جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
رفح

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

دست آمریکا در جنایت رفح فاش شد

شبکه سی ان ان فاش کرد که رژیم صهیونیستی در حمله مرگبار روز یکشنبه گذشته به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح از بمب‌های آمریکایی استفاده کرده است. این شبکه تاکید کرد که در بمباران آوارگان فلسطینی در رفح از بمب سنگرشکن هدایت شونده آمریکایی GBU-۳۹ استفاده شده است. سی ان ان افزود که استفاده از چنین بمبی در یک منطقه شلوغ و مملو از جمعیت بسیار خطرناک است.

منبع:مهر

میراحمدی سکان انتخابات را به دست گرفت

وزیر کشور در حکمی سید مجید میراحمدی را به عنوان رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور منصوب کرد. احمد وحیدی، وزیر کشور در حکمی سید مجید میراحمدی را به عنوان رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور منصوب کرد.نخستین نشست کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور روز شنبه ۱۲ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

فایزر رسوایی جدید برای نتانیاهو به بار آورد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد بنیامین نتانیاهو با رسوایی جدیدی مواجه شده است که به واکسن‌های فایزر مربوط می‌شود. پایگاه خبری یدیعوت آحارونوت در خبری در این رابطه اعلام کرد: تحقیقات نهادهای نظارتی نشان می‌دهد نخست وزیر اسرائیل بدون اخذ مجوز از کابینه انحصار واکسن کرونا را به شرکت فایزر داده بود.در ادامه این خبر آمده است: یک هفته بعد از ارائه گزارش بازرس ویژه اسرائیل در مورد آثار جانبی واکسن‌های کرونا که وزارت بهداشت آن را بررسی نکرده بود، گزارش دیگری رسانه‌ای می‌شود که نشان می‌دهد این بار تصمیمات در زمان شیوع این ویروس چگونه بوده است.براساس گزارش جدید منتشر شده، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به پیشنهاد شرکت فایزر در اعطای مجوز انحصاری توزیع واکسن در اسرائیل جواب مثبت داده و این موافقت او حتی بدون کسب مشورت از اداره غذا و دارو صورت گرفته است در حالی که شورای وزیران مسئول مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا هم از این مسئله بی اطلاع بود. این گزارش تاکید دارد، بنیامین نتانیاهو و نفتالی بنت در زمان نخست وزیری خود تصمیمات مهمی را در رابطه مدیریت بحران کرونا بدون رجوع به شورای وزیران تشکیل شده برای این امر، گرفته‌اند. این گزارش ظهر روز سه شنبه در اختیار رسانه‌های عبری زبان قرار گرفته است.

منبع: خبرنگاران جوان

دولت نامزد انتخابات نشد

رئیس دفتر رئیس جمهور شهید گفت: دولت بنای معرفی نامزد در انتخابات ندارد.غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه این هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت قصدی برای معرفی نامزد در انتخابات ندارد و من هم قطعا نامزد انتخابات نمی شوم. دولت مجری انتخابات خواهد بود.

منبع:ایسنا

محموله سنگین شیشه کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان از کشف یک محموله ۱۰۰ کیلوگرمی شیشه در این شهرستان خبر داد.محمد ضیائی اظهار کرد: در پی صدور دستور برقراری ایست بازرسی به صورت دوره‌ای در محورهای منتهی به شهرستان بهبهان، در محور قلعه کعبی از یک خودروی پراید ۱۰۰ کیلوگرم مواد روان‌گردان شیشه کشف شد.وی افزود: خودروی حامل مواد توقیف و یک متهم دستگیر و با قرار تامین کیفری مناسب راهی زندان شد.دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان کشف، ۱۳ خودرو توقیف و ۳۵ نفر دستگیر شده‌اند.

منبع:ایسنا

خبرنگاران ایرانی از حج برگردانده شدند

دولت عربستان بدون ذکر دلیل،گروه رسانه‌ای بعثه ایران را دستگیر و پس ا ز چند ساعت بازجویی با پرواز غیر مستقیم به ایران بازگرداند. گروه مستندساز ایران سه شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجد النبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.پلیس سعودی دو روز بعد دو خبرنگار شامل خبرنگار شبکه العالم و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را هنگام پیاده شدن از خودرو برای حضور در مراسم دعای کمیل در هتل محل اقامت زائران ایرانی بدون اینکه اقدامی انجام داده باشند، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرد.پلیس عربستان همان روز یک مستند ساز رادیویی را نیز از هتل محل اقامت در مدینه احضار و بازداشت کرد. این افراد سرانجام دیشب بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند.

منبع: خبرنگاران جوان

لبنان تجمع صهیونیست ها را هدف گرفت

مقاومت اسلامی لبنان بار دیگر مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد. رسانه جنگ حزب الله در بیانیه‌ای این حمله که منطقه مرزی جنوب لبنان را هدف قرار داده بود، تایید کرد.براساس این بیانیه، رزمندگان حزب‌الله پس از رصد دقیق تحرکات نظامیان اشغالگر در منطقه مرزی «بیاض بلیدا» در ساعت ۱۱ شب به وقت محلی، آنها را با گلوله‌های توپخانه به طور دقیق هدف قرار دادند.

منبع: خبرنگاران جوان

تتلو در زندان ماندنی شد

الهام رحیمی فر وکیل امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا امکان دارد موکل شما در روزهای آتی از زندان با قید وثیقه آزاد شود گفت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌ها ما از قضات محترم دستگاه قضائی هنوز موافقتی با آزادی ایشان به قید وثیقه یا با سایر تمهیدات دیگر صورت نگرفته است هرچند که ما همچنان برای استفاده متهم از این شرایط تلاش خواهیم کرد.وی در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر مناسب نبودن حال متهم مطرح شده آیا این خبر مورد تأیید است یا خیر گفت: این موضوع صحت ندارد.رحیمی فر گفت: در همین رابطه یکی از همکاران ما امروز به دیدار ایشان رفتند و مشاهده کردند که وضعیت آقای مقصودلو مناسب است و ایشان مشکل جسمی ندارد؛ و از هموطنان می‌خواهیم به این شایعات توجهی نداشته باشند و صرفاً اخبار منتشره از سوی وکلا و قوه‌ی قضائیه را تأیید می‌کنیم.

منبع: خبرنگاران جوان

اینترنت رفح قطع شد

منابع فلسطینی اعلام کردند همزمان با یورش خودروهای نظامی و حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح در سراسر این شهر در جنوب نوار غزه اینترنت به طور کامل قطع شده است. براساس گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان در جبالیا در جنوب و اردوگاه النصیرات در مرکز غره را هدف قرار دادند. در همین راستا گردان‌های طوباس مقاومت فلسطین اعلام کردند نیروهای این گردان با یورش خودروهای نظامی صهیونیستی مقابله کرده و خساراتی به آن‌ها وارد کردند. از سویی دیگر گردان‌های طولکرم در بیانیه‌ای اعلام کردند: به دشمن می گوییم مردان ما در همه میدان ها هستند و تا شما از سرزمینمان خارج نکنیم ، این مسیر را رها نمی‌کنیم و سرنوشت شما مرگ حتمی است.

منبع: خبرنگاران جوان

اعتراضات علیه اسرائیل به خشونت کشیده شد

شبکه تلویزیونی تله دیاریوی (Telediario) مکزیک گزارش داد، اقدام اعتراضی در مقابل سفارت (رژیم) اسرائیل در مکزیکوسیتی به درگیری خشونت آمیز با پلیس منجر شد. در این درگیری ها شش نفر دچار سوختگی و تعدادی از خبرنگاران زخمی شدند.این گزارش افزود: حدود ۸۰ نفر از معترضانی که سه شنبه شب در مقابل سفارت رژیم اسرائیل گرد آمده بودند تلاش کردند از موانع ایجاد شده عبور کنند اما گارد محافظتی از این سفارت که با مقامات پلیس شهر پشتیبانی می شدند برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرده و معترضان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به آن واکنش نشان دادند.

منبع: ایرنا

بیمارستان راشد افتتاح شد

بیمارستان "راشد" شهرستان زاوه واقع در جنوب خراسان رضوی، در قالب طرح "یادگار ابراهیم" به بهره‌برداری رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان زاوه گفت: این بیمارستان قرار بود در سفر دوم رییس‌جمهور فقید آیت الله رییسی افتتاح شود.دکتر حسین ابراهیمی‌پور افزود: راه‌اندازی بیمارستان راشد از مطالبه‌های قدیمی مردم این شهرستان است که با بهره‌برداری از آن، گام مهمی در توسعۀ خدمات سلامت در این منطقه برداشته شد. وی‌ با بیان این که مراحل جذب و آموزش نیروهای مورد نیاز برای استقرار در این مرکز درمانی در ماه‌های اخیر صورت گرفته است ادامه داد:هم اکنون این مرکز درمانی بهره‌برداری شده و انتظار چند سالۀ مردم این دیار به پایان رسید.رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: بیمارستان راشد زاوه با ظرفیت ۳۲ تخت‌ دارای بخش‌های درمانگاه، اورژانس، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، ال.دی.آر و اتاق عمل است.

منبع:ایرنا

روادید اربعین حسینی لغو شد

وزیر کشور گفت: ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایران به داخل عراق مشکلی ندارد و مورد قبول دوستان عراقی است، اما ورود خودروهای شخصی با توجه به حجم ترافیک در ایام اربعین در عراق مشکل است و نمی‌توانیم حمل و نقل شخصی را داشته باشند.وحیدی ادامه داد: دیگر موضوعات با تفاهم و همکاری دو طرف گفتگو شد. امیدوارم امسال هم اربعین بسیار خوبی را در پیش داشته باشیم.وزیر کشور با بیان اینکه صدور گذرنامه اربعین همچون روال گذشته خواهد بود، تاکید کرد: لغو روادید نیز امسال برای مراسم اربعین حسینی (ع) اعمال خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

اعلان قرمز برای یاسین رامین صادر شد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری درباره اینکه آیا حکم تبرئه یاسین رامین نقض شده و او محکوم شده و در خارج از کشور است؟، گفت: در خصوص همه کسانی که محکومیت پیدا می‌کنند و در خارج از کشورند، دستگاه قضائی اقداماتش را انجام می‌دهد. در این پرونده بلافاصله وقتی حکم قطعی شد، با پیگیری‌های صورت گرفته در ۲۶ ماه گذشته در اجرای احکام کارکنان دولت، اعلان قرمز در خصوص او صادر شد و بحث اعاده ایشان به کشور دنبال خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

روسیه به ایران تبریک گفت

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.رئیس دومای روسیه در این پیام تصریح عنوان کرد: تداوم همکاری‌های سازنده بین قانونگذاران روسیه و ایران به توسعه روابط دوجانبه در راستای منافع شهروندان دو کشور کمک خواهد کرد.

منبع:شبکه خبر

رشد اقتصادی پایدار شد

وزیر اقتصاد با اشاره به گزارش بانک جهانی برای رشد اقتصادی کشور، بیان کرد: گزارش‌های اخیر نهادهای بین المللی و بانک جهانی تاکید کرده است که رشد اقتصادی ایران به مرحله پایدار رسیده و از عبارت مقاوم شده برای رشد اقتصادی ایران استفاده شده است. مسیر رشد اقتصادی دهه ۹۰ از سال ۱۴۰۰ به بعد وارد مسیر جدیدی شده و از نرخ‌های رشد پایین و منفی عبور کرده ایم. سخنگوی اقتصادی با تاکید بر اینکه ۶نیم میلیون نفر از فقر نجات یافته اند، خاطر نشان کرد: طبق گزارش بانک جهانی نرخ فقر ۴.۷ درصد کاهش داشته و از ۲۹.۳ به ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است و ۶ و نیم میلیون نفر از فقر نجات یافته اند. رشد مصرف ۴۰ درصد واقع شده در دهک‌های پایینی از رشد مصرف دهک‌های بالای کشور بیشتر بوده که شاخص گویایی است که نابرابری ۴ دهک پایین با ۶ دهک بالا کاهش یافته است.

منبع:شبکه خبر

بیمارستان های رفح از کار افتاد

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر تهاجمات وحشیانه خود علیه رفح را گسترش داده و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را عامدانه هدف قرار داد که موجب وارد آمدن خسارت شدید به بیمارستان‌ها و شهادت شماری از پرسنل بهداشتی شاغل در آنها شد. در نتیجه این تجاوزات ابتدا بیمارستان ابو یوسف النجار، درمانگاه مرکزی ابو الولید، بیمارستان صحرایی رفح و بیمارستان تخصصی کویت از خدمت خارج شدند.در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: در نتیجه تداوم تجاوزات عامدانه اشغالگران علیه موسسات بهداشتی با هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی اندونزی در دوشنبه شب و بمباران مناطق اطراف درمانگاه تل السلطان، این درمانگاه به اضافه بیمارستان اندونزی هم از خدمت خارج شدند. بنابراین در حال حاضر تنها بیمارستان تل السلطان که آن هم متخصص زایمان است توانسته فعال بماند و خدمات محدودی به بیماران در استان رفح می‌دهد.وزارت بهداشت غزه جنایات شنیع اشغالگران در هدف قرار دادن عامدانه تیم‌های پزشکی در بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان کویت و شهادت شماری از کارمندان و پرسنل این بیمارستان را محکوم کرده و از همه نهادهای بین المللی و سازمان ملل خواست از بیمارستان‌ها، تیم‌های پزشکی و آمبولانس‌ها در نوار غزه در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها حمایت کنند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha