پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
آیت الله محسن اراکی در دیدار با دبیر و اعضای دبیرخانه جایزه شهید صدر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار دبیر و اعضای دبیرخانه جایزه شهید صدر با بیان اینکه نباید از کارهای بزرگ بترسیم و باید محکم به پیش برویم، گفت: در صحنه بین الملل هر جا حضور درستی داشته‌ایم دست بالا را پیدا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قم، آیت الله محسن اراکی در دیدار دبیر و اعضای دبیرخانه جایزه شهید صدر با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند جایزه شهید صدر در معرفی دانش اسلامی و به خصوص دانشهای اسلامی حوزه علوم انسانی خیلی می‌تواند اثرگذار باشد، تاکید کرد: علم «منطق دلالت» محصول حوزه‌های شیعی است، این علم در صورت معرفی خوب و حضور در صحنه بین ‌الملل، جایگاه حوزه‌های علمیه را در جهان ارتقای زیادی دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه سطح افرادی که قرار است مسئولیت‌های کلیدی در جایزه جهانی شهید صدر را بر عهده داشته باشند به اندازه اهمیت و سطح بالای اهداف این جایزه باشد، گفت: ان شاء‌الله در دوره‌های بعدی می‌توان قوی‌تر عمل کرد و البته در حال حاضر هم مطمئناً زحمات زیادی برای رسیدن به این مرحله کشیده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه گذاری مناسبی برای جایزه شهید صدر و حمایت از برگزیدگان آن صورت بگیرد تا بتواند با جایزه‌های مشابه در جهان رقابت نماید.

وی با ذکر خاطره‌ای از استاد شهید مطهری، به مصاحبه ایشان در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی از ایشان می‌پرسند شما دوست دارید چه مسئولیتی را بعد از انقلاب بپذیرید گفتند: مسئولیت صداوسیما. یعنی طراز صداوسیما طراز فردی مانند شهید مطهری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه نباید از کارهای بزرگ بترسیم و باید محکم به پیش برویم، گفت: در صحنه بین الملل هر جا حضور درستی داشته‌ایم دست بالا را پیدا کرده‌ایم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، دبیر جایزه جهانی شهید صدر با ارائه گزارشی از استقبال بالای محققان و اندیشمندان حوزوی از این جایزه خبر داد.

وی گفت: جایزه‌ شهید صدر به دنبال تهییج و ترغیب حوزه‌های علمیه برای نظریه‌پردازی در مقیاس جهانی است. اگر جایزه شهید صدر به این برسد آن وقت نظریه‌پردازان ما در مقیاس جهانی مسئله‌ها را حل و ارائه خواهند داد.

دبیر جایزه جهانی شهید صدر افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مثابه قرارگاه دیپلماسی علمی - فرهنگی انقلاب اسلامی، بر اساس رسالت اسلامی و انقلابی بر آن است که در قالب جایزه شهید صدر(ره)، اندیشه‌های ناب مرتبط با علوم اسلامی - انسانی را در عرصه بین الملل معرفی نماید.

وی تغییر رویکرد حوزه علمیه به جهان غرب از رویکرد تبلیغی در قالب اعزام مبلغ به رویکرد حضور دانشی در سطح جهان را مهمترین فلسفه برگزاری جایزه شهید صدر دانست و از رهنمودهای آیت الله اراکی در این دیدار تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha