دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ورود به حوزه علمیه برای جوانان نخبه، خوش فکر و با استعداد یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، امروز در جلسه جذب و پذیرش حوزه علمیه که در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی استان قزوین برگزار شد, ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و پربرکت دانستن خون آنها بعد از شهادت، اظهار داشت: بنابر بر تعبیر مقام معظم رهبری، نماز جمعه ها قرارگاه فرهنگی جامعه هستند و این قرارگاه فرهنگی تأثیرگذار در فرهنگ، آداب و باورهای جامعه هدف هستند، اما خاستگاه و پیش نیاز این قرارگاه، حوزه های علمیه هستند.

وی تأکید کرد: اگر ما امروز امام جمعه تأثیرگذار داریم، اگر ما امروز قاضی عادلی داریم، اگر هیأت علمی مؤثر در آموزش های عالی داریم، اگر ما دبیر شایسته شورای عالی فرهنگی را داریم که عمق نگاه و اشرافیت در مسائل حاکمیتی، دینی و فرهنگی را دارا هستند، اینها به برکت حوزه علمیه است و امروز آن رسالتی که امام صادق و امام باقر و تمام ائمه علیهم السلام در راستای نشر فرهنگ حق شیعه و دینی و اسلامی داشتند این رسالت را در غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حوزه علمیه بر دوش می کشد؛ لذا امروز خدمت به حوزه علمیه خدمت به تشیع،دین، نظام اسلامی و خدمت به صاحب الزمان و در رکاب او بودن است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در همین راستا حوزه علمیه برای بقا و استمرار، نیاز به ورودی های خوب، کیفی و در عین حال کمی دارد.

وی بیان داشت: آمار جذب قزوین خوشبختانه در سال اخیر رشد خوب و افزایش ورودی داشته که امیدواریم با ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراهم آمده در سال جاری نیز افزایش جذب را داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: ورود و پذیرش در حوزه علمیه برای جوانان نخبه، خوش استعداد و خوش فکر یک فرصت است و در تبیین ظرفیت توانمندسازی و افق های خدمت برای ورودی های حوزه علمیه باید جهاد تبیین صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha