یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
فضای ایمن

حوزه/ حجت الاسلام رضوانی گفت: روشی را برای تبلیغ دین برای همه اقشار جامعه طراحی کرده ایم که افراد جذب مسائل فرهنگی و دینی شوند و کتابی را تالیف کرده ایم مبتنی بر ۲۰ مؤلفه برای افرادی که می‌خواهند تبلیغ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن رضوانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، در رابطه با راهکارهای صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، بیان کرد: امروزه دغدغه ما این است که چگونه کودکان و نوجوانان هم از فضای مجازی بهره مند شوند و هم اطمینان خاطر از عدم آسیب پذیری از خطرات داشته باشیم.

وی افزود: یکی از این کارها بالابردن سواد رسانه توسط خانواده ها بوده و دیگری طراحی ستاره چهار، پنج، شش مربع است (#۴۵۶*) توسط پلیس فتا که با شماره گیری این کد اینترنت از شماره مورد نظر که قرار است از آن استفاده شود و می‌خواهیم آن را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم آن را تبدیل به محیطی امن و کودکانه می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این کد قابلیت آن را دارد که قسمت های نامناسب را خود به خود فیلتر می‌کند و دارای یک برنامه نرم افزاری متناسب با روحیات کودک و نوجوان است که می‌تواند برنامه ها و مشغولیات لازم را به کودک و نوجوان بدهد.

مدیر عامل مؤسسه رهروان نورالثقلین عنوان کرد: در این دوران که خانواده ها دغدغه این مطلب را دارند که از سویی بچه ها دوست دارند با گوشی و نرم افزارها بازی کنند و در فضای مجازی وارد شوند و از سوی دیگر در این فضاها بحث های مخاطره ای فرهنگی وجود دارد که از طرف دشمن برنامه ریزی شده و بی هدف نیست، در این راستا پلیس فتا سایت چهار، پنج، شش دات آی آر را طراحی کرده است که دارای برنامه های سرگرم کننده بازی ها و مسابقه ها متناسب با کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی خاطرنشان کرد: از هوش مصنوعی می‌توان استفاده درست انجام داد، مانند سایت هایی از هوش مصنوعی وجود دارند که متن را به صورت تصاویر سه بعدی تغییر می‌دهند که این نرم افزار برای علاقه مندان به نقاشی و گرافیک می‌تواند جالب و جاذب باشد و از برخی از محصولات پلیس فتا می‌توان برای بحث درآمدزایی نیز استفاده کرد.

وی در رابطه با معرفی برخی نرم‌افزارها و اپلیکیشن های قرآنی و ایرانی که برای کودکان و نوجوانان مناسب است، گفت: بازی «مختار» بازی مناسب برای بچه های علاقه مند به بازی های تفنگی و اکشن طراحی شده است، همچنین بازی «سفیر عشق» بازی های جالب و مناسب آنها است، اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که به صورت مذهبی و هنرمندانه طراحی شده اند مانند: طنین وحی، حبل المتین و نور القلوب که این اپلیکیشن ها به صورت هنرمندانه قرآن را به صورت مصور و مجسم و به صورت قصه با صدا سازی و دادن افکت ها به آنها بیان می کند.

مدیر عامل مؤسسه رهروان نورالثقلین بیان کرد: در حال حاضر در مؤسسه رهروان در حال نوشتن ترجمه ای برای نوجوانان هستیم که این کار تا به حال انجام نشده است که حدود ۴ میلیارد تومان هزینه دارد و ما در این راستا نیازمند سرمایه گذاری افراد دغدغه مند هستیم.

وی ادامه داد: همین طور روشی را برای تبلیغ دین برای همه اقشار جامعه طراحی کرده ایم که افراد جذب مسائل فرهنگی و دینی شوند و کتابی را تالیف کرده ایم مبتنی بر ۲۰ مؤلفه برای افرادی که می‌خواهند تبلیغ کنند که این کتاب دارای زبان خارجی اطلاعات علمی روز، تلاوت قرآن، مداحی، شعر و آیات و نکات پزشکی و غیره را آموزش می‌دهد که جذابیت بسیار زیادی را در سخنرانی ها به ویژه برای افرادی که هیچ اعتقادی به مسائل دینی ندارند، ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی بیان کرد: این کتاب به نحوی طراحی شده است که برای جذب افراد و دختران برای حفظ پوشش و حجاب تأثیر بسزایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha