جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
یمن

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سازمان ملل به شهید جمهور ادای احترام می کند

نشست اختصاصی ادای احترام به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید کشورمان صبح روز پنجشنبه به وقت نیویورک، ۱۷:۳۰ به وقت تهران با حضور ‌نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد برگزار می شود. نماینده کشورمان و نمایندگان تعدادی از کشورها در این نشست سخنرانی می‌کنند.

منبع:ایسنا

یمن اسرائیل را محاصره موشکی کرد

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه از اجرای ۶ عملیات نظامی علیه ۶ کشتی در دریای مدیترانه، دریای سرخ و عرب در چارچوب مرحله چهارم عملیات‌های خود در حمایت از فلسطین خبر داد.یحیی سریع با اشاره به مشارکت نیروی دریایی، پهپادی و موشکی ارتش یمن در این عملیات گسترده اظهار کرد: کشتی «LAAX» در پی هدفگیری مستقیم در دریای سرخ به شدت آسیب دیده و ۲ کشتی «MOREA» و «Sealady» نیز در این حملات آسیب دیدند.سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اجرای سه عملیات در دریای سرخ و عرب با استفاده از موشک‌های دریایی و بالستیک و پهپادها گفت: ۲ کشتی آمریکایی «ALBA» و «Maersk HARTFORD» در دریای عرب با موشک و پهپاد هدف قرار گرفتند.او همچنین گفت: کشتی «MINERVA ANTONIA» نیز در دریای مدیترانه با چند موشک هدایت شونده هدف قرار گرفت.یحیی سریع تاکید کرد: تمامی کشتی‌های یاد شده به دلیل اینکه ممنوعیت حرکت به سمت بنادر واقع در فلسطین اشغالی را نقض کرده بودند، هدف قرار گرفتند و این عملیات گسترده به منزله پیروزی برای مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی در حق آوارگان منطقه رفح است.

منبع: خبرنگاران جوان

ششمین پهپاد رمز آلود آمریکایی ها سرنگون شد

نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: نیروی دفاع هوایی یمن در پاسخ به تجاوز آمریکا به خاک این کشور و همچنین دفاع از مردم مظلوم فلسطین، صبح امروز توانست یک فروند پهپاد MQ-۹ آمریکا را در آسمان استان مأرب در مرکز یمن سرنگون کند.در این بیانیه تصریح شده است: عملیات مذکور با استفاده از یک فروند موشک زمین به هوای ساخت یمن، انجام گرفت و تصاویر این عملیات به زودی منتشر خواهد شد.نیروهای مسلح یمن در این بیانیه همچنین تصریح کرده است: سرنگونی این پهپاد، تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که پهپاد مشابهی در استان البیضا توسط نیروهای مسلح یمن سرنگون شد.در این بیانیه تأکید شده است: این ششمین پهپاد از نوع خودش است که در جریان عملیات فتح موعود و دفاع مقدس در راستای حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین سرنگون شده است.

منبع:ایرنا

کمپانی سرمربی بایرنی ها شد

باشگاه بایرن مونیخ سرانجام سرمربی جدید خود را انتخاب کرد.بایرن مونیخ ونسان کمپانی، مدافع پیشین منچستر سیتی و سرمربی فصل قبل برنلی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.قرارداد با این سرمربی بلژیکی تا سال ۲۰۲۷ است.

منبع:ایسنا

خوزستان صید حلوا سفید را ممنوع کرد

علی دانش مهر معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور و همچنین مصوبات کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم‌ریزی این گونه، صدور مجوز صید توسط واحدهای صدور مجوز از امروز چهارشنبه ۹ خرداد ممنوع اعلام می‌شود. وی افزود: هر گونه صید، جابجایی و حمل ادوات صید در صیدگاه‌ها و بنادر ماهیگیری استان‌های خوزستان و بوشهر از تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ به مدت ۴۵ روز ممنوع است.

منبع:ایسنا

انفجار ناشی از خرابکاری منتفی شد

ستاد کل نیروهای مسلح ضمن انتشار دومین گزارش بررسی علل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری را منتفی دانست.مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد و انفجار ناشی از خرابکاری را منتفی اعلام کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

آمریکا به اسرائیل هشدار داد

معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت در نشست امروز شورای امنیت درباره رفح تصریح کرد: «اسرائیل باید عملیات خود را به راهبردی مرتبط کند که شکست حماس و آزادی گروگان‌ها را تضمین کند.» معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت افزود: «وارد کردن آسیب جدی به غیرنظامیان در نتیجه حملات، اهداف اسرائیل در غزه را تضعیف می‌کند.» وی ادامه داد: «اسرائیل باید از انجام عملیات نظامی در رفح که ممکن است غیرنظامیان را در معرض خطر قرار دهد، اجتناب کند.

منبع: خبرنگاران جوان

برنامه جهانی غذا خواستار آتش بس فوری شد

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای خواستار یک آتش بس فوری در غزه شد و هشدار داد که توانایی این نهاد برای ارائه خدمات به مردم قحطی زده غزه به سرعت در حال کاهش است.در این بیانیه آمده است: فلسطینیان و کودکان آواره در رفح و سرتاسر غزه به شدت فرسوده و از شرایط موجود خسته شده‌اند. با گذاشت هر ساعت و هر روز توانایی ما برای توزیع اقلام غذایی در حال به پایان رسیدن است.در بیانیه این سازمان تاکید شده است: رفح در حال سوختن است. ما اکنون نیازمند استقرار فوری آتش بس در این باریکه برای نجات جان غیرنظامیان هستیم.

منبع: خبرنگاران جوان

نیمی از حجاج وارد سرزمین وحی شدند

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب برگزار شد، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که باقیمانده زائران کشورمان به آرامی و سهولت وارد سرزمین وحی شوند و با حجی مقبول به سلامتی به کشور بازگردند.در ادامه این جلسه رئیس ستاد مدینه تعداد زائرانی را که از آغاز عملیات حج در ۲۴ اردیبهشت ماه تاکنون وارد شهر پیامبر شدند حدود ۳۲۴۰۰ نفر اعلام کرد.به گفته وی، این زائران در قالب ۲۳۳ کاروان با ۱۴۰ پرواز وارد شهر پیامبر شده و به زیارت حرم نبوی و جنت البقیع مشرف شدند.علی اصغری تعداد زائران حاضر در مدینه را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۲۵۵۰۰ زائر تاکنون به زیارت روضه شریف مشرف شدند و بیش از ۲۷۰۰۰ نفر هم از فرصت زیارت دوره استفاده کردند و ۳۸۱ هزار پرس غذا نیز در دو آشپزخانه مرکزی در این شهر برای تغذیه زائران طبخ و توزیع شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

اروپا تلگرام را زیر ذره بین برد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: رگولاتورهای اتحادیه اروپا مشغول بررسی هستند تا ببینند آیا سرویس پیام‌رسان تلگرام، تحت قانون جدید نظارت بر محتوا، باید به عنوان یک پلتفرم آنلاین بزرگ، در نظر گرفته شود. به گفته منابع آگاه، اتحادیه اروپا سرگرم مذاکره با تلگرام درباره تعداد کاربران در این بلوک و نحوه تعریف این پلتفرم است که علاوه بر قابلیت پیام‌رسانی، شامل کانال‌های قابل تعقیب است.سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد که این کمیسیون مشغول بررسی متدلوژی تلگرام برای شمارش کاربران است و به رصد تحولات بازار ادامه می‌دهد. سخنگوی تلگرام اظهار کرد: این پلتفرم کمتر از ۴۵ میلیون کاربر فعال دارد تا مشمول قانون خدمات دیجیتال شود.

منبع: خبرنگاران جوان

هانسی فیلک سکان آبی اناری ها را به دست گرفت

باشگاه بارسلونا به صورت رسمی تأیید کرد که هانسی فلیک هدایت آبی اناری پوشان را در دست گرفته است.فلیک از روز گذشته به اسپانیا سفر کرده بود و شب گذشته همراه ایجنتش با مدیران باشگاه دیدار کرد.باشگاه بارسلونا در تایید خبر انتصاب فلیک نوشت: "باشگاه بارسلونا و هانسی فلیک به توافق رسیدند تا این مربی آلمانی تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ به عنوان مربی تیم اول فوتبال مردان انتخاب شود. مربی جدید قراردادش را با حضور خوان لاپورتا، رئیس، رافا یوسته، نایب رئیس و دکو به عنوان مدیر ورزشی امضاء کرده است.

منبع: خبرنگاران جوان

انفجار کابل را لرزاند

طلوع نیوز بعدازظهر (چهارشنبه /۹ خرداد) در کانال تلگرامی خود از قول شاهدان عینی از وقوع انفجاری در شهر کابل پایتخت افغانستان خبر داد.براساس این گزارش، منابع آگاه در این خصوص می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۱۹ به وقت محلی در ناحیه چهارم شهر کابل بین چهارراه «بره‌کی» و «ترافیک» رخ داده است.از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد گزارشی منتشر نشده است.

منبع:ایرنا

سفیر برزیل تل آویو را ترک کرد

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان برزیل و رژیم صهیونیستی بر سر جنگ این رژیم در غزه، برزیلیا سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند.یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت: «هیچ شرایطی برای بازگشت او به اسرائیل وجود نداشت».پس از آنکه برزیل و رژیم اسرائیل در ماه فوریه (بهمن) بر سر جنگ غزه اظهارات تندی رد و بدل کردند، فدریکو مایر سفیر برزیل در سرزمین‌های اشغالی برای مشورت با دولتش فراخوانده شد.

منبع:ایرنا

عراق خواستار جنبش عربی اسلامی منطقه ای شد

دولت عراق (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما خواستار یک جنبش عربی، اسلامی و منطقه‌ای در سطح مردمی و رسمی برای جلوگیری از نسل کشی در غزه هستیم. در بیانیه دولت عراق آمده است: این جنبش به دنبال پایان دادن به بی‌توجهی به هنجارهای بین‌المللی و انسانی و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است.دولت عراق همچنین تاکید کرد: هدف از تشکیل این جنبش همچنین جلوگیری از سوق دادن منطقه به سمت یک گرداب خشونت است.

منبع:ایرنا

حزب الله اسرائیل را به توپ بست

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی رامیا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادیم و عملیات موفقیت آمیز بود. حزب الله همچنین از حمله موشکی به پایگاه نظامی السماقه اسرائیل در تپه‌های اشغالی کفرشوبا خبر داد و تاکید کرد عملیات دقیق و موفقیت آمیز بوده است. حزب الله لبنان خاطرنشان کرد پایگاه نظامی صهیونیستی زبدین در مزارع اشغالی شبعا در لبنان را با موشک هدف قرار دادیم و این عملیات نیز موفقیت آمیز بود.وبگاه خبرگزاری یونیوز نیز با انتشار تصاویری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر الخیام در جنوب لبنان خبر داد.

منبع:شبکه خبر

سوریه متجاوز ها را هدف گرفت

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که پدافند هوایی سوریه با برخی اهداف متخاصم در آسمان این کشور مقابله کرده است.خبرنگار سانا گزارش داد که پدافند هوایی سوریه برخی اهداف متخاصم را در آسمان شهر حمص هدف قرار داده است.هنوز جزئیات بیش‌تری در این رابطه منتشر نشده است.

منبع:مهر

پروازهای تبریز تعلیق شد

پروازهای فرودگاه تبریز به دلیل رعد و برق شدید و لزوم حفظ ایمنی پروازها به طور موقت به حالت تعلیق درآمد.مسئول روابط عمومی فرودگاه تبریز گفت: هم اکنون ۶ پرواز خروجی در مسیرهای تهران (۲ پرواز)، مشهد (۳ پرواز) و بندرعباس توسط شرکتهای هواپیمایی مختلف در حالت انتظار و standby قرار دارند.نجاتی افزود: مسافرین این پروازها هم اکنون در سالن ترانزیت و سالن عمومی فرودگاه تبریز هستند و به محض برطرف شدن رعد و برق و حصول اطمینان از ایمنی پروازها، انجام خواهند شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha