چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
مهدی اشرف امام جمعه

حوزه/ حجت الاسلام اشرف گفت: تکریم شهدا عمل پسندیده‌ای است اما این کافی نیست. تجلیل و تکریم باید همراه با رواج رفتار کردار و منش شهدا در جامعه باشد.شهید رئیسی به تحقیرها و تهمت هایی که به ایشان نسبت داده بودند، جواب ندادند. رفتار ایشان ، عمل به سخنان و رفتار ائمه اطهار (ع) بود و باعث عزت ایشان شد. این فرمولی است که باید به آن عمل کنیم .

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام مهدی اشرف، امام جمعه سرخه، در مراسم عزاداری  شهید جمهور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، با حضور جمعی از طلاب و بانوان در سالن اجتماعات مدرسه نجمیه شهرستان سرخه اظهار داشت: زندگی فردی و اجتماعی هیچ‌گاه خالی از بلا و مصیبت نبوده است. اما آن‌چه مهم است دیدگاه توحیدی نسبت‌ به این اتفاقات است.

وی افزود: کسی که اجل آن برسد یک لحظه در آن توقفی ایجاد نمی‌شود. از این‌ رو خداوند در سوره آل عمران می‌فرماید: «اگر مقدر الهی باشد در این ساعت کسی از دنیا برود، در هرکجا که باشد اتفاق برایش می‌افتد .» این مقدرات الهی است. نگاه توحیدی به انسان کمک می‌کند که داغ و مصیبت را تحمل و تحلیل کنند و دست از تلاش برندارد.

امام‌جمعه سرخه گفت:  تکریم شهدا عمل پسندیده‌ای است اما این کافی نیست. تجلیل و تکریم باید همراه با رواج رفتار کردار و منش شهدا در جامعه باشد.شهید رئیسی به تحقیرها و تهمت هایی که به ایشان نسبت داده بودند، جواب ندادند. رفتار ایشان ، عمل به سخنان و رفتار ائمه اطهار بود و باعث عزت ایشان شد. این فرمولی است که باید به آن عمل کنیم . شهید رئیسی مطیع امر ولی فقیه بود. ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم و در ضمینه های مختلف مطیع سخنان رهبری باشیم.

تجلیل و تکریم از شهدا باید همراه با رواج رفتار و منش آنان در جامعه انجام گیرد

وی گفت:  مشخص است که این قلب‌ها را خداوند به دست خود گرفته بود و همه را متوجه خودش کرد. اما باید زمان بگذرد تا آیندگان بفهمند و تحلیل کنند که چه اتفاقی شگفت‌آور و پرمعنایی افتاده است. شهادت ایشان وحدت‌آفرینی کرد. رهبری در سخنان خود بیان کرده‌اند:«با شهادت رئیسی کار ایشان تمام نشده‌است.» وحدت‌آفرینی، زنده کردن شعارهای انقلاب و... نقش خون این شهید است. 

حجت الاسلام اشرف ادامه داد: وظیفه امروز ما در جامعه وحدت‌آفرینی است. ما با کسی دعوای فردی نداریم هرچند ممکن است اختلافهایی با هم داشته باشیم. اما نقد گفتمانی باید انجام شود. باید دولت آقای رئیسی، عملکرد ایشان در سه سال اخیر در دنیا، ارتباط با کشورهای دنیا و درعین‌حال پیشرفت‌هایی که در داخل کشور انجام گرفت، به‌درستی برای مردم تبیین شود. تا این نسخه سیاسی کامل برای مردم ایجاد شود. تا دیگر نگذاریم کسانی که عزت و سربلندی و ایران برای آن‌ها مهم نیست به روی کار بیایند.

وی در پایان گفت:  آن‌ها که وظیفه تبیین دارند باید عملکردشان در جامعه را به‌درستی انجام دهند. روش و منش و گفتمان شهید رئیسی باید در جامعه به درستی تبیین شود. ان‌شاءالله همان‌طورکه خداوند وعده داده است، نعمتی را که از دست داده‌ایم با نعمتی بهتر جایگزین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha