چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ساوه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الهیه ساوه گفت: امام خمینی(ره) در سه برهه مهم تاریخی توانست مسئولیت سنگین خود را در مسیر حق به مقصد برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در آستانه سالروز بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز مراسمی در مدرسه علمیه الهیه ساوه با حضور خانم زینب رستم پور مدیر این مدرسه علمیه برگزار شد.

رستم پور در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز امام خمینی(ره)، گفت: امام در سه برهه مهم تاریخی توانست مسئولیت سنگین خود را در مسیر حق به مقصد برساند.

وی گفت: دوران اول دوران نهضت اسلامی بود، هم برای مبارزه با استبدادگران که به ناروا در این سرزمین به نام سلطنت حکومت را در دست گرفته بودند و بر مردم مسلط شده بودند و هم قدرت‌های خارجی به ویژه غرب و آمریکا که بر مردم سلطه پیدا کرده بودند و بر تمام زوایای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نفوذ خود را گسترده بودند و بر سرنوشت این کشور عزیز اسلامی مسلط شده بودند و مرحله بعد مرحله تثبیت انقلاب بود؛ یعنی ماه‌های آخر سال ۵۷ و سال‌های ۵۸، ۵۹ سال‌های تثبیت نظام اسلامی‌ بود.

مدیر مدرسه علمیه الهیه ساوه اظهار داشت: امام در تمام مراحل تثبیت انقلاب از مسیر تدبیر و عقلانیت و در چارچوب موازین اسلامی حرکت خود را ادامه داد. همه جا نظر و آرای مردم را در کنار شریعت اسلامی و در چارچوب موازین اسلام به عنوان یک معیار قرار داد.

وی افزود: آرا و رأی مردم از دیدگاه امام و تا به امروز هیچ‌گاه در نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت تشریفات نبوده است.

رستم پور بیان داشت: مرحله سوم، مرحله دفاع مقدس بود. در دفاع مقدس توطئه‌ای که از سوی حزب بعث عراق توسط قدرت‌های بزرگ و هم پیمانانش در منطقه و جهان علیه استقلال، انقلاب و همچنین تمامیت ارضی ایران طراحی شده بود، آن کسی که از لحظه اول به مردم قدرت ایستادگی و مقاومت داد و همه را بسیج کرد تا در برابر متجاوزین ایستادگی کنند، امام خمینی(ره) بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha