دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
امام خمینی

 حجت الاسلام والمسلمین ملک زاده با بیان این که امام خمینی بر تربیت هدایتگران امت اسلامی تأکید داشتند، گفت: امام راحل با تقویت روحیه جهادی و مبارزه با منکر در جوانان سبک جدیدی را در امت اسلامی ایجاد کردند و این روحیه جهادی در آحاد جامعه باعث بصیرت و اتحاد جامعه گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین ملک زاده از اساتید حوزه در مراسم گرامیداشت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی تحت عنوان "روح الله ثمرة الانبیاء" که به همت دفتر فرهنگی کتائب حزب الله عراق در موسسه امام صادق علیه السلام قم برگزار شد، ابراز داشت: یکی از مهم ترین رویکردهای حضرت امام احیای مسئولیت های اجتماعی جوانان و امت اسلام بوده که هر کدام از افراد امت وظیفه مشخصی در مبارزه با استکبار و ظالم دارند.

وی ادامه داد: انسانی که با بصیرت و مسئولیت باشد در جامعه احساس مسئولیت می کند و در صحنه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عبادی حضور و مشارکت دارد. این مسئولیت در اسلام بسیار تاکید شده است لذا مسئولیت افراد جامعه مسیر و عاقبت یک جامعه را تغییر و متحول می کند همان گونه که در صدر اسلام مسلمانان در اجماع و تصمیم گیری های خود مسیر هدایت و رسالت پیامبر را تحت الشعاع خود قرار می دادند.

سخنران همایش در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مسئولیت افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت امام خمینی (ره) این فریضه فراموش شده را بسیار تاکید داشتند، زیرا بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های جامعه با امر به معروف و نهی از منکر حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک زاده اضافه کرد: امام خمینی (ره) با تاکید بر امور معنوی و ارتباط انسان با خدا را راه گشای مسائل فردی و اجتماعی می دانستند.

وی با بیان این که حضرت امام خمینی بر تربیت هدایتگران امت اسلامی تأکید داشتند، گفت: امام راحل با تقویت روحیه جهادی و مبارزه با منکر در جوانان سبک جدیدی را در امت اسلامی ایجاد کردند و این روحیه جهادی در آحاد جامعه باعث بصیرت و اتحاد جامعه گردید که ایشان با انقلاب اسلامی توانستند با رسالت خود ظالمان را از بین ببرند و مستضعفان را پیروز حقیقی کنند و از ذلت و پیروی از حاکمان ظالم جلوگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha