جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم

حوزه/ امروز بازخوانی و تبیین اندیشه‌های راهبردی و بنیادهای فکری امام راحل (ره)، قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی برای نسل جوان، جزو وظایف اولیه و مسلّم دلسوزان و معتقدان به نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام تاریخی ۱۵خرداد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نیمه خردادماه هر سال برای ملت ایران یادآور دو خاطره ماندگار و فراموش ناشدنی است.

۱۵خرداد ۱۳۴۲ در حقیقت مبدأ خیزش اسلامی ملت بزرگ ایران است. روزی که مردم قم، تهران و ورامین دراعتراض به دستگیری و تبعید مرجع و پیشوای خویش حضرت امام خمینی (قدس‌سره)، بدون ترس و واهمه‌ به خیابان‌ها آمدند وسینه‌های ستبرخویش را در برابر گلوله دژخیمان رژیم پهلوی سپرساختند تا برای همیشه به الگویی مثال‌زدنی ازغیرت دینی و استبدادستیزی مبدل شوند.

رژیم سلطنتی تصور می کرد با دستگیری امام امت (قدس‌سره) و به خاک و خون کشیدن جمعی از مردان و زنان شجاع این مرز و بوم، خواهد توانست با خیال آسوده به حکومت ظالمانه خویش ونوکری اجانب ادامه دهد؛ اما هدایت‌گری‌های امام امت و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران موجب شد که ۱۵سال بعد، پایه‌های حکومت ۲۵۰۰سالۀ شاهنشاهی فرو ریخته و بزرگ‌ترین حادثه قرون اخیر یعنی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع بپیوندد. انقلابی که همه مرزهای جغرافیایی را در نوردید و همه ملت‌های ستم‌کشیده و آزادی‌خواه سراسر دنیا را با خود همراه ساخت.

دشمنان و بدخواهان تصور آن را داشتند که با عروج خمینی کبیر (قدس‌سره) در۱۴خرداد ۱۳۶۸ شعله‌های روشنی‌بخش انقلاب اسلامی به خاموشی گراییده و طوفان تفرقه و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی را به نابودی بکشاند؛ اما لطف بی‌انتهای الهی باز هم بر ملت ایران بارید و فرزند معنوی امام و یار فداکار آن پیر سفرکرده، سکان کشتی انقلاب را در دست گرفت.

اینک با گذشت ۳۵سال از ارتحال امام امت، آغاز نهمین ماه از جهاد و مقاومت مردم غزه و نیروهای مقاومت منطقه را داریم و به وضوح می بینیم که اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی در حال تحقق بوده، ملت فلسطین یکپارچه قیام کرده، ملت‌های مسلمان بیدارشده، فریاد حق‌طلبی امام راحل علیه استکبار و رژیم صهیونیستی در سراسر جهان حتی در دانشگاه‌های آمریکا و در کنار کاخ سفید طنین‌انداز شده است.

امروز بازخوانی و تبیین اندیشه‌های راهبردی و بنیادهای فکری امام راحل (ره)، قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی برای نسل جوان، جزء وظایف اولیه و مسلّم دلسوزان ومعتقدان به نظام و انقلاب است.

امسال سی وپنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی با ایام شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان مصادف شده که یادشان را گرامی داشته و از مردم فهیم ایران می‌خواهیم با حضور حداکثری خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و به فردی رای دهند که با توجه به ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای «مدیریت»، «با ایمان»،«کارآمد»، «باتقوا»، «عدالتخواه و ضدفساد»، «دارای عملکرد انقلابی و جهادی»،«معتقد به توانمندی‌های داخل»،«معتقد به جوانان»، «مردمی» و «امیدوار» باشد.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد؛ انقلاب اسلامی با رهبری‌های داهیانه خلف صالح آن امام بزرگوار حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله) هم‌چنان با صلابت ادامه مسیر می‌دهد و الگو شدن این انقلاب برای کشورهای منطقه و جهان، نشان از افق‌های روشنی پیش روی این انقلاب شکوهمند و تحقق وعده‌های الهی را دارد.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم

۱۳خرداد۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha