سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/  مراسم بدرقه کاروان 800 نفره دو امدادی عاشقان حسینی زائران خمینی(ره) از اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان بیان اینکه ارزش اعمال به نیات افراد بستگی دارد گفت: با اینکه همه آن ها یک عمل را انجام داده اند اما براساس آیات و روایات اجر و ارزش آن یکسان نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عصر امروز در مراسم بدرقه دانشجویان و روحانیون داوطلب با اشاره به تفاوت ارزش اعمال در افراد مختلف گفت: اعمال با نیات ارزش پیدا می کنند برای مثال عملی را ممکن است صد نفر انجام دهند، ولی ارزش آن عمل برای افراد مختلف یکسان نیست.

وی با بیان اینکه ارزش اعمال به نیات افراد بستگی دارد اظهار داشت: با اینکه همه آن ها یک عمل را انجام داده اند اما براساس آیات و روایات اجر و ارزش آن یکسان نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: خداوند متعال در آیه ۲۶۱ سوره بقره در مورد انفاق می فرماید، آنان که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند مانند دانه ایست که هفت خوشه برویاند و در هر خوشه صد دانه باشد و خداوند برای هر که بخواهد چند برابر می کند و در آیه ۲۶۵ می فرماید کسانی که اموالشان را برای خشنودی خدا انفاق می کنند، مانند بوستانی در جایی بلند است و ارزش این دو مورد با هم قابل مقایسه نیست چرا که در آیه دوم رضای خدا نیت انفاق می باشد.

آیت الله مهدوی ضمن توصیه به داوطلبان شرکت کننده در این کاروان برای تلاش جهت خلوص نیت در این مسیر به آیه ۲۰۷ سوره بقره که مربوط به اقدام حضرت علی علیه السلام در شب لیلة المبیت است اشاره نمود که می فرماید: بعضی از مردم برای خشنودی خدا از جان خود می گذرند و در اینجا رضای خداوند نیت اصلی می باشد و با وجود اینکه حضرت علی علیه السلام در آن زمان نیازهای مادی بسیاری داشته اند ولی خشنودی خدا را بر همه ی آن ها ترجیح دادند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان گفت: به شما غبطه می خورم و روحمان همراه شماست و ای کاش می توانستم با شما همراهی کنم، و باز هم توصیه می کنم سعی کنید نیت خود را خالص کنید و ما را نیز از دعای خود محروم ننمایید.

کاروان دوی امدادی عاشقان حسینی زائران خمینی متشکل از دانشجویان داوطلب دانشگاه امیرالمومنین(ع) هر ساله از استان اصفهان و از مبدا گلستان شهدای اصفهان و پس از برگزاری مراسم بدرقه به سوی مرقد امام(ره) حرکت می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha