سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
آیت الله محسن اراکی

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از دست دادن شهید رئیسی را خسارتی بزرگ برای نظام و رنجی عمیق برای مردم دانست و گفت: جامعه مبتنی بر روح الایمان به برکت ارتباط با ولایت الهی وجهه‌اش روبه‌بالاست و این گونه نقص‌ها و خسارت‌ها گرچه ریزش و خسارتی بزرگ بر جامعه اسلامی است، ولی بستر رویش‌های جدیدی است که جامعه را به‌سوی قله‌های پیشرفت رهنمون می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت‌الله محسن اراکی در آئین بزرگداشت هفتمین روز تدفین شهدای خدمت که شب گذشته از سوی نهادهای عالی حوزوی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، از دست‌دادن این عزیزان خدوم را فاجعه و خسارتی بزرگ دانست و در اشاره به فرازهایی از آیات الهی اظهار داشت: جامعه ایمانی به برکت ولایت الهی و ارتباط با مقام ولایت وجهه‌اش روبه‌بالاست و این گونه نقص‌ها و خسارت‌ها گرچه ریزش و خسارتی بزرگ بر جامعه اسلامی است، ولی بستر رویش‌های جدیدی است که جامعه را به‌سوی قله‌های پیشرفت رهنمون می‌سازد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که صلوات الهی همان رشد بخشیدن به جامعه آسیب‌دیده است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه وجهه الهی و پیوند ولایتی خود را ادامه داده، رابطه‌اش با ولایت را حفظ کند، این ریزش‌ها، خسارت‌ها و صدمه‌ها به رویشی جدید تبدیل خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که مدیریت شهید آیت‌الله رئیسی جلوه‌ای جدید از مدیریت مبتنی بر ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی بود که به جهانیان ارائه گردید، ابراز داشت: باید ملاک الگوی جدید شهید رئیسی از مدیریت الهی را به‌خوبی تبیین و ارائه کنیم.

وی تشییع میلیونی شهید رئیسی را نشان‌دهنده جایگاه خادمان ملت در عمق جان ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: راز اصلی نگرش ملت به خادمان امت اسلام، روح الایمانی است که در شخصیت امثال شهید رئیسی و همراهان ایشان جلوه نموده است.

آیت‌الله اراکی یادآور شد: کسانی که به خدا و روز جزا ایمان دارند، دست دوستی به دشمنان خدا نمی‌دهند و راه خدا را در پیش می‌گیرند؛ اینان هیچگاه دل به دشمنان نمی‌دهند و راه مستقلی که مبتنی بر روح الایمان است را در پیش می‌گیرند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در تبیین آثار تجلی روح الایمان در جامعه ایمانی، یکپارچه‌سازی جامعه را از برجسته‌ترین آثار آن برشمرد و با بیان این که تألیف قلوب و وحدت، حول محور رهبری جامعه شکل‌گرفته بر اساس روح الایمان، ایجاد می‌شود، به تفاوت‌های روح نباتی، حیوانی، انسانی و روح ایمان اشاره و عشق به خدا را بارزترین ملاک و اساس روح الایمان دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: عشق به خدا و جلوه‌هایی از ارزش‌های الهی که عشقی جوشان و خروشان است، جامعه را یکدست، یکدل و همراه می‌سازد؛ در جامعه‌ای که چنین روح محبتی سریان و جریان دارد، مردم به یکدیگر رسیدگی نموده، درد هر یک درد دیگری و غم هر یک، غم دیگری است؛ در نتیجه ارتباط بین اعضای جامعه چنان مستحکم است که رنج در دل دیگری به‌عنوان غم عمیق در انسان احساس می‌گردد و آسایش دیگری بر آسایش خود رجحان می‌یابد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به این که شهید رئیسی سراسر تلاش، تحمل رنج و مشقت و خستگی‌ناپذیری بود، شب و روز نمی‌شناخت، اظهار داشت: کسی که روح الایمان در او نهادینه گردد، تحمل رنج می‌کند تا دیگری آسایش داشته باشد و درد را به جان می‌خرد تا دیگری از درد آزاد شود.

مدیریت محسوس در نظام اسلامی مدیریت مبتنی بر روح الایمان است

وی مدیریت مبتنی بر روح الایمان را مدیریت محسوس نظام اسلامی و الهی توصیف و سوره هل اتی را یکی از جلوه‌های روح الایمان برشمرد و خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مظهر برجسته و تجلی اعلی روح الایمان در جهان است و شهید آیت‌الله رئیسی نیز از این مسلک پیروی نمود؛ بر مدیران و رؤسای جمهور آینده لازم است تا از مسلک علوی و مهدوی تبعیت نمایند؛ شهید رئیسی پلی میان مردم با دولت آقای رجایی و باهنر ایجاد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت پشتکار، صبر، مقاومت و ایستادگی و ادامه‌دادن راه تا حل مشکل را از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی توصیف کرد و اذعان داشت: روحیه صبر، پشتکار و صبر تلالویی از روحیه روح الایمان و روح عشق به خدا و محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و اله و روح عاشقانه است که می‌تواند ایثارگری نموده، وحدت بیافریند و در مقابل تمام مشکلات و مصائب ایستادگی و مقاومت خستگی‌ناپذیری را رقم بزند.

وی خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی را محصول روح بی‌قرار عاشقانه، عشق به خدا و عشق خدمت به مردم دانست و اذعان داشت: کسی بدون عشق به خدا و پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌تواند عاشق عبادالله و عاشق مردم باشد، چرا که اساس روح الایمان محبت خداست که جلوه آن در محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله تجلی می‌یابد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به این که عشقی که در مراسم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در حرم ائمه اطهار علیهم‌السلام می‌بینیم، محصول تجلی روح الایمان آحاد امت مؤمن است، بر اهمیت صیانت از قدرت روح الایمان جامعه الهی تأکید و آن را جلوه‌ای از قدرت الهی در جامعه بشر دانست و تصریح کرد: جامعه ایرانی به جهانیان نشان داد که علی‌رغم تمام توطئه‌ها، دشمنی‌ها و جو سازی‌های رسانه‌ای، همواره به عهد باخدا، اسلام و نظام اسلامی وفادار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha