یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق و نمایندگان نهادهای ایرانی مستقر در نجف اشرف در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و همراهان شهیدش، روز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳ با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی و نمایندگان نهادهای ایرانی مستقر در نجف اشرف، در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی ضمن بزرگداشت شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی به چنان اقتداری رسیده که با شهادت رئیس جمهور کوچک‌ترین خللی و تزلزلی در فعالیت‌های کشور و مردمش ایجاد نمی‌شود، این به معنای آن نیست که تاثیر رئیس جمهور را نفی کند، بلکه نشان دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام پویا و فعال، کاملا مستحکم و مقتدر است و با رفتن یک خدمتگزار در صف آهنین ملت خللی ایجاد نمی‌گردد. امام راحل در وصیت نامه فرموده‌اند که با رفتن یک خدمتگزار در صفوف آهنین ملت خللی ایجاد نمی‌شود.

نوه امام خمینی(ره) در ادامه سخنان خود به تبیین مبانی و اصول استحکام و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: این نظام الحمدلله یک نظام مستحکم است و استحکام آن به نظر من حداقل بر سه پایه استوار است:

پایه اول: منطق و آرمان‌ها؛ کلام امام خمینی (ره) در ابتدای نهضت از حیث منطق بالاتر از منطق حکومت پادشاهی بود. منطق است که می‌تواند یک نظام را قدرت بخشد. شعار به تنهایی نمی‌تواند یک نظام را مستحکم کند. تاکنون منطقی بالاتر از منطق جمهوری اسلامی ارائه نشده است. همانگونه که اپوزیسیون و مخالفین جمهوری اسلامی نتواستند هیچ حرفی بالاتر از شعار اساسی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ارائه کنند؛ اگر اشکال وجود داشته باشد، اشکال از آرمان‌ها نیست بلکه در نحوه عملکرد است و نسبت به اصل مسأله آرمان‌ها و منطق جمهوری اسلامی مشکلی وجود ندارد، لذا یکی از ارکان اصلی استحکام نظام جمهوری اسلامی، منطق، اهداف و آرمان آن است.

پایه دوم: پشتوانه عظیم و نیروهای مومن؛ غالب ملت ایران مردم مومن و متدین هستند. پشتوانه عظیمی که باعث استحکام جمهوری اسلامی می‌شود در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت ملاحظه شد. حضور عظیم مردم است که علاقه‌مندان آرمان‌ها و منطق جمهوری اسلامی را دلگرم می‌کند و استواری و استحکام ما را به دنیا نشان می‌دهد. مردم در سراسر دنیا برای مسئولین حکومتی اینگونه ابراز علاقه نمی‌کنند و برای کشته شدگان و شهیدان این چنین مجالسی برگزار نمی‌گردد. مردم اگر نارضایتی هم داشته‌اند همیشه به میدان آمده‌اند. مردم نسبت به برخی از مسائل انتقاد دارند اما وقتی پای اصل جمهوری اسلامی به میان می‌آید، بارها به دنیا ثابت کرده‌اند که پشتیبان آرمان‌های امام (ره) و انقلاب هستند.

پایه سوم: شخص مقام معظم رهبری؛ مردم وقتی این شخصیت محکم و فاضل را می‌بینند دلگرم شده و به ادامه راه امیدوار می‌شوند. بدون شک از ارکان استحکام نظام جمهوری اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای است. واقعا ایشان پشتوانه‌ای هستند که باید روز و شب برایشان دعا کنیم مخصوصا شما که در نجف هستید و به کربلا می‌روید همیشه زیر قبه سید و سالار شهیدان دعا کنید برای اینکه خداوند طول عمر، سلامتی و عافیت به مقام معظم رهبری عنایت فرماید. ایشان قوه عاقله ممتازی است که در نظام جمهوری اسلامی واقعا تحسین برانگیز است. به عنوان مثال وقتی نظام بتواند در سخت‌ترین شرایط بین المللی نظامی پهپاد آمریکایی را ساقط کند یا پایگاه آمریکایی عین الاسد را با موشک مورد هدف قرار دهد و یا در عملیات وعده صادق به رژیم صهیونیستی صدها موشک شلیک کند نشان دهنده این است که قوه عاقله‌ای آن را در چهل و پنج سال گذشته به نحوی اداره کرده است که مردم با اطمینان خاطر به زندگی روزمره خودشان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    بدون تصویر چه ارزشی داره این خبر؟