چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
2

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از جمله خواسته‌ها و مطالبات جدی امام راحل، تلاش بی وقفه برای حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی طی سخنانی در مراسم روز حمایت از خانواده زندانیان نیازمند کرمان با عنوان «نسیم مهر» ضمن اشاره به سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ابراز داشت: در کنار همه ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در کنار مسائل اجتماعی قبل و بعد از پیروزی انقلاب، بعد از تأسیس نظام اسلامی توجه معظم له به اقشار ضعیف جامعه را می‌بینیم.

وی افزود: حضرت امام در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب فرمان تأسیس کمیته امداد را دادند تا به افراد بی‌بضاعت و نیازمند جامعه رسیدگی شود و با اجازه نام نهادن کمیته امداد به اسم خودشان خواستند به همه تاکید کنند که در هر جایگاهی هستیم، به محرومان و نیازمندان توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: به تاسی از معمار کبیر انقلاب، برای حمایت از زندانیان انجمنی راه‌اندازی شده که با استفاده مستقیم از کمک خیران، خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند زندانی را حمایت می‌کنند و خوشبختانه انجمن مورد اعتماد خیران و مردم قرار گرفته است.

وی گفت: امروز می‌بینیم انجمن حمایت از زندانیان در کنار ستاد دیه که متصل به خیران و مردم هستند، خدمات خوب و ارزشمندی را به خانواده زندانیان و افراد تحت پوشش ارائه می‌دهند و هر ساله با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنیم توجه مردم را به این نهادهای خیریه در قوه قضائیه از جمله ستاد دیه و … جلب کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانواده زندانیان نیازمند در مرکز استان کرمان تحت حمایت انجمن قرار دارند، بیان داشت: سال گذشته قریب به ۱۶ و نیم میلیارد تومان مجموع خدمات ارائه شده انجمن به این خانوارها بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه این خدمات در زمینه آموزش، کمک معیشتی، خدمات مشاوره‌ای، مسائل اجتماعی و … است، افزود: اولویت کار انجمن، توانمندسازی خانواده زندانیان نیازمند است و باید برای اشتغالزایی این خانواده‌ها اقدام کنیم تا از حمایت‌های مالی انجمن بی نیاز شوند، ضمن آن که به لطف الهی زمینه اشتغال صدها نفر از خانواده زندانیان فراهم شده و برخی از فرزندان زندانیان حتی تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته و مشغول به کار شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha