دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
نشست خبری با اصحاب رسانه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: ۱۰۰۰ نفر در مدارس علمیه استان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست خبری خانم سیده نفیسه حسینی واعظ با اصحاب رسانه با محوریت پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران در مدیریت این استان برگزار شد.

در این نشست، خانم حسینی واعظ با تسلیت شهادت شهید رئیسی اظهار داشت: تلاش برای شکوفاسازی و رشد استعدادهای ویژه که خداوند در نهاد بشر گذاشته است، رسالت همه کسانی است که فکری نو و روحی کمال طلب دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه سراسر کشور همواره آمادگی دارند پرورش دهنده استعدادهایی باشند که می‌توانند در عصر حاضر وجود خویش را وقف تعالی ارزش‌های اخلاقی جامعه سازند و به مسئولیت خویش در زمینه‌سازی تحقق تمدن عظیم اسلامی و حکومت جهانی امام عصر(عج) عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به توطئه‌های دشمنان پیرامون مسائل زنان اشاره کرد و گفت: دشمنان با شعار زن، زندگی و آزادی زنان را محور قرار دادند و به دنبال توطئه‌چینی بودند، از این رو بانوان مذهبی و متدین که نقش‌آفرینی دارند، وظیفه مهمی را به عهده دارند.

خانم حسینی واعظ به فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی‌های طلاب خواهر اشاره کرد و یادآور شد: در استان گلستان همچون سایر استان‌ها، طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته‌اند، همچون تشویق و ترغیب آحاد مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات، برگزاری نمایشگاه‌ها، همایشات و سایر برنامه‌های فرهنگی و بزرگداشت‌ها.

وی به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) حق بزرگی بر نظام، تمام مردم و به ویژه جامعه زنان دارند زیرا با وقوع انقلاب اسلامی بانوان جامعه به نقش‌های والاتری دست یافتند و در عرصه‌های اجتماعی و علمی به خوبی درخشیدند.

حسینی واعظ به تشریح جایگاه زنان در قبل از انقلاب و بعد آن پرداخت و ابراز کرد: پس از انقلاب حتی در مناطق محروم و دورافتاده نیز حوزه علمیه خواهران راه‌اندازی شد که این امر مهم از برکات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به بیان گزارشی از مدارس علمیه خواهران پرداخت و عنوان کرد: در استان گلستان ۱۲ مدرسه علمیه داریم که از مقطع دیپلم و سیکل طلبه می‌پذیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان در سه سطح(۲)، سه و چهار، مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبدکاووس در دو مقطع(۲) و سه، مدارس علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم، صدیقه فاطمه(س) گرگان با دو ورودی دیپلم و سیکل و مدرسه علمیه کوثر در شهرستان علی آباد با ورودی سیکل، طلبه می‌پذیرند.

حسینی واعظ با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر در مدارس علمیه استان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، اعلام کرد: بیش از ۲۰۰۰ نفر تحصیلات خود را در مقاطع مختلف تحصیلی در حوزه به پایان رسانده‌اند و تعداد اساتید استان نیز ۱۸۷ نفر می‌باشند که اکثریت آنان از اساتید خواهر هستند.

در این نشست، خانم حسینی واعظ مدیر استان و خانم زهرا جمالیزاده معاون آموزش استان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

۱۰۰۰ نفر در مدارس علمیه استان گلستان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند

۱۰۰۰ نفر در مدارس علمیه استان گلستان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند

۱۰۰۰ نفر در مدارس علمیه استان گلستان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha