پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
رشت

حوزه/ استاندار گیلان تصریح کرد: در طول سال های پس از ارتحال امام(ره)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت بالای ملت ایران عامل خنثی شدن بسیاری از فتنه ها در کشورمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، اسدالله عباسی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای یوم الله ۱۵ خرداد ضمن اشاره به نخستین شهید نهضت انقلاب اسلامی یعنی «شهید سید یونس حسینی رودباری» از استان مازندران گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد دو حادثه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است که برای همیشه در ذهن انقلابیون و پیروان خط امام(ره) ماندگار خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه مردمان گیلان از گذشته دل در گرو اسلام و انقلاب اسلامی داشتند، افزود: شهید سید یونس رودباری نخستین شهید راه امام خمینی (ره) است که جان خود را در راه اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کرد که این امر خود تأیید کننده ولایتمداری مردم دیار میرزا کوچک خان جنگلی و شهرستان ولایتمدار رودبار است که بیش از ۴۲۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی همچنین با اشاره به این که قیام ۱۵ خرداد با عاشورا پیوند خورده است، گفت: هر چند پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ به صورت بی رحمانه‌ای توسط رژیم سرکوب شد اما مردم مسلمان ایران با تحمل سختی‌ها، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و یوم الله ۱۵ خرداد بهترین فرصت برای تبیین افکار و اندیشه های امام و پیروان حقیقی ایشان در جریان نهضت اسلامی است.

استاندار گیلان ادامه داد: قیام عظیم مردمی ۱۵ خرداد سرآغازی بود برای استقلال و آزادی ایران اسلامی و بعد از این حرکت بزرگ در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به ثمر نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام راحل با وحدت کلمه و تکیه بر آرای مردم و بر اساس اسلام و قانون در ۱۲ فروردین همه پرسی گذاشتند و مردم نیز بالاترین رأی را دادند.

وی تأکید کرد:در طول سال های پس از ارتحال امام(ره)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت بالای ملت ایران عامل خنثی شدن بسیاری از فتنه ها در کشورمان بوده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و جهان در هفته ها و ماه های اخیر ابراز داشت: اکنون تمامی ملت‌های آزادی‌خواه جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی بپا خاسته و به آگاهی خوبی رسیده اند، به نحوی که صدای مردم مظلوم فلسطین امروز از طریق همین حرکت‌هایی که در مراکز علمی و دانشگاه‌ها سراسر دنیا بلند شده به گوش جهانیان رسیده و موجب شده تا دنیا و مجامع مختلف فریاد مظلومیت فلسطین و غزه را سر بدهند.

عباسی با اشاره به رهنمودهای رهبر عزیزمان در سالگرد ارتحال امام راحل (ره) در خصوص نزدیک بودن نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خاطرنشان کرد: حرکت اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی به نحوی دولت آمریکا را نیز تحت فشار قرار می‌دهد که تا حدودی در مواضع خود نسبت به این رژیم اشغالگر اصلاحاتی انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha