چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
نشست مدیران

حوزه/فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: ما باید دهه ۱۴۵۰ و همه ۵۰ سال آینده نظام و انقلاب را ببینیم و امروز برای آن دهه فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (رحمة الله علیه) گفت: امام عزیز و بزرگوار منشا خیر و برکات فراوانی برای اسلام بود و به فرمایش رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با دو عامل ایمان و امید؛ ایمان و امید به خداوند متعال، ایمان به مردم، ایمان به هدف، منشا سه تحول عمده در دنیا بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تحول اول انقلاب اسلامی و ریشه کن کردن ظلم و ستم در کشورمان و تحول دوم در امت اسلامی بود و ما می بینیم امروز قضیه فلسطین، قضیه اول دنیا قرار گرفته است.

سردار زارع کمالی ادامه داد: تحول سوم در دنیا بود که ثابت کرد غیر از بلوک شرق و غرب، تمدنی هست به نام تمدن اسلام، تمدن اسلامی که داعیه‌دار و مظهر عدالت، اخلاق و کرامت انسانی است، در مقابل یک تمدن غربی که چیزی جز فساد، فحشا و مادیات ندارد، بدون چیزی به جز علم، بدون اخلاق، قدرت بدون زورگویی در آن دیده نمی شود، تمدنی که امروز می‌بینیم منشا فروپاشی زندگی و خانواده و دنیا شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: همه می‌دانیم که هدف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی هست، ما هزاران شهید تقدیم کردیم تا زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم از راه ایجاد تمدن نوین اسلامی، که الحمدالله در این چند دهه برکات خوبی را داشته است.

وی ادامه داد: تمدنی نوین اسلامی سه پایه اساسی را دارد، یکی از این پایه‌ها،خانواده است، خانواده ای که حرف اول و آخر در خانواده‌ها را خانم خانواده می زند، خانواده‌ای که بر محور زن مدیریت می شود و این فرمان امام (رحمة الله علیه) بود که از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

سردار زارع کمالی تصریح کرد: هر آنچه که هست به برکت زن خانواده از تربیت، آموزش، اخلاق، رفتار و گفتار، برگرفته از یک روحیه فاطمی خانواده است و زن خانواده‌ای می‌تواند تمدن ساز باشد و کادرساز برای نظام، انقلاب و اسلام که خودش اسلامی باشد و اسلامی هم فکر کند، قطعاً بانویی که فاطمی و زینبی نباشد نمی‌تواند فرزند زینبی، فاطمی و علی وار پرورش بدهد و این موضوعی است که دشمن برای آن تلاش می‌کند و متاسفانه در بعضی از جاها هم موفق بوده است.

وی در ادامه به مسئولیت سنگین مدیران مدارس علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: شما در دو بُعد، یک به عنوان مادر و دو به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنید یعنی یک بُعد خانوادگی دارید و یک بُعد جامعه‌ای.

سردار زارع کمالی ادامه داد: پایه سوم تمدن بحث مرجعیت است، مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی روحانیت است، این همه هجمه اغتشاشات سال ۱۴۰۱ مانند عمامه برداشتن و عمامه پرتاب کردن و غیره برای زدن پایه سوم تمدن بود. روحانیت یک رکن جمهوری اسلامی است که قرار است یکی از پایه‌های اساسی انقلاب را نگه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در جمع طلاب در دهه ۷۰ دو وظیفه عمده‌ را برای طلاب برمی شمارد، یک تولید و نشر فکر بر اساس مقتضیات زمان است و سال ۹۳ در سالروز هفته معلم در ویژگی‌های شهید مطهری بیان کرده که مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری تولید و نشر فکر بود.

سردار زارع کمالی در ادامه گفت: ما باید دهه ۱۴۵۰ و همه ۵۰ سال آینده نظام و انقلاب را ببینیم و امروز برای آن دهه فکر کنیم که با وجود هجمه ها و نقشه هایی که دشمن برای ما کشیده، آینده ۵۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی به کجا برسد، اگر فقط نظام الان را ببینیم و برای الان بیندیشیم قطعاً ما شکست خواهیم خورد؛ زیرا دشمن برای آینده نظام و انقلاب به روش‌های مختلف برنامه ریزی کرده است.

وی دومین وظیفه برای روحانیت و طلاب از نظر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) را پرورش انسان عنوان و بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) فرمان دادند، کادر سازی برای نظام و انقلاب وظیفه پاسداران است؛ اما پرورش برای اسلام و برای انقلاب کار همه هست و طلاب بهتر می توانند این کار را انجام دهند و ان شاء الله با کار جهادی و انقلابی بتوانیم شکر خدا را به جا آورده و در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی قدم برداریم.

در پایان سردار زارع کمالی به سوالات مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha