شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
ساوه

حوزه/ نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنگ روایت ها باید بتوانیم از ابزار شعر و هنر به درستی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساوه، حجت الاسلام محمد سبزی در دومین رویداد شعر روح الله و سوگواره شهدای خدمت با بیان این که شعر آئینی با فراز و فرودهایی بسیاری در طول تاریخ مواجه بوده است، اظهار داشت: بی شک چنانچه اندیشه شاعران جوان و هدایت فکری آنان به سمت تبیین ناگفته‌های فراوان مذهبی و ولایی هدایت شود، شاهد رونق ارزش‌ها و باورهای دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان خواهیم بود.

وی افزود: یک شاعر متعهد باید با دقت و ظرافت در سرودن اشعار خود با بیانی شیوا نقشه‌های دشمن را بی اثر و دین خود را به جامعه ادا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه اکنون در جنگ روایت‌ها قرار داریم و باید از ظرفیت شعر و ادبیات نهایت استفاده را ببریم، گفت: شاعری می‌تواند موفق باشد که رویدادهای عصر کنونی جامعه را به درستی بیان و آنها را در قالب شعر ماندگار کند.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به اشعار امام راحل، بیان داشت: روش زندگی فردی و اجتماعی ایشان هیچگاه از حیطه عدالت محوری، احترام به انسان‌ها و حفظ کرامت انسانی بر مبنای مهربانی و مهرورزی خارج نشد و باعث جریان خون تازه در رگ‌های مسلمانان شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم و انتخاب شخص اصلح به عنوان رئیس جمهور آینده، گفت: خستگی ناپذیر بودن، مردمی بودن و ولایت مدار بودن در عمل ویژگی بارز شهید رئیسی بود که در گزینش رئیس جمهور آینده نیز باید مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha