دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تبریز

حوزه/ مدرسه علمیه سالار شهیدان(ع) تبریز به مناسبت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت بیانیه‌ی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، مدرسه علمیه سالار شهیدان(ع) تبریز به مناسبت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدّیقین

«مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً»

در واپسین روزهای اردیبهشت، مردانی از جنس بهشت، به سوی معبود خویش پر کشیده و آسمانی شدند. مردانی از جنس «صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ»؛ مردانی از جنس «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّه فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی» در معامله عشق، جان دادند و جنت و رضوان الهی را ستاندند:

 «إِنَّ اللَّهَ اشْتَری‏ مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» 

و چه نیکو پرگشودند «وَ نِعْمَ أَجْرُ الْعامِلین» و زیبا و زیباتر شدند آنگاه که به مقام «لَهُمْ ما یَشاؤُنَ عِنْدَ رَبِّهِمْ ذلِکَ جَزاءُ الْمُحْسِنین» رسیدند.

 آری مردانی از جنس مرد، مردانی از جنس تقوا به نزد پروردگار خود به حکم «إِنَّ لِلْمُتَّقینَ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتِ النَّعیم» و «إِنَّ لِلْمُتَّقینَ مَفازاً» عروج کرده و به فوز، رستگاری و سعادت نائل شدند که ای کاش ما نیز با شما بودیم: «یا لَیْتَنی‏ کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظیما»

غم جانکاه شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، دکتر حسین امیر عبداللهیان، دکتر مالک رحمتی، سردار سیدمهدی موسوی و سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی چنان دردناک و طاقت فرسا است که قلم یارای بیان اندوه آن نیست.

شهادت هر کدام از این عزیزان، به تنهایی مصیبتی بزرگ محسوب می شود؛ چه رسد که شاهد شهادت رئیس جمهور ولایی و پرتلاش، امام جمعه محبوب و معتبر تبریز، وزیر امور خارجه جهادی و استاندار متدین آذربایجان شرقی در یک حادثه باشیم.

رئیس جمهوری که به فرموده رهبر معظم انقلاب، یکی از بهترین عناصر در زیر این آسمان بود و امام جمعه ای که با عمل و نه سخن خود، همگان را عاشق خویشتن ساخته بود.

 آیت الله سید محمدعلی آل هاشم با عمل به «قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنا» و نیز «قَوْلاً لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشی» پیامبر گونه در آذربایجان شرقی قدم نهاده و تجلی رحمت و مهربانی بود. تبریزی ها دلشان برای لبخندهای حاج آقا تنگ می شود. دلشان برای آن سیمای مهربان و آن سیرت رئوف، برای هُرم حرارت صدای گیرای آن مرد الهی و آن سید شریف حتما تنگ می شود. ما هق هق صدای گریه امت را در خیابان های تبریز شنیدیم. فوران سیل اشک ها را دیدیم و شمیم رایحه عشق به سیدی از تبار فاطمه سلام الله علیها و عالمی از تبار روحانیت اصیل و انقلابی را استشمام کردیم. 

این چه عشقی است که ملت ایران را مجنون وار به دنبال لیلی خود در تهران، تبریز، مشهد، قم، بیرجند و مراغه می کشاند؟! بی تردید ریشه این عشق را در آیه: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» می توان یافت؛ ایمان راستین و عمل صالح. 

خون پاک این دو عالم عامل و یاران شهیدشان، درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران را حیاتی دوباره بخشید.

 آری دل ها متزلزل شده بود و به مثابه: «إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا» برخی سخت در گیرودار فتنه ها گرفتار شده و گویا بد گمان شده بودند چرا که «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَعْبُدُ اللَّهَ عَلی‏ حَرْفٍ فَإِنْ أَصابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلی‏ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبین» حال چه کنیم؟

 خدایا تو خود بهترین چاره سازی؛ آری «وَ فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظیمٍ» ذبح عظیم انقلاب در دهه پنجم و گام دوم، آیت الله رئیسی و آیت الله آل هاشم و یاران شهیدشان گشتند تا حقانیت روحانیت و انقلاب اسلامی، بار دیگر با خون شهیدان اثبات گردد. این سنت خدا است و سنت خدا تغییر بردار نیست: «فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدیلاً وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْویلا» در هنگامه تزلزل پایه های اعتقادی، آنان که با خدا عهد بسته و منتظر عمل به عهد خود هستند، پیشگام شده و با شهادت خود، واسطه اتصال دلها به معبود می گردند.

خوشا به سعادتتان «نَعَمْ وَ إِنَّکُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبین» شما از مقربان درگاه خدا گشتید. شما به سعادت رسیدید؛ شما به رحمت و رضوان الهی رسیدید. درود بر شما «حَتیَّ إِذَا جَاءُوهَا وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَ قَالَ لهَمْ خَزَنَتهَا سَلَامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُم».و اکنون ادامه راه شما، وظیفه ما است. چرا که مرگ شما را فرا نگرفته ، بلکه شما مرگ را میرانده اید و در قهقهه مستانه خویش نزد حیّ قیوم، به بی نهایت، متصل و از ضعف وجوی منفک گشته و شهید و شاهد حرکت ما در امتداد مسیر کمال و رسیدن به قله هستید. «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشرِونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُون» 

آری انتخابات ۸ تیر، عرصه آزمون ملت شریف ایران در برگزیدن جانشین رئیس جمهور شهید است. برگزیدن کسی که شهید گونه زیسته باشد چرا که «کَمَا تَعِیشُونَ تَمُوتُونَ» تا بتواند راه شهدا را در حرکت تکاملی ملت ایران به سوی فتح قله بپیماید. انتخاب کسی که همچون: شهید آیت الله رئیسی «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» باشد؛ مهربان با ولایت، مهربان با ارزش ها، مهربان با انقلاب، مهربان با محرومان و مظلومان.

طلاب و اساتید بسیجی حوزه علمیه سالار شهیدان علیه السلام تبریز، این فاجعه بزرگ را خدمت قطب عالم امکان، حضرت ولیّ الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، نائب بر حقش آیت الله العظمی امام خامنه ای، حوزه های علمیه و عموم مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده و علوّ درجات را برای شهدای راه حق از خداوند متعالی مسئلت می نمایند.

«سَلَامٌ عَلیَ إِبْرَاهِیمَ کَذَالِکَ نجْزِی الْمُحْسِنِینَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِین»

«السَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلی‌ عِبادِ اللَّهِ الصّالِحینَ السَّلامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مادر IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 10
    پیام بسیار عمیقی بود ممنون از شما به خاطر استفاده از آیات قرآنی مرتبط .بسیار استفاده کردیم.#جهاد تبیین