شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای‌ خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: از ویژگی های شهید رئیسی زهد و ساده زیستی بود، رئیس جمهوری را از دست دادیم که می توانست به راحتی برای خود، اطرافیانش، حزب و دارودسته اش کارهای زیادی انجام دهد اما ایشان نه حزبی داشت و نه دارو دسته ای، مطلقا اجازه سوء استفاده را به هیچ کس نمی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت امروز در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه مبارکه فیضیه قم که به همت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای عالی حوزوی در مدرسه فیضیه برگزار شد در سخنانی گفت: شهید آیت الله رئیسی، شهید جمهور، دو جور سفر استانی داشتند، نخست سفرهای استانی که با مردم و شورای اداری جلسه داشتند که حدود پنجاه سفر در طی این مدت انجام دادند و نوع دیگر سفرهایی بود که برای افتتاح پروژه ها می رفتند که سفر اخیرشان از این قبیل بود.

وی افزود: در اینگونه سفرها هم پای درد دل مردم می نشستند، گاهی برنامه ایشان به تاخیر می افتاد به خاطر شنیدن حرف مردم، گاهی پیرمرد یا پیرزنی جلوی ماشین ایشان را می گرفت و ایشان صبورانه پیاده می شد صحبت های آنها را می شنید و برای آنها وقت می گذاشت این روحیه مردمی او بسیار مهم بود که مردم برای او حرف اول را می زدند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: هیچ چیز برای او مهمتر از رضایت مردم نبود که به نوعی تداعی کننده رضایت پروردگار است چرا که خادم مردم باید همواره به مردم خدمت کند.

سخنران این مراسم تاکید کرد: از دیگر ویژگی های ایشان زهد و ساده زیستی بود، رئیس جمهوری را از دست دادیم که می توانست به راحتی برای خود، اطرافیانش، حزب و دار و دسته اش کارهای زیادی انجام دهد اما ایشان نه حزبی داشت و نه دارو دسته ای، مطلقا اجازه سوء استفاده را به هیچ کس نمی داد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت خاطرنشان کرد: قانون و خدا همواره مورد تاکید ایشان بود و سایر مسئولین را نیز به این دو امر سفارش می کرد، بسیار نسبت به ریخت و پاش ها که در دولت های قبل به نوعی معمول بود مراقبت می کرد و ذره ای اجازه نمی داد از بیت المال حیف و میل شود، ایشان اهل تکلفات مرسوم ساختارها و سازمان های اداری نبود و بسیار متواضع بود.

وی گفت: ایشان اصلا قدرت طلب نبودند و رسیدن به جایگاه های سیاسی برایشان مهم نبود، برای ریاست جمهوری هم ابتدا ایشان امتناع می کردند اما وقتی به ایشان بسیار اصرار شد و متوجه شدند که می‌توانند باری را از دوش مردم بردارند وارد این عرصه شدند، ایشان در کنار اینکه برای رسیدن به جایگاه های سیاسی تلاشی نمی کرد اما فرار از مسئولیت نیز نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی اگر احساس می کردند مسئولیتی متوجه ایشان است، او را به دوش می گرفتند، در ابعاد کاری بسیار پرکار و خستگی ناپذیر بودند حقیقتا تلاش های ایشان مثال زدنی بود.

وی گفت: در دولت های قبل کسانی مدعی می شدند که یا باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد یا چرخ اقتصاد؛ اما امروز می بینیم که هر دو می چرخند بدون اینکه کوچک ترین ذلتی به کشور تحمیل شود، ساعت کاری یا پنجشنبه و جمعه برای ایشان معنا نداشت.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی مسئله محور بودند، گفت: رئیس جمهور شهید در دل میدان مشکل را می شناخت، شناسایی می کرد و برای حل مشکلات همانجا تصمیم گیری می کرد، ایشان جلسه حل مسئله داشتند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در پایان سخنان خود با اشاره به اهتمام ویژه شهید آیت الله رئیسی به حوزه و روحانیت، تاکید کرد: ایشان معتقد بودند حوزه ها باید وسط میدان باشد و از نظر علما و مراجع استفاده شود، ایشان همواره دغدغه معیشت طلاب را داشت و هر تلاشی توانست برای کمک به معیشت طلاب انجام دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha