دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
.

حوزه/ امام جمعه مهستان گفت:امام خمینی (ره) با اندیشه‌های والا و رهبری مقتدرانه خود، انقلابی عظیم در ایران به پا کرد و ندای عدالت و آزادی را در سراسر جهان طنین‌انداز ساخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، نمازجمعه شهرستان مهستان به امامت حجت‌الاسلام مجید صفدری امام‌جمعه این شهر و با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صفدری درخطبه های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه:۱۴ خرداد، سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)، یادآور رشادت‌ها و اندیشه‌های والای ایشان در مسیر نجات بشریت و رهایی مستضعفان از چنگال ظلم و ستم است، خاطر نشان ساخت: وصیت‌نامه امام راحل، سرشار از رهنمودهای ارزشمند برای ملت ایران و تمامی مظلومان جهان است. فراز "وصیت سیاسی الهی این جانب اختصاص به ملت عظیم الشان ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب است" گویای عمق نگاه جهانی امام و دغدغه ایشان برای سعادت و رستگاری تمام بشریت است.

وی در ادامه ضمن توصیه به خواندن وصیت‌نامه و راهبرد های امام راحل تصریح کرد: راهبردهای حضرت امام در وصیت‌نامه برای نیل به این هدف والا، چراغ راهی روشن برای ملت‌های مظلوم و ستمدیده در مسیر مبارزه با استکبار و استعمار و بنانهادن تمدنی نوین بر پایه عدالت و آزادی است.

وی در ادامه به نشان‌دادن حقیقت اسلام به جهانیان اشاره کرد توسط امام خمینی (ره) و گفت: امام خمینی (ره) بر معرفی چهرهٔ واقعی اسلام به جهانیان تأکید داشتند. ایشان معتقد بودند که اسلام ناب محمدی (ص) دین صلح، عدالت و آزادی است و هیچ تناقضی با فطرت و عقل سلیم بشریت ندارد.

خطیب نمازجمعه مهستان با اشاره به اهتمام توجه به جنبه‌های سیاسی مکتب اسلام در سیره حضرت امام گفت: امام راحل مکتب اسلام را دارای ابعاد مختلفی از جمله بعد سیاسی دانسته و بر اهتمام به این بعد تأکید داشتند. ایشان معتقد بودند که اسلام نه‌تنها در امور فردی، بلکه در عرصهٔ سیاست و اجتماع نیز حرفی برای گفتن دارد.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته امام پیروی از رهیافت اهل‌بیت (ع) برای رهایی دانست و گفت: امام خمینی (ره) اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را الگوی کامل بشریت در مسیر رهایی از ظلم و ستم می‌دانستند. ایشان بر پیروی از سیرهٔ ائمه معصومین (ع) در تمامی ابعاد زندگی، از جمله بعد سیاسی و اجتماعی تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام صفدری بهره‌گیری از فقه اسلام ناب برای ساماندهی اوضاع جهان اسلام را از اعتقادات مسلم امام دانست و تصریح کرد: امام راحل معتقد بودند که فقه اسلام ناب محمدی (ص) راه‌حلی برای تمامی مشکلات جهان اسلام است. ایشان بر اجتهاد پویا و استفاده از ظرفیت‌های فقهی برای حل معضلات دنیای معاصر تأکید داشتند.

وی افزود:امام خمینی (ره) با اندیشه‌های والا و رهبری مقتدرانه خود، انقلابی عظیم در ایران به پا کرد و ندای عدالت و آزادی را در سراسر جهان طنین‌انداز ساخت. راهبردهای ایشان برای رهایی مستضعفان، چراغ راهی برای تمامی ملت‌های مظلوم در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است و امام راحل با ایمان راسخ و شجاعت بی نظیر خود، نه تنها ملت ایران را از چنگال استبداد و وابستگی به قدرت های خارجی نجات داد، بلکه الگویی نوین از مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را به جهانیان ارائه کرد و امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند عمل به وصایای وحکمت های این امام بزرگوار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha