چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر / تصاویر مراسم عمامه گذاری وتجلیل ازممتازین مدرسه علمیه مهدی موعود (عج)

حوزه/ مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهید جمهور و تکریم پژوهشگران برتر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علم الهدی از اساتید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جشنواره علامه حلی(ره) این مدرسه، به تقسیم بندی مؤمنین در روایات و کلام حضرات معصومین علیهم السلام اشاره کرد و گفت: مومن واقعی کسی است که برای خدمت رسانی به مردم همه تلاشش را بکار می گیرد و همواره خودش را مورد عنایت و توجه خدای متعال قرار می دهد.

استاد حوزه مهمترین خصلت های رئیس جمهور شهید را تواضع، اخلاص در عمل، خدمتگزاری مهربان، مردمی، عاشق و دلباخته اهل بیت علیهم السلام، توجه به زیارت اربعین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عزت از آن خدا است و خدا این عزت را به شهید جمهور داد، ادامه داد: اخلاص و مردمی بودن را از جمله عوامل موفقیت در برنامه های دینی و تبلیغی برشمرد.

خصلت های شهید جمهور

حجت الاسلام محمودی، مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) نیز ضمن تسلیت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور شهید، مهمترین خصلت شهید رئیسی را تقوا، خدمتگزاری، داشتن عمل صالح برشمرد و ادامه داد: همین ویژگی ها سبب عزت و ماندگاری در جامعه شد.

وی افزود: رئیس جمهور شهید با توکل به خدا و داشتن روحیه قوی جهادی، بر همه طعنه ها و تهمت های بدخواهان غلبه کرد و با نوع عملکرد خود جایگاه ابدی را در قلوب مردم برای خود نهادینه کرد.

توجه به اقامه نماز اول وقت

حجت الاسلام پوراکبر، مشاور مدیر حوزه های علمیه نیز بر اقامه نماز در اول وقت، توجه به نماز شب و توکل به خدا تاکید کرد و همین خصلت را از مهمترین عوامل ماندگاری شهید جمهور در قلوب مردم عنوان کرد.

وی رئیس جمهور را خدمتگزاری صادق، همراه با مردم و وفای به عهد برشمرد و افزود: ایشان به مشکلات مردم توجه خاصی داشت و تلاش کرد به وعده های انتخاباتی خود عمل کند.

پوراکبر بیان داشت: یکی از رموز موفقیت آن شهید والا مقام را خستگی ناپذیری در خدمتگزاری برشمرد و خصلت های ایشان را الگوی مناسب برای جوانان عنوان کرد.

وی از جمله مشکلات جدی در حوزه را بی توجهی به امر پژوهش بیان کرد و افزود: امروز توجه به امر پژوهش کم شده و حتی به جرات می توان گفت ضعف جدی در این امر وجود دارد.

پژوهشگران برتر

در ادامه حجت الاسلام دزفولی نسب، معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام مهدی موعود (ع)، این مدرسه را از مدارس موفق در امر پژوهش و دلیل این امر را حائز رتبه در جشنواره علامه حلی برشمرد و تلاش، پشت کار و داشتن اراده را از جمله ویژگی های طلاب ممتاز عنوان کرد.

در پایان از نفرات برتر این مدرسه علمیه در امر پژوهش تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha