناپذیر بودن، مردم داری و تواضع ایشان ویژگی‌های مشهود ایشان بود اما سه ویژگی بارز بود؛ خدمت به مردم، برداشتن بار از دوش مردم و تلاش از مهم ترین مشخصه‌های ایشان بود.

وی اظهار داشت: شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور لحظه ای از مردم غافل نشد و از آنها جدا نبود، شبانه روز برای مردم پای کار بود، این شهید والامقام خستگی را خسته و از پای درآورده بود.

حجت الاسلام والمسلمین دوریشی عنوان کرد: شهید رئیسی عاشق خدمت به کشور و مردم بود، افتخار می کرد که با فقرا و مظلومان نشست و برخواست داشت، روز عید را در کنار بچه‌های بهزیستی بود، در سفرهای استانی به محروم‌ترین مناطق می رفت با مردم مانوس بود مشکلات آنها را می شنید و دغدغه مردم را داشت، همین ویژگی ها هم سبب حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر ایشان و شهدای همراه شد.

وی با اشاره به خلوص رئیس جمهور شهید گفت به رئیس جمهور اشکال می گرفتند که دولت زیاد کار می کند اما رسانه ای برای بیان خدمات نیست، ایشان معتقد بودند داشتن رسانه برای تبیین اقدامات کار خوبی است اما آنکس که ما را بالا می برد خداوند است و همه دیدند خداوند چگونه وی را در نزد ملت عزیز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی عنوان کرد: به فضل الهی خون مطهر این شهدای والامقام، انقلاب اسلامی را تنومند و قدرتمند می سازد و درخت انقلاب پربارتر از گذشته به رشد و بالندگی خود ادامه می دهد.

وی خدمت بی منت، ایمان، اخلاص، توجه به محرومان و توجه به جبهه مقاومت را از ویژگی های رئیس جمهور آینده کشور خواند و عنوان کرد: بدون شک مردم، جوانان و نوجوانان ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان خواهند بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha