سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1160742
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
جلسه مشترک هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم

حوزه/ جلسه مشترک هیئت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد آقاجانی در نشستی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم با اشاره به سیاه‌نمایی های صورت گرفته از سوی برخی رسانه های خارجی در انعکاس اخبار و رویدادهای داخلی گفت: صاحبان قلم، اصحاب فرهیخته و هوشیار رسانه باید فضای نادرست و غیر واقعی که از وضعیت ایران و اقتصاد آن در سایر جوامع ساخته ایجاد شده است را تغییر دهند.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به نقش موثر رسانه ها در تبیین دستاورد های بخش تولید و صنعت و اقدامات دولت، ادامه داد: نقش رسانه ها در تاثیر پذیری جامعه و اقناع سازی مردم غیرقابل انکار است و از همین رو می بایست صاحبان قلم، اصحاب فرهیخته و هوشیار رسانه نسبت به سیاه نمایی هایی که دشمنان در راستای ناامیدی مردم از آینده کشور انجام می دهند عکس العمل نشان داده تا فضای نادرست و غیر واقعی که از وضعیت ایران و اقتصاد آن در سایر جوامع ساخته شده، تغییر کند.

وی اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان به نقش آفرینی و مطالبه گری رسانه ها در حوزه رفع موانع تولید نیاز دارند تا در کنار یکدیگر، مسیر تولید را هموار و نسبت به جهش تولید با مشارکت مردم اقدام نمایند و علاوه بر ایجاد تحول در حوزه تولید و اقتصاد شاهد تحقق شعار سال و رفع مواند تولید نیز باشیم.

لزوم تقویت ارتباط رسانه ها و صنعتگران

ناصر حاج غفاری عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم هم ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، گفت: شهید رئیسی مصداق بارز خدمت صادقانه بود و در حوزه میدان و دیپلماسی توانست گام های موثری بردارد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه خانه صمت استان قم گفت: خانه صنعت معدن و تجارت استان حامی و حافظ منافع تولیدکنندگان و بخش خصوصی است و دغدغه اصلی هیئت مدیره جدید این خانه رفع موانع تولید و مشکلات صنعتگران است.

حاج غفاری در ادامه با اشاره به نقش موثر رسانه ها در احصاء مشکلات صنعتگران و پرداختن به آنان عنوان کرد: رسانه بازوی مشورتی ما در این مسیر خواهد بود و امیدواریم با تعامل ادامه دار و موثر آنچه تا به امروز از سوی خانه صمت رخداده است رشد پیدا کند و بستر خوبی جهت ارتباط رسانه ها و صنعتگران ایجاد گردد.

ضرورت تقویت اقتصاد رسانه

فخرالدین یوسف پور، مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز در این دیدار عنوان کرد: رسانه و فعالان اقتصادی در راستای دریافت نظرات کارشناسی و راهنمایی های موثر لازم است تا ارتباط مستمر و نزدیکی را با یکدیگر داشته باشند و در این بین امکان تقویت اقتصاد رسانه از این طریق امکان پذیر است که توجه خانه صمت به انجام این مهم ستودنی و قابل استمرار می باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تبیین جایگاه خانه صمت در بین رسانه ها و دستگاه های اجرایی استان گفت: خانه صمت بازوی مشورتی دولت و بخش خصوصی می باشد که باید این جایگاه در بین رسانه های استانی و ملی و همچنین دستگاه های اجرایی پیش از پیش تبیین و مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این جلسه مقرر گردید کمیته مشترکی جهت تنظیم تفاهم نامه و ادامه همکاری های مشترک با حضور نمایندگانی از سوی طرفین پیگیری گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha