چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حزب الله

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

حزب الله مرون را موشک باران کرد

رسانه‌های عبری روز دوشنبه گزارش دادند حدود ۵۰ فروند موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی«میرون» واقع در الجلیل علیا شلیک شد. گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاورانه و شرافتمندانه آنها، یگان تک‌تیراندازهای مقاومت اسلامی لبنان ظهر دوشنبه ساعت ۱۲:۲۵ تجهیزات جاسوسی جدید را در پایگاه «مسکاف عام» را مستقیم و دقیق هدف قرار داده و آنها را نابود کردند.» خبرنگار شبکه خبری المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز از حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه کفرشوبا در جنوب لبنان خبر داد.

منبع:ایسنا

اتحادیه اروپا اسرائیل را تهدید به تحریم کرد

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا تهدید کردند که در صورت ادامه نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه، رژیم صهیونیستی را تحریم خواهند کرد.تانیا وایون، وزیر امور خارجه اسلوونی در بیانیه‌ای پیش از نشست وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که اگر تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند، اتحادیه اروپا باید یک واکنش متحد قاطع از جمله اعمال تحریم‌ را اتخاذ کند.براساس گزارش المیادین، از سویی دیگر خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان ایرلندی و نروژی خود از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که به طور رسمی از دیوان بین المللی دادگستری حمایت کنند و اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل به تصمیمات آن احترام می‌گذارد.او افزود: اگر اسرائیل برخلاف نظر دادگاه به اقدامات خود ادامه دهد، ما تلاش خواهیم کرد اقدامات صحیح را برای اجرای آن تصمیم اتخاذ کنیم.

منبع: خبرنگاران جوان

مذاکرات صلح به پایان رسید

جنبش حماس (دوشنبه) اعلام کرد که این جنبش پس از جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان در رفح در هیچ مذاکره ای شرکت نمی‌کند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک عربی در این باره گزارش داد جنبش حماس اعلام کرده است به دنبال حمله رژیم اسرائیل به یک اردوگاه آوارگان در شهر رفح و شهادت شمار زیادی از آوارگان فلسطینی در هیچ مذاکره ای شرکت نخواهد کرد.ارتش رژیم صهیونیستی (یکشنبه شب) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی، از جمله زنان و کودکان را شهید و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

منبع:ایرنا

آژانس ادعای اتمی علیه ایران نوشت

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ادعا کرد که بنا بر آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای شورای حکام، ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران به ۳۰ برابر حد توافق شده در برجام رسیده است. بنا بر این گزارش محرمانه، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد به ۱۴۲.۱ کیلوگرم رسیده که نسبت به گزارش دور قبل در ماه فوریه ۲۰.۶ کیلوگرم افزایش نشان می‌دهد. کل ذخایر اورانیوم ایران نیز اکنون ۶۲۰۱.۳ کیلوگرم برآورد شده است که این مقدار ۶۷۵.۸ کیلوگرم نسبت به آخرین گزارش بیشتر است.

منبع:ایرنا

پایتخت گرم شد

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: روند افزایش نسبی دما در سطح استان از سه‌شنبه تا روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و براساس این پیش‌بینی‌ها هوای پایتخت گرم خواهد شد.بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران از دوشنبه تا روز چهارشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید، گاهی بسیار شدید و خیزش موقت گردوخاک و در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده مورد انتظار خواهد بود.

منبع:ایرنا

الکامپ اراک آغاز شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی شامگاه دوشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: ۶۰ شرکت در حوزه های مختلف سخت افزار، نرم‌افزار، شبکه و امنیت شبکه، زیرساخت، سامانه های مخابراتی، اپراتورهای همراه، ارائه دهندگان اینترنت، تلفن همراه، تبلت و وسایل الکترونیک، سکوهای اینترنتی، آموزشگاه های ارز دیجیتال، هوش مصنوعی، رباتیک، خدمات پرداخت همراه و پست در نمایشگاه الکامپ اراک حضور دارند.«مهدی رمضانی» افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع در سالن پارس نمایشگاه بین المللی استان مرکزی دایر است.وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه شرکت های نو پا و دانش بنیان هستند ادامه داد: بازدید از این رویداد تا یازدهم خرداد جاری ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای عموم امکانپذیر است.

منبع:ایرنا

اوباش زاهدان دستگیر شدند

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از اراذل و اوباش عامل درگیری در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان دستگیر شدند.سرهنگ علیرضا دلیری اظهار کرد: در پی درگیری تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان خاتم الانبیاء ( ص ) زاهدان و تشویش اذهان عمومی، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که عوامل اصلی درگیری و ایجاد ناامنی در این مرکز درمانی طی عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.چند روز قبل تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان با سلاح سرد با یکدیگر درگیر و موجب رعب و وحشت مردم شدند.

منبع:ایرنا

ورزشکاران ایرانی در قفقاز خوش درخشیدند

مسابقات بین المللی دایموند کاپ قفقاز در ارمنستان با حضور ورزشکاران ایرانی پیگیری شد. در پایان ٤ کارت حرفه ای، ٦ نشان طلا، ۳ نقره، ٣ برنز، یک عنوان چهارمی و دو عنوان ششمی حاصل کار تیم پر افتخار ٨ نفره ایران در این دوره از رقابت‌ها بود.

منبع:شبکه خبر

کرمان هشدار طوفان دریافت کرد

روابط عمومی اداره کل هواشناسی کرمان با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: پدیده طوفان شن از امروز دوشنبه در اکثر مناطق این استان آغاز و تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.براساس این گزارش، با توجه به خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگردها از استان‌های همجوار، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در سطح استان به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و مناطق جنوب شرقی مورد انتظار است.هشدار زرد هواشناسی به این معنا است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلال ایجاد کند.

منبع: خبرنگاران جوان

زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شدند

بیش از ۳۰ هزار نفر از زائران ایرانی تا امروز وارد سرزمین وحی شدند.از این تعداد حدود ۱۰ هزار زائر در قالب ۷۴ کاروان در مدینه منوره و نزدیک به ۲۰ هزار نفر دیگر در قالب ۱۴۶ کاروان در مکه مکرمه هستند.تا امروز از این تعداد ۲۵۷۲۰ نفر با ۱۱۳ پرواز در قالب ۱۸۸ کاروان وارد فرودگاه مدینه و ۴۲۸۲ نفر با ۱۸ پرواز وارد فرودگاه جده شدند که بیش از ۳۴ درصد از مجموع کل زائران حج ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.بر پایه این گزارش، تا پایان دوشنبه نیز با ۸ پرواز ۱۶۰۵ زائر وارد فرودگاه مدینه و با ۹ پرواز ۲۴۱۱ زائر وارد فرودگاه جده خواهند شد. تعداد زائران ورودی از مدینه به مکه تا پایان شب گذشته بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام شده که پس از پنج روز اقامت در شهر پیامبر و زیارت حرم رسول الله (ص) و ائمه بقیع (علیهم السلام) در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع‌السیر راهی مکه مکرمه شدند.اعزام ۸۷۵۵۰ زائر کشورمان به سرزمین وحی از تاریخ ۲۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد و آخرین زائران اعزامی از فرودگاه ارومیه خواهند بود.عملیات بازگشت زائران حج از عربستان از اول تیر آغاز خواهد شد.

منبع: خبرنگاران جوان

کارت خوان ایرانی ساخته شد

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید نرم‌افزار کارتخوان به تسهیل تراکنش‌های مالی و رونق کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کند. فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد مقیسه مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: محصولی که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان برای آن شده‌ایم، نرم‌افزار کارتخوان است که به عنوان واسطی بین سوئیچ شاپرک، سوئیچ بانک و سوئیچ psd عمل می‌کند. این محصول را برای تسویه‌های مالی و مدیریت داده‌های مالی که از طریق سوئیچ منتقل می‌شوند، طراحی کرده‌ایم.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر روی تولید نرم‌افزار کارتخوان است. در مراحل بعدی، قصد داریم با تولید بدنه کارتخوان در داخل کشور، وابستگی خود به واردات را کاهش دهیم. در نهایت، هدف ما تولید برد کارتخوان نیز در داخل کشور است تا به طور کامل از واردات این قطعه بی‌نیاز شویم.

منبع: خبرنگاران جوان

حزب الله گنبد آهنین را زد

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای خود اعلام کرد، در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین رژیم اسرائیل را هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه چهارم خود اعلام کرد، در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به شهرک حولا، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه با پهپادهای انتحاری سکوهای سامانه گنبد آهنین را در پایگاه «بیت هلل» هدف قرار داد و پهپاد با دقت به هدف برخورد کرد و منجر به زخمی شدن اپراتور، افسر و نظامیان گردید.

منبع:مهر

برای تهران هشدار زرد صادر شد

حامد یزدی مهر، عصر دوشنبه از صدور هشدار زرد وزش باد شدید همراه با خیزش گردو خاک در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این مخاطره از عصر امروز دوشنبه هفتم آغاز و تا روز چهارشنبه نهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت. یزدی مهر در ادامه با بیان اینکه منطقه اثر این مخاطره برای کل استان تهران به ویژه نیمه غربی، جنوبی و ارتفاعات استان پیش بینی شده است گفت: توصیه مدیریت بحران در موارد احتمال وقوع باد شدید استحکام سازه‌های سست و موقت مثل داربست‌ها و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مثل برج‌ها و دکل‌ها است.

منبع: خبرنگاران جوان

مرد هزار چهره به دام افتاد

مرد مامورنما که با شگردهای مختلف از چند مشهدی کلاهبرداری کرده بود به چنگ قانون افتاد.فرمانده انتظامی مشهد از دستـگیـری سـارقـی کلاهبردار خبر داد که با معرفی خود به عنوان مأمور کلانتری از تعدادی شهروند کلاهبرداری کرده است.این پرونده از آنجا آغاز می‌شود که تیم گشتی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد به مردی چهل وشش ساله مظنون شدند و در بازرسی بدنی از این فرد ۲ جلد شناسنامه و کپی کارت شناسایی جعلی تحت عنوان مأمور کشف کردند.بررسی‌های سوابق متهم نشان می‌داد او اهل شمال کشور است و تحقیقات بعدی مشخص کرد که این مرد چهل وشش ساله به فروشگاه‌ها مراجعه و با معرفی خود به عنوان مأمور، اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.با انتقال متهم به کلانتری شهید نواب صفوی مشخص شد این فرد چندی قبل به همین کلانتری مراجعه و بیان می‌کند که میوه فروشم و اگر می‌خواهید برایتان میوه تازه بیاورم. از این حرکت مشکوک متهم، زمانی رمزگشایی شد که یک شهروند از او شکایت کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

یمن ناو های آمریکایی را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات‌های ارتش یمن علیه ۲ ناوشکن آمریکایی و ۳ کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ خبر داد.«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات‌های جدید ارتش این کشور در اقیانوس هند و دریای سرخ خبر داد.به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ۳ عملیات مشترک را علیه ۳ کشتی در اقیانوس آرام و دریای سرخ اجرا کردیم. کشتی آمریکایی "LAREGO DESERT" و کشتی اسرائیلی "MSC MECHELA" را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم. کشتی "MINERVA LISA" نیز که ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را زیر پا گذاشت در دریای سرخ هدف قرار گرفت.سریع در ادامه افزود: ۲ عملیات منحصر به فرد علیه ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ به اجرا درآمد. عملیات‌های نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی اهداف خود را با موفقیت محقق کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

پیونگ یانگ موشک جدید پرتاب کرد

گارد ساحلی ژاپن دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی موشکی را پرتاب کرده است که آنها آن را "موشک بالستیک بالقوه" توصیف کردند.گارد ساحلی همچنین هشداری به شناورها صادر کرد و از آنها خواست هوشیار باشند و در صورت مشاهده اشیایی که در حال سقوط هستند، محل را ترک کنند.کره شمالی پیشتر به توکیو اطلاع داد که قصد دارد در فاصله روزهای ۲۷ می‌ تا چهارم ژوئن (۷ تا ۱۵ خرداد) یک موشک حامل ماهواره فضایی پرتاب کند.

منبع: خبرنگاران جوان

سیب زمینی به تعادل رسید

اسداله کارگر گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه انبوه میوه های نوبرانه، بازار به تعادل رسیده است.او قیمت کنونی هرکیلو زردآلو را ۲۰ تا ۱۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو هلو ۲۵ تا ۸۰ هزارتومان، توت فرنگی ۴۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، توت سفید ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان، گوجه سبز شمال ۳۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، گیلاس ۱۴۰ تا ۲۵۰ هزارتومان، هندوانه ۷ تا ۱۶ هزارتومان، خربزه ۱۷ تا ۳۵ هزارتومان، ملون ۷ تا ۲۲ هزارتومان و طالبی ۷ تا ۲۲ هزارتومان است‌.کارگر ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که قیمت میوه های نوبرانه بدلیل فراوانی عرضه ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود که با ازدیاد تنوع و افزایش عرضه روند کاهش قیمت ادامه یابد.او قیمت کنونی هرکیلوسیب زمینی در میدان بسته به کیفیت ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با انجام خرید حمایتی، بازار سیب زمینی به تعادل رسیده است.

منبع: خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha