چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: مسیری که شهید رئیسی در خدمت به مردم آغاز کرد، با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت شهادت غریبانه رییس جمهور شهید، خادم الرضا علیه السلام شهید رئیسی و همراهان شهیدشان گفت: مسیر خدمتی که جمهور شهید در پیش گرفته بود باید با قدرت و قوت ادامه یابد و فقدان آن خادم صدیق و خستگی ناپذیر نباید خللی در خدمت به مردم شریف و قدرشناس ایران وارد کند.

وی بیان کرد: گرچه این حادثه تلخ در ایام دهه کرامت و آغازین روزهای خرداد کام ملت بزرگ ایران را تلخ و همگان را داغدار نمود اما مسیر جدیدی برای ادامه خدمت جهادی به مردم شریف ایران اسلامی و تلاش در راه اعتلای اسلام و کشور باز نمود.

خطیب جمعه کنگان با مروری بر فقدان شخصیت های بزرگ انقلاب در ۴۵ سال گذشته مانند امام امت، شهید و فیلسوف بزرگ آیت الله دکتر مطهری ، شهید آیت الله مفتح ، رئیس و معمار قوه قضائیه آیت الله شهید دکتر بهشتی و یاران شهیدش، عمار انقلاب علامه مصباح و مالک اشتر رهبری سردار دلها سپهبد شهید سلیمانی گفت: همانگونه که آن حوادث تلخ و دلخراش خللی در مسیر انقلاب اسلامی بوجود نیاورد، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب " ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید".

حجت الاسلام محمودی با تبیین جایگاه و شخصیت بزرگ رییس جمهور شهید عنوان داشت: شهید مظلوم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای رهبری معظم انقلاب بمنزله حمزه سیدالشهدا علیه السلام (بزرگترین حامی رسول خدا) و جعفر بن ابیطالب علیه السلام برای پیامبر مکرم اسلام و بمنزله مالک اشتر برای امیرالمومنین علیه السلام و سردار دلها برای معظم له بود.

وی بیان کرد: شهید رئیسی بعد از عمری خدمت صادقانه و تلاش بی وقفه و مجاهدت های خستگی ناپذیر و خدمت به دین خدا و مردم و مجاهدت های فراوان در شب میلاد امام رئوف به آرزوی دیرنه اش یعنی شهادت نائل و خادم الرضا علیه السلام در آغوش امام رئوف آرام گرفت.

امام جمعه کنگان با اشاره به سفرهای متعدد ریاست جمهور شهید یعنی ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه خدمت گفت: قرار بود شهید والامقام در ایام میلاد امام هشتم در سفر استانی در جمع مردم شریف مشهد حاضر شود، به قولش عمل اما این بار پیکرش بر روی دستان مردم مشهد قرار گرفت و در آغوش امام رضا علیه السلام آرام گرفت.

حجت الاسلام محمودی به محبوبیت شهیدان خدمت بویژه جمهور شهید اشاره و عنوان کرد: رمز محبوبیت شهیدرئیسی بنابر آیه "إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا" ، در ایمان و عمل صالح آن مرد الهی بود.

وی با تجلیل از حضور بی نظیر ملت بزرگ، انقلابی و قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع و برگزاری مراسم سوگواری برای شهیدان خدمت، اظهار کرد: حضور دهها میلیونی مردم و شخصیت های مختلف دنیا، اعلام عزای عمومی در چندین کشور، دنیا را شگفت زده و این حضور نشان از وفاداری و عشق و ارادت مردم به خادمین مخلص و جهادی و ولایی است.

خطیب جمعه کنگان با عنوان اینکه رئیس جمهور شهید بجای کارهای عوام فریبی و ظاهری اقدام به کارهای زیربنایی و اساسی نمود و فردای کشور را فدای امروز نکرد و با بیان این مهم که آن شهید والامقام نه فقط در ایران بلکه محبوب ملل و محترم دول بود ، عنوان کرد: شعار و عمل شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اطاعت از ولایت و خدمت به ملت بود.

حجت الاسلام محمودی در پایان این بخش از خطبه ها با تجلیل از دیگر شهدای این حادثه تلخ از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، استاندار مردمی آذربایجان و کادر حفاظت و پرواز، به جایگاه و نقش وزیر خارجه انقلابی و جهادی اشاره و افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه اقتصادی بریکس بخش کوچکی از زحمات و خدمات وزیر خارجه شهید ، حسین امیر عبداللهیان بود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز دزفول و روز مقاومت و پایداری گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح و شخصیت های سیاسی دنیا در مراسم تشییع شهید جمهور ما شرکت می کنند نشان از اقتدار و پایداری نظام دینی ماست.

امام جمعه کنگان با اشاره به اطلاعیه جذب و استخدام نیرو توسط شرکت پیشگامان سیراف، ضمن تشکر از همکاری های این شرکت، عنوان داشت: با توجه به اینکه این شرکت در محدوده شهرستان کنگان قرار دارد در جذب و استخدام نیرو نیز ، جوانان جویای کار این خطه اولویت باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha