جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان گفت: در نهادی مانند جهاد دانشگاهی با توجه به ساختارهای موجود برای رسیدن به اهداف، نیاز به خودگردانی کامل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان امروز در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی و هیأت همراه، با بیان اینکه ورود به عرصه‌های مختلف و استراتژیک توسط این نهاد اهمیت دارد، اظهار کرد: با توجه به توانی که بین جهادگران جهاد دانشگاهی وجود دارد، باید تلاش شود مانند گذشته به امور بر زمین مانده توجه لازم شود و قطعاً می‌توان با تلاش جهادگران جهاد دانشگاهی شاهد رونق در این بخش‌ها بود.

وی بیان کرد: ایجاد نوآوری در حوزه‌های مختلف مانند نانو، در جهاد دانشگاهی جزو اقداماتی است که مانند گذشته می‌توان به آن توجه کرد و حاصل همه این اقدامات، ایجاد امید در جامعه است، چون کارهایی که در این نهاد انقلابی شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم، توسط جوانان همین مرز و بوم انجام می‌شود.

او به فعالیت جهاد دانشگاهی استان زنجان اشاره کرد و گفت: استفاده از توان جوانان استان و بهره‌گیری از دانش فنی آنها در اجرای ماموریت‌ها و پروژه‌ها می‌تواند گام موثری در توسعه استان باشد.

در ادامه، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: جهاد دانشگاهی، یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است.

طاهر یوسفی امیری رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ترکیب علم و جهاد است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سراسر کشور گسترش خوبی داشته و تلاش شده است کارهای بر زمین مانده را بر عهده بگیرد و در واحد استان زنجان نیز تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف وارد شویم و با برنامه پیش رویم.

وی ادامه داد: در بخش آموزش تلاش شده است، کیفیت و کمیت در کنار هم لحاظ شود و در سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر تحت پوشش آموزش‌های کوتاه‌مدت در هفت گروه آموزشی قرار گرفتند که هدف ما ارائه آموزش‌های کاربردی و مهارتی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان به فعالیت‌های انجام‌شده جهاد دانشگاهی استان در حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش شده است در برنامه‌های فرهنگی، سلایق مختلف پوشش داده شود و سالانه برنامه‌های متنوعی در این حوزه به مرحله اجرا درمی‌آید که مخاطبان زیادی را نیز پوشش می‌دهد.

او به اقدامات انجام‌شده در حوزه پژوهش در جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه در دو بخش صنایع غذایی و کشاورزی و همچنین ICT جهادگران فعالند و کارهای خوبی انجام شده است که رضایت مخاطبان محصولات را شاهدیم.

وی به حمایت جهاد دانشگاهی زنجان از کسب و کارها اشاره و اضافه کرد: در مرکز رشد جهاد دانشگاهی زنجان ۲۶ گروه شامل ۹۰ نفر از جوانان استان مستقرند و تمرکز فعالیت‌شان صنایع خلاق فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha