دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران مدرسه اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مدیران کشور هستند از اخذ مصوبه تاسیس پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه‌ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با گرامیداشت ‌یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: شهید رئیسی به تربیت معلم اعتقاد و به آن علاقه داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید رئیسی اولین رئیس‌جمهوری بود که در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کرد و مصوبات تحولی بسیاری تصویب شد. چند ماه بعد با حمایت ایشان مجموعه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان تصویب شد. این مصوبه از حیث سیاست‌ها، زیرساخت‌ها و محتواها، اتفاق بزرگی را رقم زده است.

وی «تصویب نظام سنجش و پذیرش»، «هیئت جذب مرکزی»، ‌ «آیین‌نامه اختصاصی ارتقا»، «آیین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان»، «افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان» و تاکید بر جذب افرادی که بتوانند بار تحول را به دوش بکشند، از همت و حمایت شهید رئیسی از تربیت معلم عنوان کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان بخش کلیدی اجرای سند تحول بنیادین است. این دانشگاه موتور پیش‌برنده سند تحول و نرم‌افزار تربیتی کشور است. دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده است، چون معلمان آینده‌ساز هستند.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پردیس اختصاصی تربیت معلم پرورشی‌ تاسیس شده است، افزود: مصوبه تاسیس پردیس اختصاصی تربیت مدیر مدرسه‌ اخذ شده است. مدیران مدرسه اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مدیران کشور هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در حوزه تعلیم و تربیت و در تربیتِ معلم باید مرجعیت ثابت و عملی پیدا کند. پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان کسی است که در حوزه تخصصی و تربیتی تربیت معلم، پژوهش و دیدگاه‌های نو ارائه کند. وجه ماندگار عالمان، معلم بودنشان است.

صحرایی با تاکید بر اینکه مرجعیت در تعلیم و تربیت و تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان هویت می‌دهد، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید معلمانی تربیت کند که همسو با تغییرات، دانش‌آموزان را تربیت کند. اگر نسل فکور، خلاق، کارآفرین، متعهد و ... بخواهیم باید معلمی این چنین تربیت کنیم.

وی افزود: تربیت ۶ ساحتی کار کسی است که ۶ ساحتی تربیت شده باشد. پویش آموخته‌ها و نیاموخته‌های من در دانشگاه فرهنگیان کاری خوبی بود که دانشگاه شروع کرد. ‌شبکه شدن مدیریتی و ساختاری با دیگر ارکان نظام تعلیم و تربیت، وظیفه مهم دانشگاه فرهنگیان است. شبکه شدن معلمان با یکدیگر با سُنت هم‌آموزی از یکدیگر با محوریت دانشگاه فرهنگیان از دیگر ماموریت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر ایران قوی از مدارس است و کشورهای قوی از طریق مدارس پیشرفت کردند. سال گذشته کانون‌های ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد که ۵۰ هزار نفر را برای انتخاب بهترین‌ها برای شغل معلمی، ارزیابی کردند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha