دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مدعیان دروغین

حوزه/ نشست علمی تخصصی با موضوع معرفی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی، با حضور فعالین فرهنگی، طلاب و بسیجیان، اساتید حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات شهرداری گلدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام حامد نیازی مدیر موسسه فرق و ادیان عصر اصفهان، صبح امروز در نشست علمی تخصصی معرفی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی در جمع فعالان فرهنگی، طلاب و بسیجیان، اساتید حوزه و دانشگاه به بیان ویژگی‌های مشترک فرقه‌ها پرداخت و اظهار داشت: فرقه‌ها معمولاً با ظاهری جذاب و فریبنده، افراد را به خود جذب می‌کنند، همچنین با استفاده از عاطفه و احساسات افراد، آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه روش‌های مختلف تغییر ذهن از دیگر ویژگی فرقه‌ها است، گفت: فرقه‌ها از روش‌های مختلفی برای تغییر ذهن افراد و القای باورهای خود به آنها استفاده می‌کنند.

وی، تأکید کرد: بدترین اتفاق امروز ندیدن واقعیت‌ها، ساختار ناکارآمد و کارهای بی ثمر است.

حجت الاسلام نیازی، با اشاره به وجود بیش از ۵۰ جریان فرقه انحرافی در استان اصفهان، به معرفی برخی از این فرقه‌ها از جمله بهائیت، گنابادی، زرتشتی‌گری، شیطان پرستی، خام خواران، عرفان حلقه‌ها، انجمن‌های ۱۲ قدمی، یوگا، شکرگزاری، انجمن حجتیه، فرقه خراسانی، وهابیت تکفیری، شیعیان قرآنی، مراقبه ملائکه، شیخیه، اسلام رحمانی، قانون جذب، مسیحیت تبشیری، کی پاپ، خاکساری، یمانی، باستان گرایی پرداخت.

وی یادآور شد: بهائیت، جریانی که از ۱۸۰ سال پیش در ایران به وجود آمده و در حال حاضر در ۲۱۸ کشور و منطقه جهان فعالیت تبلیغی دارد و زرتشتیان از اقلیت‌های رسمی قانون اساسی هستند، اما حق تبلیغ در بیرون از اماکن مذهبی خود را ندارند.

حجت الاسلام نیازی با اشاره به فرقه آتئیسم، ابراز کرد: آتئیسم جریانی که با استفاده از علم و فلسفه، خدا را انکار می‌کنند و فرقه یمانی جریانی که ۲۰ سال پیش در عراق آغاز شد و رویکردی مسلحانه و جهادی دارد.

وی درباره فرقه خراسانی گفت: این فرقه جریانی است که در شرق اصفهان فعالیت می‌کند و خود را مقدمه ظهور معرفی می‌کند و فرقه شیطان پرستی، جریانی که بیشتر در بین قشر جوان رواج دارد و از طریق تاتو، موسیقی و برگزاری مراسمات خاص، افراد را جذب خود می‌کند.

مدیر موسسه فرق و ادیان عصر اصفهان، با هشدار به مردم نسبت به فعالیت‌های فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی، از آنها خواست تا با هوشیاری و آگاهی، از دین و اعتقادات خود مراقبت کنند.

گفتنی است این نشست به همت حوزه علمیه فاطمیه نجف آباد و با همکاری مدارس علمیه الزهرا گلدشت و فاطمه الزهرا ویلا شهر برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha