پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
مهدویت و انتظار

دومین نشست علمی بررسی وضعیت سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها، حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت و حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری پژوهشگر عرصه مهدویت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دومین نشست علمی بررسی وضعیت سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار، عصر یکشنبه ۱۳ خرداد در مرکز تخصصی مهدویت شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به همت انجمن علمی مهدویت برگزار گردید، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت به بررسی ظرفیت مراکز حوزوی جهت بسط و اجرایی شدن سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار پرداخت و بر لزوم اهتمام همه نهادهای مربوطه در عرصه به مرحله اجرا رساندن این سند تاکید نمود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها نیز در این نشست گزارشی از مراحل تدوین و تصویب سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار ارائه کرد و دیدگاه‌های خود پیرامون تحقق‌بخشی مصوبات سند و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در این عرصه را مطرح کرد.

وی سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار را یک سند جامع دانست که ممکن است مانند هر سند دیگری به مرور زمان و تجارب اجرایی و برنامه‌ریزی قوی‌تر و کامل‌تر شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان ها اظهار امیدواری کرد تا با اهتمام همه سازمان‌هایی که از نگاه حقوقی عضو ستاد راهبری سند فرهنگ مهدویت و انتظار هستند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تشکیل جلسات ستادی و همچنین اجرای عملیات گسترده آن در سطح حوزه‌های علمیه و سراسر کشور باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری محقق و پژوهشگر مهدویت نیز در این نشست به بیان این مسئله پرداخت که حوزه علمیه برای اجرای بهتر سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار باید چه راهبردهایی را روی دست بگیرد.

وی ضمن ارائه برخی انتقادات از محتوای سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار، این سند را یک سند کارگشا و پیش‌برنده دانست و گفت:‌ نکات خوب و قوی و موضع‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های خوبی در این سند است که اگر پیگیری و عملیاتی شود یک شتاب چند ده برابری در گسترش فرهنگ مهدویت در ساحت عمومی جامعه به وجود خواهد آمد.

مشروح سخنان کارشناسان این نشست منتشر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha