پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خامنه ای با استعانت از درگاه الهی و به پشتوانه ملت، کشور را از توفان‌ها و تلاطم سهمگین دشمنان اسلام و انقلاب عبور داده، ایران را به ساحل امن هدایت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری شب گذشته در سخنرانی مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به سالروز بزرگداشت یوم الله قیام ۱۵ خرداد؛ تاریخچه ای از آن دوران ارائه و نگاه عمیق و بصیر امام خمینی (ره) در بازشناسی عمق توطئه‌های دشمنان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) همچون چراغی روشنگر در مسیر راه حوزه‌های علمیه قرار گرفت؛ در سخنرانی ۱۳ خردادماه که مصادف با روز عاشورای حسینی بود بنیان‌های فاسد رژیم طاغوت و استعمارگران را در هم کوبید.

وی در ادامه ضمن اشاره به خفقان‌های دوران پهلوی و بازداشت علما و روحانیون؛ انتقاد از شاه، سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی و بیان ضعف‌های حکومت و تشبیه سازی آن به حکومت‌های فاسد را سه اصل ساواک در برابر آزادی روحانیون دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) پایبندی به این التزام‌ها را مردود شمردند و با بیانات آتشینشان در روز عاشورای سال ۱۳۴۲ و سایر سخنرانی‌ها و اعلامیه‌هایی که داشتند، به شدت رژیم منحوس پهلوی را آشفته کردند.

ذوالنوری افزود: در سحرگاه ۱۵ خرداد و بعد از نطق آتشین امام خمینی (ره) در دفاع از علما، روحانیون و آرمان‌های اسلام، رژیم پهلوی چنان عصبانی شد که با حمله به بیت ایشان، امام خمینی (ره) را شبانه ربودند و به تهران منتقل و در پادگان عشرت آباد محبوس کردند.

وی با تأکید بر این که امام خمینی (ره) مصداق حدیث نبوی «المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ» بوده، هیچ گاه از مبارزه دست نکشیدند، اظهار داشت: ایستادگی امام خمینی (ره) باعث شد تا در ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ مردم غیور، ولایت مدار، اهل بیتی، انقلابی و بصیر قم از همان ساعات اولیه به دفاع از حضرت امام وارد خیابان‌ها شوند و به دنبال آن رژیم منحوس پهلوی کشتار فجیعی را انجام داد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یاداور شد: خبر دستگیری امام خمینی (ره) به شهرهای دیگر کشیده شد و شهرهای دیگر نیز در دفاع از مردم قم و حمایت از امام و اعتراض به رژیم پهلوی مراسم‌های متنوع سوم، هفتم و چهلم شهدای قم را به صورت خودجوش و سریالی در سراسر کشور برگزار کردند.

وی با تأکید بر این که مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های الهی و دینی هیچگاه بی نتیجه نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تحریم‌ها و نیز حرکت گروه‌های ملحد و مزدور سعی کردند، تا نظام نوپای اسلامی را از پا در بیاورند؛ حتی جنگ ۸ ساله را بر مردم این سرزمین غیور تحمیل کردند و باز مردم پشت سر امام خود ایستاده، با حفظ و تقویت رابطه امام و امت؛ سختی‌ها را به جان خریدند و جوانان‌شان را برای صیانت از آرمان‌های الهی وارد کارگزار خون و آتش ساختند.

ذوالنوری با اشاره به این که سلطه گران همه چیز را به تعداد نفس‌های امام خمینی (ره) تنظیم کرده، بر این باور بودند با ارتحال امام خمینی (ره) انقلاب تمام خواهد شد؛ اظهار داشت: ۱۴ خرداد و روز ارتحال امام خمینی (ره) روز بسیار حساسی برای ما و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه به برخی از رویدادهای مهم روز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره نمود و با بیان این که حضور مردم در صحنه تمام افکار پلید و توطئه دشمنان را خنثی کرد، اظهار داشت: مردم در تمام عرصه‌ها و دوران سخت پشتوانه‌های اصلی نظام و قوت قلب خادمان خود بودند و با حضور در صحنه تمام معادلات دشمنان را در هم کوبیدند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر، تشییع پیکرهای مطهر شهیدان سلیمانی و رئیسی را جلوه ای از موقعیت شناسی مردم در حمایت از نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: همه ساله در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، شاهد تکبیرهای سلحشورانه امت انقلابی ایران و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب بوده و هستیم.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای با استعانت از درگاه الهی و به پشتوانه ملت، کشور را از توفان‌ها و تلاطم سهمگین دشمنان اسلام و انقلاب عبور داده، ایران را به ساحل امن هدایت کردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی که اخیراً در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشتند به سه محور یعنی فلسطین مسئله اول جهان اسلام، مظلومت شهید رئیسی و ضرورت حفظ و تعالی ارزش‌های انقلاب و ادامه راه امام خمینی (ره) و حل مشکلات مردم عزیز تأکید نمودند.

ذوالنوری ضمن اشاره به ثبت نام گسترده مسئولین و نخبگان در انتخابات ریاست جمهوری، توجه به انتخاب اصلح را موضوعی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: کسانی در کشور اسلامی می‌توانند سکان دار قوه مجریه باشند که همچون شهید رئیسی آراسته به ویژگی‌های رئیس جمهور تراز اسلامی بوده، همواره پایبند به مبانی انقلاب و آرمان‌های اسلامی باشند.

وی توجه به عملکرد فرد در صحنه‌های مختلف به ویژه دوران فتنه، مشی و سبک زندگی، قدرت پایبندی بر ارزش‌های انقلاب، برخورداری از روحیه مقابله با فساد و رانت را از جمله ویژگی‌های فرد اصلح برشمرد و با تأکید بر این که فرد منتخب و اطرافیانش نباید شهرت به فساد، دزدی و ضایع کردن بیت المال داشته باشند، خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا به امروز مردم هیچگاه از کمبودها شکوه نداشتند و اعتراض ایشان همواره به موضوع بسیار مهم فساد، تبعیض و آلودگی برخی از مسئولان و سیستم‌های اداری بوده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: لازم است تا در انتخاب رئیس جمهور توجه داشته باشیم که منتخبمان از روحیه خدمتگزاری، ساده زیستی، فعالیت جهادی و تلاش شبانه روزی برخوردار باشد و از تشریفات و زوائد زندگی به دور بوده، علامت سوالی بر روی اعضای خانواده نداشته باشد؛ رئیس جمهور باید از روحیه پشت میزنشینی به دور بوده و در میدان خدمت به ملت حضور داشته باشد تا مردم احساس آرامش کنند.

ذوالنوری با اشاره به این که رئیس جمهور منتخب باید آراسته به روحیات انقلابی و ارزشی باشد، خاطرنشان کرد: کسی را که برای ریاست جمهوری انتخاب می‌کنیم، باید صداقت و اخلاص داشته، هیچگاه موفقیت‌ها را به خود نسبت ندهد؛ برای ادامه راه انقلاب اسلامی باید شاخص‌ها را هدف گذاری نموده، از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha