چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی آریا با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات، گفت: حواسمان جمع باشد که به انسان‌هایی که نگاه شیفته‌ای نسبت به غرب داشته و اصطلاحاً غرب‌زده باشند، رأی ندهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ محمد سعیدی آریا در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تأکید بر اهمیت عاشق، عارف و عامل بودن نسبت به آیات الهی، به فرازهایی از آیه ۳ سوره انسان اشاره نمود و اظهار داشت: قرآن کریم در مواجهه با هدایت، انسان‌ها را به دو گروه شاکر و کافر تقسیم می‌کند.

وی در تبیین موانع شکر در مقابل هدایت الهی به فرازهایی از آیه ۶ سوره بقره اشاره و با بیان این که برخی از انسان‌ها هیچ‌وقت ایمان نمی‌آورند، صفات انسان‌های شاکر و باتقوا را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نگاه انسان باتقوا به بهشت خدا، نقد بوده در این دنیا تمام عملکردهای خود را بر اساس خدایی شاهد و ناظر که ثواب و عقابش نقد است، تنظیم می‌کند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که قلب انسان‌های مؤمن همراه با حزن و اندوه بوده، هیچ‌گاه گرفتار غرور و خوشی‌های دنیا و دلبسته مقام، ثروت و زیبایی‌هایش نمی‌شود، اظهار داشت: کسی که برای‌خدا کار می‌کند، عزتی که برای‌خداست به او اعطا شده و خدا او را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا با تأکید بر این‌که عزت و ذلت در دستان ذات اقدس الهی است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های باتقوا و مؤمن این است که دیگران از شر او در امان هستند.

وی ضمن اشاره به این‌که روش‌های زندگی ما اگر از قرآن و روایات و متون دینی نباشد، دیگران برای ما روش زندگی تعیین می‌کنند، اظهار داشت: کسانی که در تمام سطوح زندگی، خدا را به سرپرستی خود انتخاب کردند؛ از تاریکی به نور هدایت خواهند شد و کسانی که کفران ورزیدند، سرپرستشان طاغوت خواهد بود. هر فردی در هر موقعیتی با روش‌های دینی زندگی خود را تنظیم کند، خدا به او عزت و آخرت خواهد داد و او را به تقوا و سکینه آراسته نموده، در تمام احوالات به توفیقات الهی دست خواهد یافت.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا با اشاره به این که انسان‌های باتقوا نفس‌های پاکی دارند و تمام وجودشان اعم از زبان، چشم، نگاه و فکرشان به‌دوراز پلیدی است، اذعان داشت: خوشا به سعادت کسی که روش زندگی‌اش بر اساس تعالیم الهی باشد؛ انسان‌های باتقوا دنیا را محل آسودگی قرار نمی‌دهند و همواره در مسیر دین و خدمت به مردم اهل صبر و پشتکار هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: کسی که پشتوانه‌اش را خدا قرار دهد، معامله‌ای پرسود خواهد داشت؛ قراردادن مسیر زندگی برای رضایت دیگری انسان را به بیراهه و تباهی می‌کشاند.

وی با بیان این که دنیا همواره خود را به سمت انسان‌های باتقوا سوق می‌دهد، زندگی در مسیر دین را مسیر تجلی طعم شیرین آدمیت توصیف نمود و ابراز داشت: کسی که در مسیر دین و احیای امر دین قدم بردارد، خدا به عمر و عملش برکت می‌دهد؛ حساب و کتابی که در آن خدا نباشد، سرشار از اشتباه و غلط خواهد بود. کسی که نگاهش باخدا باشد، ادبیاتش با ادبیات مردم متفاوت و به ادبیاتی خدایی آراسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا در تبیین فرازهایی از آیات الهی به داستان نجات قوم بنی‌اسرائیل از فرعونیان و انحراف زودهنگام آنان اشاره نمود و تصریح کرد: اگر توجه کسی به لسان غیر ولی خدا باشد، برای ولی خدا هم تعیین تکلیف می‌کند. شیطان هیچگاه نسبت به فرد و قومی ساکت نمی‌نشیند و کاری می‌کند تا مانند قوم بنی‌اسرائیل بعد از نجات، بت‌پرستی را از ولی خدا بخواهند.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات، با تأکید بر این که باید حواسمان جمع باشد که به انسان‌هایی که نگاه شیفته‌ای نسبت به غرب داشته، اصطلاحاً غرب‌زده باشند، رأی ندهیم، اظهار داشت: مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند؛ خدا نزد انسان مؤمن و باتقوا بسیار بزرگ و غیر خدا در دیده‌هایش حقیر و کوچک است. دشمنان خدا در مقابل هر فرد یا قومی که باخدا باشد، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به حریت و آگاهی امام خمینی (ره) و درک والای ایشان از شعار هیهات منا الذله سیدالشهدا علیه‌السلام اشاره و با بیان این که خون پرخیروبرکت شهدا مفاهیم را ارزشی می‌سازد، اظهار داشت: فهم مسئله مسئولیت و خادم بودن و نیز وقف شدن برای مردم به‌خاطر رضایت خدا از جمله مفاهیمی است که در عرصه انتخابات باید بدان توجه داشته باشیم.

وی اطاعت از ولایت را از شروط پذیرش مسئولیت در حکومت اسلامی دانست و با اشاره به این که در گستره تاریخ کسانی که زمین خوردند، هیچ‌گاه نگاه مطیعانه‌ای نسبت به ولی خدا نداشتند و همواره در راستای نفسانیات خود پیش می‌رفتند، خاطرنشان کرد: انسان مؤمن برای اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام مایه زینت و سربلندی است؛ با حضور در انتخابات باید به کسانی که صداقت، پاک‌دستی، آگاهی و بصیرتشان اثبات شده رأی دهیم.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی آریا با بیان این که انسان نسبت به دیگری تکالیفی بر عهده دارد و باید خود و اهلش را از آتش دوزخ دور نگه دارد و در وادی فتنه باید مراقب بود تا حتی با سکوت حق را پایمال نسازد، اظهار داشت: اگر از سکوتمان تأیید دشمنان اسلام و انقلاب معنی شود و کسانی که شیفته غرب‌اند بر اریکه قدرت بنشینند، من هم به سهم خودم مقصر خواهم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha