دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
ساری

حوزه/ استاندار مازندران بر لزوم پرهیز هیئات مذهبی از ورود به کارهای اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، یوسف نوری طی سخنانی در نشست با جامعه قرآنی استان مازندران با اشاره به برکات و آثار فعالیت هیئات و تشکل های دینی در جامعه، گفت: هیئت یک سازمان است و بالاترین فرد آن خادم‌ترین فرد به شمار می رود که همواره نیت الهی، تعظیم شعائر دینی و البته خدمت به خلق را مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به این که هیأت دارای ویژگی‌های سازمان‌های عصر نوگرایی است، گفت: هیئت بیش از هر چیز دیگری متصل به منبع فیض است و از برکات دستگاه سیدالشهدا(ع) و دیگر حضرات معصومین(ع) بهره مند می شود.

استاندار مازندران با بیان این که یکی از کارکردهای مهم هیئات و تشکل های دینی تلاش در جهت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم است، افزود: امروز می بینیم که دانشجویان جنایت‌های رژیم جعلی و غاصب اسرائیل را محکوم می‌کنند و این‌ها از برکات نهضت امام خمینی(ره) است که خود الهام گرفته از مکتب عاشورا می باشد.

وی همچنین بیان داشت: هیئاتی که در امامزاده‌ها مستقر باشند از حمایت‌های مادی و معنوی اوقاف برخوردار می‌شوند و دستگاه‌های دیگر نیز باید از هیئات حمایت کنند.

نوری در خاتمه با تاکید بر اینکه هیئات نباید وارد کارهای اقتصادی شوند، افزود: از هیئات و تشکل های مذهبی این انتظار می رود که در امور عام المنفعه همچنین برپایی محافل قرآنی و مذهبی و کمک به نیازمندان پیش قدم باشند همان طور که تاکنون نیز انصافاً این گونه بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha