پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
مصلح

حوزه/ امام‌ جمعه برازجان گفت: امام خمینی(ره) با سلوک علمی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد گفت: امام خمینی خورشیدوار ظهور کرد و اکنون در غروبش به سوگ ایستاده ایم. این روزها فرصت خوبی برای اندیشیدن به آرمان های والا و اندیشه های عمیق و تابناک آن ابرمرد تاریخ معاصر اسلام است.

امام جمعه برازجان بیان داشت: شخصیتی که با مجاهدتی خستگی ‏ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به ملت‌های جهان معرفی کرد و امروز آثارش را در گوشه گوشه گیتی شاهدیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با سلوک علمی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید ابراز داشت: امام راحل جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه بلکه با اختیار، مسیر فردوس برین گیرند.

حجت الاسلام مصلح افزود: امام خمینی (ره) با اتکا به قرآن و دین مبین اسلام با دشمنان تا به دندان مسلح مبارزه کرد و فرمودند ” تا زمانی که قرآن و اسلام در این کشور حاکم است انقلاب اسلامی نیز حاکم خواهد بود”.

وی همچنین با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: پانزدهم خرداد یادآور حماسه ای جاویدان و سرآغاز نهضتی است که به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت و سپس به صورت نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور عزیزمان شکوفا گردید.

امام جمعه برازجان گفت: قیام خونین پانزدهم خرداد روزی است که جمعی از مردان و زنان انقلابی و ایثارگر جان خویش در طبق اخلاص نهاده و به تأسی از مولای خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با نثار خون خود سند آزادگی و استقلال مردمان این مرز و بوم را امضاء کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha